Архів автора

Перспективне меню

Виховання культурно-гігієнічних навичок у дітей дошкільного віку

Здоров´я дітей, загартованість їхніх організмів, інтерес до здорового способу життя залежать і від того, наскільки сформовані у них культурно-гігієнічні навички.

Фізіологічною основою культурно-гігієнічних навичок є утворення умовно-рефлекторних зв´язків, вироблення динамічного стереотипу, а головною умовою їх формування — раціонально організоване життя дітей у дитячому садку, чіткий режим дня, постійність вимог до поведінки дитини з боку дорослих. Важливими при цьому є чистота приміщення, якісне прибирання, провітрювання, естетика організації культурно-гігієнічних процедур, приклад охайності й особистої гігієни дорослих. Гігієнічні процедури проводять щоденно в один і той самий час, що сприяє формуванню постійних навичок.

Уже на другому році життя діти повинні уміти підставляти руки під струмінь води, змивати мильну піну з них, користуватися рушником, пити з чашки, їсти ложкою, користуватися серветкою, дякувати після прийому їжі, користуватися носовичком.

Трирічні малюки мають їсти самостійно й акуратно, ретельно пережовувати їжу, правильно тримати ложку, самостійно засукувати рукави перед умиванням, користуватися милом, умиватися, витиратися. У середній групі дітей навчають правильно користуватися столовими приборами (ложкою, виделкою, ножем), серветкою, їсти акуратно, полоскати рот після їжі, правильно чистити зуби, зачісуватися, дотримуватися правил користування предметами гігієни.

Діти старшої і підготовчої груп повинні контролювати дотримання особистої гігієни, культурно поводитися за столом.

Культурно-гігієнічні навички поєднують у собі явища гігієни і культури. Діти мають усвідомити, що їхнє ставлення до гігієнічних вимог є не лише ставленням до власного здоров´я, а й свідченням поваги до людей, адже неакуратна, неохайна людина викликає відразу, небажання спілкуватися з нею.

Для успішного виховання в дошкільників культурно-гігієнічних навичок необхідно забезпечити:

—    цілеспрямовану роботу батьків і педагогів щодо усвідомлення дітьми значущості фактора здоров´я, цінування його; запобігання шкідливих звичок, недбалого ставлення до свого організму, зовнішнього вигляду і поведінки;

—     єдність вимог до гігієни дитини в дошкільному закладі та сім´ї, позитивний приклад культури поведінки дорослих;

—     належну естетичність приміщення дитячого садка і сім´ї, що передбачає ретельне його прибирання, чистоту, доцільність і зручність у використанні обладнання,  меблів, посуду, іграшок тощо;

—     постійне вправляння у дотриманні вимог культури поведінки, своєчасність і чіткість режимних процесів;

—     контроль з боку вихователів, допоміжного персоналу, батьків за якістю виконання культурно-гігієнічних навичок;

—     індивідуальну роботу з кожною дитиною, врахування її стану здоров´я, темпів оволодіння навичками, ставлення до гігієнічних процедур; при цьому важливо знати, як дитина сприймає позитивну оцінку чи осуд її поведінки авторитетним дорослим, як ставиться до відповідних вчинків однолітків.

Фізичне виховання є основою гармонійного розвитку, формування здорового способу життя дітей дошкільного віку. Воно має бути спільною турботою батьків, педагогів і самої дитини, яку з ранніх років слід привчати піклуватися про своє здоров´я.

Рубрика: Медики радять  Відгуки закриті

Корисні посилання

Посилання для педагогів та батьків

Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України: http://www.mon.gov.ua

Вікіпедія – вільна енциклопедія: http://uk.wikipedia.org

Безпека дітей в Інтернет: http://www.onlandia.org.ua

Онлайн карти світу: http://maps.google.com

Музеї України: фото, статті: http://prostir.museum

Острів знань: http://ostriv.in.ua/

Департамент освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради
wym-1320822573626

Освіта: http://osvita.ua/

Рубрика: Для Батьків  Відгуки закриті

Інформація про заклад

Баранник С.А., 

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу № 43 «Морська хвиля» Черкаської міської ради – це навчальний заклад для дітей віком від 1,5 – 6 (7) років, заснований у 1967 році, належить до міської комунальної власності. З листопада 2008р. його очолює Перетятько Світлана Валеріївна.

Режим роботи груп закладу: 8.00-18.00.

В ньому функціонує 11груп, з них: 4 групи для дітей ясельного віку та 7 груп для дітей садового віку, в яких виховується більше 280 дошкільнят. Одна група працює з 7.30 до 18.00.

Гр. №

Рік життя

Кількість дітей

Вихователь

1

2-3-ій рік жит.

23

Доброволянська О.О. Максіміхіна І.О.

2

3-ій рік жит.

21

Максіміхіна І.О.
Нікітіна Н.І.

3

2-3-ій рік жит.

21

Дунайська О.М., 
Панасенко Т.П.

4

3-ій рік жит.

21

Лесь В.В.Овчаренко Н.В.

5

5-ий рік жит.

26

Сисенко А.М.

6

6-ий рік жит.

31

Заболотна О.О.
Панасенко Т.П.

7

4-ий рік жит.

32

Євич Т.В.
Кедик Н.П.

8

4-ий рік жит.

30

Попова Т.М. Таченко Н. В.

9

6-ий рік жит.

31

Швидка Н.О.,

10

5-ий рік жит.

28

Нечаєва Л.В.,
Кедик Н.П.

11

6-ий рік жит.

31

Крайсвітня І.В.,
Овчаренко Н.М.

Освітній процес реалізують кваліфіковані працівники, які здійснюють особистісно-орієнтований підхід до вихованців, забезпечують умови для розвитку їх природної обдарованості, активності, самостійності.

Педагогічними кадрами дошкільний заклад № 43 на 2018 – 2019 навчальний рік укомплектовано повністю – 23 особи: з них вихователів – 16 осіб.

П.І.Б. вихователя.

Oсвіта

Cтаж

Атест. кат.

Максіміхіна І.О. Вища педагогічна

1

«спеціаліст»
Заболотна О.О. Вища педагогічна               11 «спеціаліст»
Нечаєва Л.В. Середня спеціальна

31

Звання «вихователь-методист»
Ткаченко Н.В. Вища педагогічна 9  «спеціаліст»
Попова Т.М. Вища педагогічна

22

«спеціаліст першої  категорії»
Лесь В.В. Середня спеціальна   1  «спеціаліст»
Швидка Н.О. Середня спеціальна

11

«спеціаліст»
Нікітіна Н.І. Середня спеціальна

19

«спеціаліст»
Доброволянська О.О. Середня спеціальна

21

«спеціаліст»
Сисенко А.М. Середня спеціальна

10

«спеціаліст»
Дунайська О.М. Вища педагогічна               7 «спеціаліст»
Панасенко Т.П. Середня спеціальна

36

«спеціаліст»
Овчаренко Н.М. Середня спеціальна

8

«спеціаліст»
Крайсвітня І.В. Вища педагогічна  9 «спеціаліст»
Кедик Н.П. Середня спеціальна

8

«спеціаліст»
Євич Т.В.  Середня спеціальна  2  «спеціаліст»

Кваліфікаційний рівень вихователів

Освіта

Стаж роботи

Атестаційна категорія

Вища педагогічна – 7 ос. З них:«Вища дошк.» – 2 ос.  Початк. класи – 2 ос.  Математика –1 ос. Українська мова і література – 2 ос. Середня спец. –9 осіб    

 

 

До 5-ти років – 3 ос. До 10-ти років – 5 ос. До 20-ти років – 4 ос.Після 20-ти років – 4 ос. “Спеціаліст вищої категоріі” – 0 особа«Спеціаліст першої категорії» – 1 особа Звання «вихователь-методист» – 1 особа«Спеціаліст» – 14 осіб

 

 

П.І.П. та посада

Освіта

Стаж роботи

Атестаційна категорія

Перетятько С.В. (завідувач закладом) Вища дошкільна

27

 
Баранник С.А.(вихователь-методист) Вища спеціальна

28

«спеціаліст вищої категорії»
Нікітченко О.В. (музичний керівник) Вища  спеціальна

23

«спеціаліст першої категорії»
Серебрякова М.Г. (музичний керівник) Середня спеціальна

25

«спеціаліст»
Ноздратенко Т.Б. (інструктор з фізкультури) Вища  спеціальна

28

«спеціаліст вищої категорії»
Борсук Л.Л.(музичний керівник) спеціальна 33

«спеціаліст»


Нашими досягненнями є:
високий рівень підготовки дітей до навчання в школі, розвиток фізичних можливостей дітей засобами ігрових видів спорту: хокею на траві, шашкових турнірів, баскетболу,  безкоштовна гурткова робота, неодноразові перемоги в міських та обласних виставках наочно-дидактичних посібників та ігрового матеріалу. Вихователі в своїй роботі використовують оздоровчі технології:  точковий масаж, пальчикова гімнастика, музикотерапія.У дошкільному закладі створено сучасні матеріально-технічні умови, кваліфіковані кадри забезпечують дітям високий рівень емоційно-особистісного, інтелектуального, фізичного, екологічного, художньо-естетичного розвитку дошкільників.

Рубрика: Інформація про заклад  Відгуки закриті

Напрямки діяльності педагогічного колективу дошкільного навчального закладу №43 «Морська хвиля» на 2018 – 2019 н. р.

 

  1. Продовжувати формування національно-патріотичних почуттів дошкільників відповідно до завдань Концепції національно-патріотичного виховання  дітей та молоді, акцентуючи увагу на підвищенні рівня культури українського мовлення. Мовленнєва робота з дошкільниками поза межами організованого навчання.

 2. Підвищувати рівень методичної культури педагогів у вирішенні завдань морального виховання. Сприяти гуманізації освітнього простору сучасного дошкільного закладу у вимірі педагогіки В.Сухомлинського, формуванню у дошкільників моральних знань, суджень, потреб.

  1. Спрямувати діяльність педагогів закладу на формування життєвої компетентності дошкільників відповідно до вимог Державного стандарту дошкільної освіти через організацію співпраці всіх учасників навчально-виховного процесу на засадах партнерства, довіри, толерантності, взаємодопомоги. Активізувати дошкільників в здобутті знань шляхом проведення дослідно-експериментальної діяльності. Узгоджувати в освітньому процесі колективні, групові, парні, індивідуальні форми навчально-розвивальної взаємодії педагога з дітьми.