Архів автора

Педикульоз

Неприємна хвороба – педикульоз

Воші — переносники тифу

Воші протягом свого життя, перебуваючи на тілі людини і живлячись її кров’ю, у своєму розвитку проходять три стадії: яйце (тобто гнида), личинка і статевозріла воша. Яйце має довгасту форму, жовтувато-білого кольору, міцно склеєне з волоссям за рахунок речовини, що виділяє самка.

Головна воша найчастіше живе у волосяній частині голови, в основному на скронях, потилиці, тімені. Тривалість життя дорослої особини 27-38 діб. Самка відкладає на волоссі до чотирьох яєць на день, а за життя, відповідно, – до 160 штук.

Живиться воша кров’ю. Поза тілом людини головна воша живе 24 години, платяна – 7-10 діб. Розповсюджуються паразити, переповзаючи з однієї людини на іншу під час безпосереднього контакту (за хвилину вони долають 20 см), а також при користуванні спільними речами. Збереженню проблеми із завошивленням сприяють скупченість населення, недотримання правил особистої гігієни, значні міграційні процеси.

Останнім часом почастішали випадки виявлення педикульозу в дітей, які живуть у нормальних умовах, дотримуються правил особистої гігієни. Це, певною мірою, пояснюється біологічними особливостями вошей. Ці комахи віддають перевагу людям, які часто миють волосся і у яких шкіра на голові, відповідно, чиста. Так вошам легше смоктати кров.

Що робити, якщо виявили педикульоз

Якщо відбулося зараження волосистої частини голови, – дитина жаліється на свербіж переважно у потиличній частині та у скроневих ділянках. На місцях укусів комах з’являється почервоніння, яке згодом непокоїть дитину. В разі виявлення педикульозу треба провести відповідну обробку голови, тобто дезинсекцію. Дуже часто матері, боючись розголосу, самостійно починають лікування, не звертаючись до лікаря, адже для цього зараз є широкий асортимент препаратів: Педикулін, Педицид, Ніттифор, Нітилон, Локодин, Лонцид, 20% водно-мильна суспензія бензилбензоату, 10% водно-мильно-гасова емульсія, 0,15% водна емульсія карбофосу.

Нанесіть на волосся один із вищевказаних препаратів, зав’яжіть голову поліетиленовою хусткою і рушником, витримайте відповідний час згідно з інструкцією. Після цього промийте волосся проточною водою з милом або шампунем і нанесіть теплий розчин 9% столового оцету, зав’яжіть голову поліетиленовою хусткою і рушником, витримайте ще 30 хвилин, прополощіть у проточній воді, після чого вичешіть густим гребінцем загиблих вошей та гниди. Це надзвичайно кропіткий, але важливий процес.

Профілактика педикульозу

Воша не може літати або стрибати, а тільки повзати. Переважно діти, хворі на педикульоз, заражаються тоді, коли вони притуляються один до одного головами. Крім того, передача комах відбувається через висячі рядом головні убори, подушки, ковдри, гребінці, щітки для волосся або м’які іграшки. Коли діти міняються шапками або куртками чи просто вішають їх поруч в дитячому садку чи школі, воші легко переходять від одного господаря до іншого.

Якщо ви вирішили підстригти малюка у перукарні, не поспішайте садовити його у крісло; спочатку придивіться, чи обробляють тут інструменти для стрижки волосся після того, як зробили зачіску попередньому відвідувачу. У громадських місцях, транспорті та просто на вулиці намагайтеся триматися подалі від неохайних людей. Якщо ви придбали річ, яка вже була у використанні, перед тим як її надягти, продезинфікуйте, а потім ще й ретельно виперіть.

Проблеми соціалізації та збереження психічного здоров’я дошкільників

        Одне з основних завдань психолога в дитячому навчальному закладі є допомога дитині під час адаптації до дитячого садка. Здатність почуватися комфортно за відсутності близьких дорослих залежить передусім від психологічного віку дитини. Спочатку дитина пов’язана з матір’ю міцними узами залежності: вона тулиться до мами, вимагає щоб та завжди була поруч, грається спокійно тільки в її присутності, періодично перевіряє, чи на місці її «зона безпеки». На третьому році життя характер стосунків з батьками змінюється. Дитина менше орієнтується на безпосереднє фізичне спілкування з матір’ю, а прагне певною мірою партнерських взаємин із батьками. З установленням  певної дистанції між дитиною та її батьками стає можливим відвідування нею дитячого садка. Проте не в усіх дітей хронологічний та психологічний вік збігається. Дитині може бути і чотири роки, а за рівнем розвитку самостійності вона ще не переросла період психологічної залежності від матері. Другою причиною ускладнень адаптації до нових умов може бути надмірна чутливість нервової системи, внаслідок чого дитина надто вразлива, хворобливо реагує на будь-яку невизначеність ситуації. Така реакція часто набуває психосоматичного характеру: весь період адаптації тоді пов’язаний з частими захворюваннями, поганим самопочуттям.

Дуже часто проблеми адаптації дитини до дитсадка виникають унаслідок невдалих педагогічних впливів на нього. Такі проблеми можна попереджати або розв’язувати через роботу психолога з вихователем та батьками. Так, чимало труднощів приносить неврахування дорослими егоцентричної пізнавальної позиції дитини. Ця позиція притаманна молодшим дошкільникам і поступово зникає до початку школи в процесі розумового, психічного та емоційного розвитку особистості. Егоцентрична позиція полягає в тому, що дитина ставить себе у центр всього, що відбувається навкруги. Наприклад, діти вважають, що будь-яка людина думає в даний момент про те ж саме, що й вони. Тому свою розповідь вони можуть почати з середини, сподіваючись, що співрозмовник знає про що йдеться. Егоцентрична позиція зумовлює високу навіюваність дошкільника: так само, як він приписує свої думки іншим, він може «заражатися» чужими оцінками, ставленнями та почуттями. Якщо всім смішно – дитина сміється, якщо всі обурені вчинком кіногероя – дитина ладна його побити. Отже, для того щоб дитина через свій егоцентризм могла перейнятися позитивним ставленням до дитсадка, контекст, в якому про нього згадують, має бути емоційно-позитивним, пов’язаним з успіхами дитини, а не з її невдачами. Дуже часто в процесі виховання дитини не враховується її потреба в любові( у дошкільника ця потреба має свою специфіку «мене люблять якщо я хороший»).  Однією з проблем над вирішенням якої працює психолог, вихователі та батьки є прояви психологічного неблагополуччя дитини.       Такими проявами можуть бути емоційні розлади, невротичні реакції, психосоматичні захворювання, затримка психофізичного розвитку, гальмування пізнавальних потреб(діти стають недопитливими, байдужими), збіднення ігрової діяльності (такі діти грають дуже одноманітно, сюжети їхніх ігор відтворюють не професійні стосунки дорослих, як у здорових дітей, а ті психологічні проблеми, що тривожать дитину). Діти у стані психологічного неблагополуччя гірше їдять, сплять, у них переважають негативні емоції. Негативні емоційні  стани залежно від темпераменту дитини можуть формуватися на фоні збудження (тоді дитина стає імпульсивною, дратівливою, агресивною) або на фоні гальмування (що проявляються у тривожності, скутості, пригніченості тощо). З такою психологічно неблагополучною дитиною дуже важливо налагодити доброзичливі стосунки, всіляко проявляти свою любов до неї, тактовне розуміння і впевненість в її силах. Будь-які присоромлення або незадоволення тільки погіршують її емоційний стан і підсилюють невротичні прояви. І навіть якщо останні з часом зникають, наслідки психологічних травм у вигляді почуття неповноцінності, невпевненості у собі, пасивності залишаються на все життя.

За сприятливих умов психічного розвитку на кінець дошкільного віку почуття й переживання дітей ускладнюються. Зберігаючи емоційність і вразливість, дошкільник втрачає дитячу безпосередність. Підвищуються його самоконтроль, обов’язковість, з’являються почуття провини, справедливості чи несправедливості, моральні переживання – все те, що стане категорією совісті у молодшому шкільному віці. Старшим дошкільникам властиве почуття гідності, вони не витримують зневаги, глузування. Як і раніше,  у них виражена потреба у визнанні, схваленні, підтримці, любові. Причому ці почуття дедалі більше переносяться на однолітків, створюючи складну систему групових відносин. Розвивається вміння ставити себе на місце іншої людини і певною мірою уявляти її почуття та переживання. Розвиток рефлексії та емпатії збагачує внутрішній світ дитини, насичує новим змістом її спілкування, робить поведінку соціально спрямованішою.

Тому, таким важливим фактором при вступі дитини до дитячого закладу є   збереження психічного здоров’я дитини шляхом безпроблемного перебігу адаптації  до дитячого садочка.  Психолог дитячого закладу супроводжує процес адаптації дітей проводячи психодіагностичну роботу, консультативну роботу з батьками, педагогами, корекційно-відновлювальну та розвивальну роботу з вихованцями.

Інформація про заклад

Структура та органи управління закладу освіти

Засновником (власником) Дошкільного навчального закладу (ясла-садок) комбінованого типу  № 43 «Морська хвиля» Черкаської міської ради є територіальна громада міста Черкаси в особі Черкаської міської ради.

Органом управління ДНЗ № 43 «Морська хвиля» є департамент  освіти і гуманітарної політики Черкаської міської ради (далі – Департамент) відповідно до повноважень, визначених Положенням  про департамент освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради.

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу № 43 «Морська хвиля» Черкаської міської ради – це навчальний заклад для дітей віком від 1,5 – 6 (7) років, заснований у 1967 році, належить до міської комунальної власності. З листопада 2008 р. його очолює Перетятько Світлана Валеріївна.

Програми розвитку дітей дошкільного віку

Заклад дошкільної  освіти працює відповідно Базового компоненту дошкільної освіти та Програми «Дитина», яка оновлена відповідно до Державного стандарту дошкільної освіти України та рекомендована МОН.

Це зображення має порожній атрибут alt; ім'я файлу базовий-компонент-дошкілної-освіти.jpg

Серед особливостей змісту освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина»:

  • гармонійний розвиток дитини;
  • гармонійне поєднання традиційних та нетрадиційних форм роботи;
  • інтеграція різних видів діяльності.

ПРОГРАМА РОЗВИТКУ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

ОСВІТНЯ-ПРОГРАМА-2023-2024.doc

Режим роботи груп закладу: 8.00-18.00.

В закладі дошкільної освіти функціонує 10 груп, з них: 3 групи для дітей ранньного віку та 7 груп для дітей передшкільного віку, в яких виховується більше 280 дошкільнят. Одна група працює з 7.30 до 18.00.

№ групиП.І.Б. вихователякількість
дітей
Група № 1
/ранній вік/
2-3-й рік життя
Доброволянська
Олена Олександрівна
Нікітіна Наталія Іванівна
16
Група № 2
/ранній вік/
3-й рік життя
Максіміхіна
Інна Олександрівна
Короткова Юлія Михайлівна
15
Група № 3
/ранній вік/
3-й рік життя
Дударко Людмила Юріївна
Короткова Юлія Михайлівна
17
Група № 4
/передшкільний вік/
4-й рік життя
Михайлюк – Горенко
Заряна Миколаївна
Кононенко Катерина Володимирівна
22
Група № 5
/передшкільний вік/
6-й рік життя
Павліченко
Наталія Петрівна
Баранник
Світлана Анатоліївна
21
Група № 6
/передшкільний вік/
4-й рік життя
Заболотна
Оксана Олександрівна
Нікітіна Наталія Іванівна
   23
Група № 7
/передшкільний вік/
5-й рік життя
Дунайська
Оксана Миколаївна
 24
Група № 8
/передшкільний вік/
5-й рік життя
Ткаченко
Наталія Володимирівна
 22
Група № 9
/передшкільний вік/
4-й рік життя
Ткачук Наталія Миколаївна
Кононенко Катерина Володимирівна
24
Група № 10
/передшкільний вік/
6-й рік життя
Кедик Неля Петрівна20

Освітній процес реалізують кваліфіковані працівники, які здійснюють особистісно-орієнтований підхід до вихованців, забезпечують умови для розвитку їх природної обдарованості, активності, самостійності.

Педагогічними кадрами дошкільний заклад № 43 на 2022 – 2023 навчальний рік укомплектовано повністю – 23 особи: з них вихователів – 16 осіб.

П.І.Б. вихователяОсвітаСтажАтестаційна  категорія
1Доброволянська
Олена Олександрівна
Неповна вища25«спеціаліст»
2 Дударко
Людмила Юріївна
Неповна вища2«спеціаліст»
3Дунайська
Оксана Миколаївна
Повна вища12«спеціаліст другої  категорії»
4Заболотна
Оксана Олександрівна
Повна вища16«спеціаліст першої категорії»
5Кедик
Неля Петрівна
Неповна вища14 «спеціаліст»
6Кононенко Катерина ВолодимирівнаПовна вища «спеціаліст»
7Короткова Юлія МихайлівнаНеповна вища «спеціаліст»
8Максіміхіна
Інна Олександрівна
Повна вища«спеціаліст другої  категорії»
9Михайлюк – Горенко Заряна МиколаївнаПовна вища4«спеціаліст другої  категорії»
10Нікітіна
Наталія Іванівна
Неповна вища24«спеціаліст»
11Павліченко
Наталія Петрівна
Повна вища 9«спеціаліст першої категорії»
12Ткаченко
Наталія Володимирівна
Повна вища13«спеціаліст другої категорії»
13Ткачук
Наталія Миколаївна
Неповна вища2«спеціаліст»

                            Кваліфікаційний рівень педагогів

Кількість педагогічних працівників — 20

категорія:

вища — 2

перша—4

друга—6

спеціаліст— 9

Освітній рівень педагогічних працівників

Повна вища дошкільна освітаПовна вища педагогічна освітаБазова вища освіта (бакалавр)Неповна вища (молодший спеціаліст)
21108
10 %52%38%
      ПІП, посадаОсвітаСтаж роботиАтестаційна категорія
1Перетятько С.В.       (завідувач) Повна вища  32 р.«спеціаліст вищої категорії»
2Баранник С.А.    (вихователь-методист)Повна вища  33  р.  «спеціаліст вищої категорії»
3Борсук Л.Л.
(музичний керівник)
Повна вища   39 р.«спеціаліст другої категорії»
4Нікітченко О.В.
(музичний керівник)
Повна вища  27 р.«спеціаліст першої категорії»
5Ноздратенко Т.Б.
(інстр. з фізкультури)
Повна вища  34 р.«спеціаліст вищої категорії»
6Ткаченко Л.М.
(практичний психолог)
Повна вища 5 р.«спеціаліст другої категорії»

Нашими досягненнями є: високий рівень підготовки дітей до навчання в школі, розвиток фізичних можливостей дітей засобами ігрових видів спорту: хокею на траві, шашкових турнірів, баскетболу,  безкоштовна гурткова робота, неодноразові перемоги в міських та обласних виставках наочно-дидактичних посібників та ігрового матеріалу. Вихователі в своїй роботі використовують оздоровчі технології:  точковий масаж, пальчикова гімнастика, музикотерапія.У дошкільному закладі створено сучасні матеріально-технічні умови, кваліфіковані кадри забезпечують дітям високий рівень емоційно-особистісного, інтелектуального, фізичного, екологічного, художньо-естетичного розвитку дошкільників.

Гострик /ентеробіоз/

Гострики живуть у дистальному відділі тонкої кишки, сліпій кишці і в початковому відділі ободової мишки. Самки після дозрівання в них яєць спускається в пряму кишку. Активно виповзають із заднього проходу, відкладають 10-15 яєць в пренатальних складках, на шкірі і гинуть. Відкладені яйця повністю дозрівають через 5 год.

Рух самок при відкладанні яєць подразнює шкіру і викликає сильний свербіж. Діти, розчухуючи шкіру, забруднюють руки, білизну, предмети вжитку, заносять яйця в рот. Із проковтнутих яєць в дванадцятипалій кишці виходить личинка, які після двох линьок стають зрілими. Живляться гострики вмістом кишечника. Тривалість життя паразита 2-4 тижні.

На Україні зараженість населення гостриками складає 5-6%. Переважно хворіють діти. Особливо часто зустрічається в дитячих колективах, де допускається порушення санітарного режиму.

Єдиним джерелом інвазії є тільки людина, хвора на ентеробіоз. Шлях зараження фекально-оральний, який реалізується харчовим, контактно-побутовим шляхом та за допомогою мух. Серед факторів передачі можуть мати значну роль харчові продукти, не підлягають термічній обробці, та продаються у роздрібній вуличній торгівлі.

Хворі втрачають сон, стають роздратованими, знижується їх працездатність. Особливо значні ці прояви у дітей. Вони стають плаксивими, погано сплять, худнуть, страждає пам’ять. Часто виникають кишкові розлади, часті, рідкі випорожнення з домішками слизу, кольки в животі. Із виповзанням гостриків в сечостатеві органи може розвинутись нічне нетримання сечі.

Діагноз ентеробіозу встановлюють на підставі анамнезу і лабораторних досліджень.

Загальні принципи лікування. Враховуючи, що тривалість життя гострика не перевищує 3-4 тижні, яйця його кишечнику не розвиваються, у дітей настає одужання, впродовж одного місяця, за умови відчутності повторного самозараження. З іншого боку, навіть успішна медикаментозна дегельмінтизація не приводить до одужання, якщо б лікування не поєднувалося з санітарно-гігієнічними заходами.

До таких правил гігієни відносяться:

– дотримання чистоти рух. Обов’язкове їх миття з милом після відвідування туалету та перед вживанням їжі; коротке обрізання нігтів раз у 5 днів;

– обов’язкове підмивання дитини водою з милом на ніч, вранці та після дефекції;

– спання в щільно прилягаючих до стегон трусиках, під які дитина увісні не змогла просунути пальці. Їх щоденно міняють, або принаймні, прасують гарячою праскою двічі на день;

– щоденне витрушування та прасування постільної і натільної білизни;

– приміщення, де перебуває дитина, повинно щоденно прибиратися пилососом, з наступним вологим протиранням;

– предмети особистого користування (дитячі іграшки, стільчики тощо) слід знезаражувати дезрозчинами чи крутим окропом;

Рубрика: Медики радять  Відгуки закриті

Виховання культурно-гігієнічних навичок у дітей дошкільного віку

Здоров´я дітей, загартованість їхніх організмів, інтерес до здорового способу життя залежать і від того, наскільки сформовані у них культурно-гігієнічні навички.

Фізіологічною основою культурно-гігієнічних навичок є утворення умовно-рефлекторних зв´язків, вироблення динамічного стереотипу, а головною умовою їх формування — раціонально організоване життя дітей у дитячому садку, чіткий режим дня, постійність вимог до поведінки дитини з боку дорослих. Важливими при цьому є чистота приміщення, якісне прибирання, провітрювання, естетика організації культурно-гігієнічних процедур, приклад охайності й особистої гігієни дорослих. Гігієнічні процедури проводять щоденно в один і той самий час, що сприяє формуванню постійних навичок.

Уже на другому році життя діти повинні уміти підставляти руки під струмінь води, змивати мильну піну з них, користуватися рушником, пити з чашки, їсти ложкою, користуватися серветкою, дякувати після прийому їжі, користуватися носовичком.

Трирічні малюки мають їсти самостійно й акуратно, ретельно пережовувати їжу, правильно тримати ложку, самостійно засукувати рукави перед умиванням, користуватися милом, умиватися, витиратися. У середній групі дітей навчають правильно користуватися столовими приборами (ложкою, виделкою, ножем), серветкою, їсти акуратно, полоскати рот після їжі, правильно чистити зуби, зачісуватися, дотримуватися правил користування предметами гігієни.

Діти старшої і підготовчої груп повинні контролювати дотримання особистої гігієни, культурно поводитися за столом.

Культурно-гігієнічні навички поєднують у собі явища гігієни і культури. Діти мають усвідомити, що їхнє ставлення до гігієнічних вимог є не лише ставленням до власного здоров´я, а й свідченням поваги до людей, адже неакуратна, неохайна людина викликає відразу, небажання спілкуватися з нею.

Для успішного виховання в дошкільників культурно-гігієнічних навичок необхідно забезпечити:

—    цілеспрямовану роботу батьків і педагогів щодо усвідомлення дітьми значущості фактора здоров´я, цінування його; запобігання шкідливих звичок, недбалого ставлення до свого організму, зовнішнього вигляду і поведінки;

—     єдність вимог до гігієни дитини в дошкільному закладі та сім´ї, позитивний приклад культури поведінки дорослих;

—     належну естетичність приміщення дитячого садка і сім´ї, що передбачає ретельне його прибирання, чистоту, доцільність і зручність у використанні обладнання,  меблів, посуду, іграшок тощо;

—     постійне вправляння у дотриманні вимог культури поведінки, своєчасність і чіткість режимних процесів;

—     контроль з боку вихователів, допоміжного персоналу, батьків за якістю виконання культурно-гігієнічних навичок;

—     індивідуальну роботу з кожною дитиною, врахування її стану здоров´я, темпів оволодіння навичками, ставлення до гігієнічних процедур; при цьому важливо знати, як дитина сприймає позитивну оцінку чи осуд її поведінки авторитетним дорослим, як ставиться до відповідних вчинків однолітків.

Фізичне виховання є основою гармонійного розвитку, формування здорового способу життя дітей дошкільного віку. Воно має бути спільною турботою батьків, педагогів і самої дитини, яку з ранніх років слід привчати піклуватися про своє здоров´я.

Рубрика: Медики радять  Відгуки закриті