Архів автора

Інформація про заклад

Структура та органи управління закладу освіти

Засновником (власником) Дошкільного навчального закладу (ясла-садок) комбінованого типу  № 43 «Морська хвиля» Черкаської міської ради є територіальна громада міста Черкаси в особі Черкаської міської ради.

Органом управління ДНЗ № 43 «Морська хвиля» є департамент  освіти і гуманітарної політики Черкаської міської ради (далі – Департамент) відповідно до повноважень, визначених Положенням  про департамент освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради.

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу № 43 «Морська хвиля» Черкаської міської ради – це навчальний заклад для дітей віком від 1,5 – 6 (7) років, заснований у 1967 році, належить до міської комунальної власності. З листопада 2008 р. його очолює Перетятько Світлана Валеріївна.

Програми розвитку дітей дошкільного віку

Заклад дошкільної  освіти працює відповідно Базового компоненту дошкільної освіти та Програми «Дитина», яка оновлена відповідно до Державного стандарту дошкільної освіти України та рекомендована МОН.

Це зображення має порожній атрибут alt; ім'я файлу базовий-компонент-дошкілної-освіти.jpg

Серед особливостей змісту освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина»:

  • гармонійний розвиток дитини;
  • гармонійне поєднання традиційних та нетрадиційних форм роботи;
  • інтеграція різних видів діяльності.

ПРОГРАМА РОЗВИТКУ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

ОСВІТНЯ-ПРОГРАМА-2023-2024.doc

Режим роботи груп закладу: 8.00-18.00.

В закладі дошкільної освіти функціонує 10 груп, з них: 3 групи для дітей ранньного віку та 7 груп для дітей передшкільного віку, в яких виховується більше 280 дошкільнят. Одна група працює з 7.30 до 18.00.

№ групиП.І.Б. вихователякількість
дітей
Група № 1
/ранній вік/
2-3-й рік життя
Доброволянська
Олена Олександрівна
Нікітіна Наталія Іванівна
16
Група № 2
/ранній вік/
3-й рік життя
Павліченко
Наталія Петрівна
Овчаренко
Наталія Миколаївна

15
Група № 3
/ранній вік/
3-й рік життя
Лесь Вікторія Віталіївна
Дударко Людмила Юріївна
17
Група № 4
/передшкільний вік/
4-й рік життя
Михайлюк – Горенко
Заряна Миколаївна
Овчаренко Наталія Миколаївна
22
Група № 5
/передшкільний вік/
6-й рік життя
Сисенко
Альона Михайлівна
Баранник
Світлана Анатоліївна
21
Група № 6
/передшкільний вік/
4-й рік життя
Заболотна
Оксана Олександрівна Максіміхіна
Інна Олександрівна
   23
Група № 7
/передшкільний вік/
5-й рік життя
Кедик Неля Петрівна
Дунайська
Оксана Миколаївна
 24
Група № 8
/передшкільний вік/
5-й рік життя
Попова Тетяна Миколаївна Ткаченко
Наталія Володимирівна
 22
Група № 9
/передшкільний вік/
4-й рік життя
Ткачук Наталія Миколаївна
Ткаченко
Наталія Володимирівна
24
Група № 10
/передшкільний вік/
6-й рік життя
Нечаєва
Людмила Василівна
Кедик Неля Петрівна
20

Освітній процес реалізують кваліфіковані працівники, які здійснюють особистісно-орієнтований підхід до вихованців, забезпечують умови для розвитку їх природної обдарованості, активності, самостійності.

Педагогічними кадрами дошкільний заклад № 43 на 2022 – 2023 навчальний рік укомплектовано повністю – 23 особи: з них вихователів – 16 осіб.

П.І.Б. вихователяОсвітаСтажАтестаційна  категорія
1Доброволянська
Олена Олександрівна
Неповна вища25«спеціаліст»
2 Дударко
Людмила Юріївна
Неповна вища2«спеціаліст»
3Дунайська
Оксана Миколаївна
Повна вища12«спеціаліст другої  категорії»
4Заболотна
Оксана Олександрівна
Повна вища16«спеціаліст першої категорії»
5Кедик
Неля Петрівна
Неповна вища14 «спеціаліст»
6Максіміхіна
Інна Олександрівна
Повна вища«спеціаліст другої  категорії»
7Михайлюк – Горенко Заряна МиколаївнаПовна вища4«спеціаліст другої  категорії»
8Нечаєва
Людмила Василівна
Неповна вища37«спеціаліст»
9Нікітіна
Наталія Іванівна
Неповна вища24«спеціаліст»
10Овчаренко
Наталія Миколаївна
Неповна вища14«спеціаліст»
11Павліченко
Наталія Петрівна
Повна вища 9«спеціаліст першої категорії»
12Попова
Тетяна Миколаївна
Повна вища27«спеціаліст першої категорії»
13Сисенко
Альона Миколаївна
Неповна вища16«спеціаліст»
14Ткаченко
Наталія Володимирівна
Повна вища13«спеціаліст другої категорії»
15Ткачук
Наталія Миколаївна
Неповна вища2«спеціаліст»

                            Кваліфікаційний рівень педагогів

Кількість педагогічних працівників — 21

категорія:

вища — 2

перша—4

друга—6

спеціаліст— 9

Освітній рівень педагогічних працівників

Повна вища дошкільна освітаПовна вища педагогічна освітаБазова вища освіта (бакалавр)Неповна вища (молодший спеціаліст)
21108
10 %52%38%
      ПІП, посадаОсвітаСтаж роботиАтестаційна категорія
1Перетятько С.В.       (завідувач) Повна вища  32 р.«спеціаліст вищої категорії»
2Баранник С.А.    (вихователь-методист)Повна вища  33  р.  «спеціаліст вищої категорії»
3Борсук Л.Л.
(музичний керівник)
Повна вища   39 р.«спеціаліст другої категорії»
4Нікітченко О.В.
(музичний керівник)
Повна вища  27 р.«спеціаліст першої категорії»
5Ноздратенко Т.Б.
(інстр. з фізкультури)
Повна вища  34 р.«спеціаліст вищої категорії»
6Ткаченко Л.М.
(практичний психолог)
Повна вища 5 р.«спеціаліст другої категорії»

Нашими досягненнями є: високий рівень підготовки дітей до навчання в школі, розвиток фізичних можливостей дітей засобами ігрових видів спорту: хокею на траві, шашкових турнірів, баскетболу,  безкоштовна гурткова робота, неодноразові перемоги в міських та обласних виставках наочно-дидактичних посібників та ігрового матеріалу. Вихователі в своїй роботі використовують оздоровчі технології:  точковий масаж, пальчикова гімнастика, музикотерапія.У дошкільному закладі створено сучасні матеріально-технічні умови, кваліфіковані кадри забезпечують дітям високий рівень емоційно-особистісного, інтелектуального, фізичного, екологічного, художньо-естетичного розвитку дошкільників.

Гострик /ентеробіоз/

Гострики живуть у дистальному відділі тонкої кишки, сліпій кишці і в початковому відділі ободової мишки. Самки після дозрівання в них яєць спускається в пряму кишку. Активно виповзають із заднього проходу, відкладають 10-15 яєць в пренатальних складках, на шкірі і гинуть. Відкладені яйця повністю дозрівають через 5 год.

Рух самок при відкладанні яєць подразнює шкіру і викликає сильний свербіж. Діти, розчухуючи шкіру, забруднюють руки, білизну, предмети вжитку, заносять яйця в рот. Із проковтнутих яєць в дванадцятипалій кишці виходить личинка, які після двох линьок стають зрілими. Живляться гострики вмістом кишечника. Тривалість життя паразита 2-4 тижні.

На Україні зараженість населення гостриками складає 5-6%. Переважно хворіють діти. Особливо часто зустрічається в дитячих колективах, де допускається порушення санітарного режиму.

Єдиним джерелом інвазії є тільки людина, хвора на ентеробіоз. Шлях зараження фекально-оральний, який реалізується харчовим, контактно-побутовим шляхом та за допомогою мух. Серед факторів передачі можуть мати значну роль харчові продукти, не підлягають термічній обробці, та продаються у роздрібній вуличній торгівлі.

Хворі втрачають сон, стають роздратованими, знижується їх працездатність. Особливо значні ці прояви у дітей. Вони стають плаксивими, погано сплять, худнуть, страждає пам’ять. Часто виникають кишкові розлади, часті, рідкі випорожнення з домішками слизу, кольки в животі. Із виповзанням гостриків в сечостатеві органи може розвинутись нічне нетримання сечі.

Діагноз ентеробіозу встановлюють на підставі анамнезу і лабораторних досліджень.

Загальні принципи лікування. Враховуючи, що тривалість життя гострика не перевищує 3-4 тижні, яйця його кишечнику не розвиваються, у дітей настає одужання, впродовж одного місяця, за умови відчутності повторного самозараження. З іншого боку, навіть успішна медикаментозна дегельмінтизація не приводить до одужання, якщо б лікування не поєднувалося з санітарно-гігієнічними заходами.

До таких правил гігієни відносяться:

– дотримання чистоти рух. Обов’язкове їх миття з милом після відвідування туалету та перед вживанням їжі; коротке обрізання нігтів раз у 5 днів;

– обов’язкове підмивання дитини водою з милом на ніч, вранці та після дефекції;

– спання в щільно прилягаючих до стегон трусиках, під які дитина увісні не змогла просунути пальці. Їх щоденно міняють, або принаймні, прасують гарячою праскою двічі на день;

– щоденне витрушування та прасування постільної і натільної білизни;

– приміщення, де перебуває дитина, повинно щоденно прибиратися пилососом, з наступним вологим протиранням;

– предмети особистого користування (дитячі іграшки, стільчики тощо) слід знезаражувати дезрозчинами чи крутим окропом;

Рубрика: Медики радять  Відгуки закриті

Виховання культурно-гігієнічних навичок у дітей дошкільного віку

Здоров´я дітей, загартованість їхніх організмів, інтерес до здорового способу життя залежать і від того, наскільки сформовані у них культурно-гігієнічні навички.

Фізіологічною основою культурно-гігієнічних навичок є утворення умовно-рефлекторних зв´язків, вироблення динамічного стереотипу, а головною умовою їх формування — раціонально організоване життя дітей у дитячому садку, чіткий режим дня, постійність вимог до поведінки дитини з боку дорослих. Важливими при цьому є чистота приміщення, якісне прибирання, провітрювання, естетика організації культурно-гігієнічних процедур, приклад охайності й особистої гігієни дорослих. Гігієнічні процедури проводять щоденно в один і той самий час, що сприяє формуванню постійних навичок.

Уже на другому році життя діти повинні уміти підставляти руки під струмінь води, змивати мильну піну з них, користуватися рушником, пити з чашки, їсти ложкою, користуватися серветкою, дякувати після прийому їжі, користуватися носовичком.

Трирічні малюки мають їсти самостійно й акуратно, ретельно пережовувати їжу, правильно тримати ложку, самостійно засукувати рукави перед умиванням, користуватися милом, умиватися, витиратися. У середній групі дітей навчають правильно користуватися столовими приборами (ложкою, виделкою, ножем), серветкою, їсти акуратно, полоскати рот після їжі, правильно чистити зуби, зачісуватися, дотримуватися правил користування предметами гігієни.

Діти старшої і підготовчої груп повинні контролювати дотримання особистої гігієни, культурно поводитися за столом.

Культурно-гігієнічні навички поєднують у собі явища гігієни і культури. Діти мають усвідомити, що їхнє ставлення до гігієнічних вимог є не лише ставленням до власного здоров´я, а й свідченням поваги до людей, адже неакуратна, неохайна людина викликає відразу, небажання спілкуватися з нею.

Для успішного виховання в дошкільників культурно-гігієнічних навичок необхідно забезпечити:

—    цілеспрямовану роботу батьків і педагогів щодо усвідомлення дітьми значущості фактора здоров´я, цінування його; запобігання шкідливих звичок, недбалого ставлення до свого організму, зовнішнього вигляду і поведінки;

—     єдність вимог до гігієни дитини в дошкільному закладі та сім´ї, позитивний приклад культури поведінки дорослих;

—     належну естетичність приміщення дитячого садка і сім´ї, що передбачає ретельне його прибирання, чистоту, доцільність і зручність у використанні обладнання,  меблів, посуду, іграшок тощо;

—     постійне вправляння у дотриманні вимог культури поведінки, своєчасність і чіткість режимних процесів;

—     контроль з боку вихователів, допоміжного персоналу, батьків за якістю виконання культурно-гігієнічних навичок;

—     індивідуальну роботу з кожною дитиною, врахування її стану здоров´я, темпів оволодіння навичками, ставлення до гігієнічних процедур; при цьому важливо знати, як дитина сприймає позитивну оцінку чи осуд її поведінки авторитетним дорослим, як ставиться до відповідних вчинків однолітків.

Фізичне виховання є основою гармонійного розвитку, формування здорового способу життя дітей дошкільного віку. Воно має бути спільною турботою батьків, педагогів і самої дитини, яку з ранніх років слід привчати піклуватися про своє здоров´я.

Рубрика: Медики радять  Відгуки закриті

Харчування дітей дошкільного віку (3-7 р.)

     Раціональне харчування дітей дошкільного віку має велике значення у формуванні здоров’я. У цей період продовжують вдосконалюватися функції шлунково-кишкового тракту (розміри шлунка, кишок, печінки, підшлункової залози). У цьому віці в дітей починається зміна молочних зубів на постійні.
Причиною розвитку захворювань дітей дошкільного віку може бути: порушення структури харчування і технології його приготування. Внаслідок чого виникають наступні захворювання: – хронічні захворювання шлунка, дванадцятипалої кишки, жовчовивідних шляхів. З’являються чинники ризику щодо формування дегенеративних хвороб аліментарного походження, такі, як ожиріння, порушення опорно-рухового апарату, карієс зубів.
З цією метою розроблено набір продуктів тваринного і рослинного походження.
Добова норма білка має складатися з білків тваринного не менше як на 65% і з білків рослинного походження 35%.
Основним джерелом білків тваринного походження є молоко, сир, м’ясо, м’ясні вироби, субпродукти, яйця, риба, в яких містяться мінеральні речовини, фосфор і кальцій, вітаміни – ретинол, токофероли, кальциферол і групи В. Вони легкозасвоювані, стимулюють апетит, справляють позитивний вплив на процеси травлення.
Білки рослинного походження є в злакових (борошно пшеничне, житнє), крупах і бобових. Але білків у них набагато менше, ніж вуглеводів.
Цукор і кондитерські вироби рекомендується вживати. Дуже корисним є мед. Він містить багато мінеральних речовин, вітамінів, органічних кислот, а також ферменти, які прискорюють травлення. Мед легше перетравлюється і повніше всмоктується, ніж цукор, тому рекомендовано ним замінити цукор.
Жири в харчуванні дітей дошкільного віку нормуються шляхом поєднання жирів тваринного і рослинного походження за рахунок чого підвищується їх біологічна цінність.
Важливо вводити сезонні овочі та фрукти, які містять вуглеводи, вітаміни, органічні кислоти і мінеральні речовини.
Дітям дошкільного віку не рекомендуються кулінарні вироби, тушковане, печене, гострі страви, копченості, гірчицю, хрін.
Добовий раціон їжі розподіляють таким чином:
сніданок складає 25% добової енергетичної цінності. Сюди входять: овочевий салат, каша (або картопля), яйця, сир твердий чи м’який, гарячий напій (кавовий, какао, чай);
обід складає 30-35% добової енергетичної цінності. Сюди входять: не менше ніж три страви: 1-ша – суп, 2-га – м’ясна чи рибна страва з гарніром, 3-тя – солодке питво (компот, сік чи кисіль);
підвечірок складає 15-20% добової енергетичної цінності. Це може бути молоко, кефір чи простокваша, фрукти, ягоди, зефір, печиво;
вечеря складає 20% добової енергетичної цінності. Обов’язково дають овочеву, круп’яну чи сирну страву і один із напоїв – молоко, кефір, чай або настій шипшини.
Інтервали між прийманням їжі тривають 3,5-4 години.

Підготовка дитини до школи

10 порад батькам першокласників (щоб дізнатися клікніть завантажити)

                             (рекомендації для батьків майбутнього першокласника)

  1. Частіше, в позитиві розмовляйте з дитиною про школу, шкільне життя. Поясніть, що роль учня, це новий етап її дорослішання, її розвитку, розширення її свободи і відповідальності.
  2. Не залякуйте труднощами, які чекають малюка у школі, а формуйте у нього готовність до їх подолання. Щасливий не той хто не має проблем, а той, що вміє їх вирішувати.
  3. Частіше звертайте увагу дитини на її зовнішній вигляд, підтримуйте хороші вчинки, наприклад, спроби допомагати вам.

4.  Розвивайте у сина чи дочки навички самообслуговування (вмиватися,
чистити зуби, користуватися туалетом, одягатися, доглядати одяг, акуратно
їсти).

5. Привчіть дитину лягати спати та вставати у певний час (лягати спати не пізніше
дев’ятої години вечора, вставати о сьомій годині ранку).

6.   Заохочуйте малюка до малювання кольоровими олівцями, фломастером,
фарбами, письма ручкою.

  1. Прищеплюйте дитині дбайливе ставлення до книжок, олівців, зошитів, фломастерів. Навчіть її правильно гортати сторінки.
  2. Підтримуйте інтерес до пізнання нового, заохочуйте малюка до набуття нового досвіду, обміну з вами враженнями від зробленого почутого, побаченого сьогодні. Виділіть для цього ЗО хвилин щодня вашого дорогоцінного часу.
  3. В будь – якій конфліктній ситуації не принижуйте гідності дитини, прагніть заохотити її до відповідальної поведінки.
    1. З розумінням ставтесь до вимог вихователя, вчителя, не критикуйте його в присутності дитини.

11. Не втручайтеся в справу, якою зайнята дитина, якщо вона не просить про допомогу.

  1. Якщо дитині важко і вона готова прийняти вашу допомогу, обов’язково допоможіть їй.
  2. Поступово передавайте дитині право на прийняття рішень, що стосуються її особистих справ та діліться з нею відповідальністю за наслідки цих рішень.
  3. Якщо поведінка дитини викликає у вас негативні чи позитивні емоції- скажіть їй про це. Говоріть від себе про свої почуття і свої думки щодо поведінки дитини.
  4. Не вимагайте від дитини неможливого, співставляйте власні очікування з реальними віковими можливостями дитини.
  5. Правила (права, обов’язки, обмеження, вимоги, заборони) обов’язково повинні бути в житті дитини, але щоб їх не було забагато і вони були гнучкими. Правила для дитини, а не дитина для правил. Правила дорослим необхідно узгодити між собою.
  6. Інтонація з якою повідомляється вимога чи заборона скоріше доцільніша дружньо-пояснююча ніж загрозливо-наказова.
  7. Здійснюючи покарання дитини ефективніше позбавити її бажаного, ніж зробити їй погано. Пам’ятайте, що основними причинами поганої поведінки дітей є боротьба за увагу, боротьба за самоствердження проти надмірної батьківської влади і опіки, бажання помсти за образу, втрата віри у власний успіх.
  8. Створюйте в сім’ї простір любові, адже дитині потрібна любов не тільки до неї, їй життєво необхідна любов між батьками. Чим сильніший простір любові тим, природніше відбувається розвиток дитини – вона росте як дерево, якому достатньо і води і сонця.