Архів автора

Музикотерапія

Музикотерапія передбачає використання спеціальної добірки музичних творів з метою впливу на емоційно-почуттєву сферу малюка, його духовне зростання, забезпечення релаксації та емоційного тла для оптимізації різних видів діяльності та покращення здоров’я.

Ще древні китайці вважали, що музика позбавляє від багатьох хвороб, які непідвладні навіть лікарям. Накінець і західні та вітчизняні вчені, після багато численних експериментів прийшли до висновку, що деякі мелодії мають сильний терапевтичний ефект.
Сьогодні в Китаї випускають музичні альбоми під досить несподі-ваними  для нас назвами: «Легені», «Серце», «Мігрень», «Безсоння» і т.д.
Подібні збірки випускають і в Японії. В якості ліків від мігрені вони пропонують  «Весеннюю песню» Мендельсона, «Юморески» Дворжака.
В Індії відкрився спеціальний центр для підготовки лікарів-музикотерапевтів  і  ними вже знайдені музичні п’єси для лікування гіпертонії та деяких психічних захворювань, перед якими традиційна медицина часто безсила.
Цікавим є той факт, що відомий французький лікар, доктор медичних наук Альфред Томатіс  50 років присвятив вивченню лікувальної сили музики. Самим іменитим його пацієнтом став популярний актор Жерар Департьє. В юності він дуже мріяв про сцену, кіно та славу. Але внутрішньо він був дуже скований, не вмів висловлювати  своїх думок, погано запам’ятовував текст, мав вади мови. До того ж, із-за сімейних неурядиць, невдач в особистому житті він став сильно заікатись, замкнувся в собі.
Альфред Томатіс виявив, що причини його хвороб лежать не на фізіологічному рівні, а криються набагато глибше – в емоційній сфері. Він запропонував Депардьє лікуватися. Лікування полягало в тому, що він приходив до А.Томатіса додому і по 2 год. слухав музику Моцарта. Вже після кількох процедур стан юнака почав покращуватись, а через кілька місяців Жерар вступив до акторської школи, а ще через кілька років його ім’я  стало відоме всьому світу.
Один із дослідників «ефекту Моцарта» доктор Гордон Шоу так пояснює вплив музики на здоров’я: вібрація звуків створює енергетичні поля, заставляє резонувати кожну клітинку нашого організму. Ми поглинаємо музичну енергію, а вона нормалізує ритм нашого дихання, пульс, артеріальний  тиск, температуру.
Цікаві дослідження в галузі альтернативної медицини провів француз Фаб’єн Маман—музикант, який володів секретами акупунктури і біоенергетики. Він вважав, що звук із строго визначеними частотами  має стимулюючий, відновлюючий вплив на організм. Його дослідження показали, що звучання тієї чи іншої ноти міняє форму і колір клітини.

Найбільший терапевтичний ефект на пацієнтів справляють мелодії Моцарта, не занадто швидкі але й не занадто повільні, плавні, тихі але й не одноманітні, чарівні у своїй простоті.
— В минулому віці в монастирі Бриттані монашки виконували музичні твори Моцарта для домашніх тварин. Вони помітили, що корови, під впливом цих мелодій стали давати вдвоє більше молока.
— В Канаді струнні квартети Моцарта грають на міських площах, щоб впорядкувати вуличний рух і тим самим знизити кількість ДТП.
— Японці провели цікавий експеримент: коли музика Моцарта звучала в пекарні, тісто підходило в 10 разів швидше. А найкраща рисова водка-саке виходить саме із дріжджів, які «прослухали» Моцарта.
Цей загадковий музичний феномен назвали «ефектом Моцарта».

Музика — невід’ємна складова нашого буття. Вона робить життя змістовнішим, веселішим, цікавішим, збагачує різними емоціями, У дитсадку діти чи не найбільше полюбляють музичні заняття, розваги, свята, музичні паузи.
Музикотерапія передбачає використання спеціальної добірки музичних творів з метою впливу на емоційно-почуттєву сферу малюка, його духовне зростання, забезпечення релаксації та емоційного тла для оптимізації різних видів діяльності. Музику можна використати для надання психолого-педагогічної допомоги дітям з інтелектуальними, мовленнєвими, руховими, сенсорними, емоційними порушеннями. Насамперед музика впливає на емоційну сферу дитини, вона також є засобом невербальної комунікації та одним з можливих способів пізнання світу.

Дуже цікавим є той факт, що музику успішно  використовують і в педагогіці. Вона сприяє підвищенню якості учбового процесу. Дослідження вчених показали, що бінауральні ритми альфа-діапазону (8-14 коливань в секунду) ідеально підходять для засвоєння нової інформації, даних, фактів, будь-якого матеріалу, який повинен бути завжди наготові в оперативній пам’яті людини. Тета-діапазон (4-7 коливань в секунду) ідеальний для некритичного прийняття зовнішніх установок, тому що ці ритми відключають захисні психічні механізми.
Педколектив нашого дошкільного закладу розробив технологію введення музики в життя дитини. Розпочинали із прослуховування класичної інструментальної музики перед сном або під час пробудження, в хвилинки релаксації після певних видів діяльності чи під час занять естетичного циклу.

Постійно використовуємо дитячі музичні ігри, тому що вони мають  розвивально-терапевтичний вплив на особистість дошкільнят.
В основі таких ігор лежать невеликі музично-поетичні твори, в яких розкриваються різні життєві колізії засобами рухових елементів.
Особливо подобаються малюкам ігри-забави з дорослими, як-от:
“Ладки, ладоньки, ладусі”,
“Плескаємо — тупаємо”,
“Одна ніжка тупоче,
а другая не хоче” ,  тощо.
Тут велике значення має встановлення емоційного контакту між дитиною та вихователем чи батьками, пробудження в малюка почуття довіри до дорослого.
У поєднанні дій зі словами пісеньки  малюк вчиться вслухатися у звуки мови, сприймати та відтворювати її ритм, окремі звукосполучення і поступово вникати в їхній зміст.
Для створення гарного настрою в групі можна використати “хвилинку сміху”, заспівавши частівку, ось, наприклад, таку:
Руки мила вранці Шура,
А обличчя геть забула.
Шепотіла їй верба:
“Ой, яка, яка ганьба!”.
Діти отримують велике емоційне задоволення від інсценізації пісень.
Наприклад:
Лесь гриби збирав у кошик,
А вони такі хороші.
Раптом хтось зашелестів,
Лесь злякався, затремтів.
Коли глянув — то їжак,
Весь колючий, мов будяк.
Лесь відразу засміявся:
Він даремно налякавсь.
Дитячі музичні ігри супроводжуються музично-поетичними вставками, кожна з яких має своє призначення — повідомляє про початок гри або якийсь її етап, коментує події тощо. Наприклад, у музичній грі “Сонечко, дощик та гроза” музичні вставки зосереджують увагу дітей на зміні рухів та виконанні відповідних завдань. Діти мають швидко зреагувати на музичний вступ до пісень “Сонечко” або “Дощик”, починати співати їх, робити відповідні рухи, а на звучання музичної вставки “Гроза” — сховатися під великою парасолькою.
Така гра, як “Хто здивує і потішить усіх?”, впливає на розвиток музичного слуху, пам’яті і виконує емоційно-терапевтичну функцію. Проводиться вона так: дорослий заздалегідь готує краплинки-“сюрпризики”   і  ховає  їх  у  незвичних  місцях —шафах, під стільчиком. Сюрпризами можуть бути цукерки, сердечки, дрібні іграшки. Діти знаходять сюрпризи, орієнтуючись на зміни гучності музики: “тихо-голосно”.
Гра “Добрий друг”. Діти під музику крокують по колу. Коли музика стихає, дорослий дає м’ячик одній дитині і та, називаючи ім’я свого друга, розповідає про його добрі справи і вчинки.
Пречудово в світі жити І по-справжньому дружити, І любити геть усіх — Хай лунає пісня й сміх.
Гра “Веселий сміх”. Діти стають у коло і під музичний супровід починають передавати одне одному м’ячик, промовляючи:
Ти котись, веселий м’ячик, Швидко, швидко по руках. В кого є веселий м’ячик, Той станцює гопака.
Дитина, в якої на останньому слові примовки в руках буде м’ячик, танцює гопака.
Колискові пісні також можна проводити як дитячі музичні ігри, що допомагають заспокоїти дитину, розслабити її, зняти зайве емоційне напруження — у цьому й полягає їхня терапевтична дія. Відомими колисковими піснями є: “Котику сіренький”, “Люлі-люлі” та інші.
У повсякденному житті малят варто використовувати якнайбільше оздоровчих технологій, адже вони переважно прості у використанні, дають вихованцям велике задоволення, а головне — мають ефективний комплексний вплив на формування їхнього здоров’я. Здоров’ятворчі та здоров’язберігаючі технології можна використовувати у різних організаційних формах роботи, у повсякденні, інтегруючи їх у різні види діяльності дітей.

Інформація про заклад

Баранник С.А., 

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу № 43 «Морська хвиля» Черкаської міської ради – це навчальний заклад для дітей віком від 1,5 – 6 (7) років, заснований у 1967 році, належить до міської комунальної власності. З листопада 2008 р. його очолює Перетятько Світлана Валеріївна.

Режим роботи груп закладу: 8.00-18.00.

В ньому функціонує 11груп, з них: 4 групи для дітей ясельного віку та 7 груп для дітей садового віку, в яких виховується більше 280 дошкільнят. Одна група працює з 7.30 до 18.00.

Гр. №

Рік життя

Кількість дітей

Вихователь

1

2-3-ій рік жит.

20

Доброволянська О.О. Максіміхіна І.О.

2

3-ій рік жит.

19

Максіміхіна І.О.
Нікітіна Н.І.

3

2-3-ій рік жит.

19

Дунайська О.М., 
Панасенко Т.П.

4

3-ій рік жит.

19

Овчаренко Н.В., Михайлюк-Горенко З.М.

5

5-ий рік жит.

32

Сисенко А.М.

6

6-ий рік жит.

29

Заболотна О.О.
Панасенко Т.П.

7

4-ий рік жит.

30

Євич Т.В.
Кедик Н.П.

8

4-ий рік жит.

29

Попова Т.М. Таченко Н. В.

9

6-ий рік жит.

29

Швидка Н.О., Лесь В.В.

10

5-ий рік жит.

29

Нечаєва Л.В.,
Кедик Н.П.

11

6-ий рік жит.

25

Крайсвітня І.В.,
Овчаренко Н.М.

Освітній процес реалізують кваліфіковані працівники, які здійснюють особистісно-орієнтований підхід до вихованців, забезпечують умови для розвитку їх природної обдарованості, активності, самостійності.

Педагогічними кадрами дошкільний заклад № 43 на 2019 – 2020 навчальний рік укомплектовано повністю – 23 особи: з них вихователів – 16 осіб.

П.І.Б. вихователя.

Oсвіта

Cтаж

Атест. кат.

Максіміхіна І.О. Вища педагогічна

2

«спеціаліст»
Заболотна О.О. Вища педагогічна               12 «спеціаліст»
Нечаєва Л.В. Середня спеціальна

32

Звання «вихователь-методист»
Ткаченко Н.В. Вища педагогічна 10  «спеціаліст»
Попова Т.М. Вища педагогічна

23

«спеціаліст першої  категорії»
Лесь В.В. Середня спеціальна   2  «спеціаліст»
Швидка Н.О. Середня спеціальна

12

«спеціаліст»
Нікітіна Н.І. Середня спеціальна

20

«спеціаліст»
Доброволянська О.О. Середня спеціальна

22

«спеціаліст»
Сисенко А.М. Середня спеціальна

11

«спеціаліст»
Дунайська О.М. Вища педагогічна               8 «спеціаліст»
Панасенко Т.П. Середня спеціальна

37

«спеціаліст»
Овчаренко Н.М. Середня спеціальна

9

«спеціаліст»
Крайсвітня І.В. Вища педагогічна  10 «спеціаліст»
Кедик Н.П. Середня спеціальна

9

«спеціаліст»
Євич Т.В.  Середня спеціальна  3  «спеціаліст»

Кваліфікаційний рівень вихователів

Освіта

Стаж роботи

Атестаційна категорія

Вища педагогічна – 7 ос. З них:«Вища дошк.» – 2 ос.  Початк. класи – 2 ос.  Математика –1 ос. Українська мова і література – 2 ос. Середня спец. –9 осіб      

 

 

До 5-ти років – 3 ос. До 10-ти років – 5 ос. До 20-ти років – 4 ос.Після 20-ти років – 4 ос. “Спеціаліст вищої категоріі” – 0 особа«Спеціаліст першої категорії» – 1 особа Звання «вихователь-методист» – 1 особа«Спеціаліст» – 14 осіб

 

 

П.І.П. та посада

Освіта

Стаж роботи

Атестаційна категорія

Перетятько С.В. (завідувач закладом) Вища дошкільна

28

 
Баранник С.А.(вихователь-методист) Вища спеціальна

29

«спеціаліст вищої категорії»
Нікітченко О.В. (музичний керівник) Вища  спеціальна

24

«спеціаліст першої категорії»
Серебрякова М.Г. (музичний керівник) Середня спеціальна

26

«спеціаліст»
Ноздратенко Т.Б. (інструктор з фізкультури) Вища  спеціальна

29

«спеціаліст вищої категорії»
Борсук Л.Л.(музичний керівник) спеціальна 34

«спеціаліст»


Нашими досягненнями є:
високий рівень підготовки дітей до навчання в школі, розвиток фізичних можливостей дітей засобами ігрових видів спорту: хокею на траві, шашкових турнірів, баскетболу,  безкоштовна гурткова робота, неодноразові перемоги в міських та обласних виставках наочно-дидактичних посібників та ігрового матеріалу. Вихователі в своїй роботі використовують оздоровчі технології:  точковий масаж, пальчикова гімнастика, музикотерапія.У дошкільному закладі створено сучасні матеріально-технічні умови, кваліфіковані кадри забезпечують дітям високий рівень емоційно-особистісного, інтелектуального, фізичного, екологічного, художньо-естетичного розвитку дошкільників.

Рубрика: Інформація про заклад  Відгуки закриті

Напрямки діяльності педагогічного колективу дошкільного навчального закладу №43 «Морська хвиля» на 2019 – 2020 н. р.

Завдання 2019/2020 навчального року

1.Підвищувати психолого – педагогічну  компетентність педагогів та батьків щодо  готовності дошкільників до НУШ. Забезпечувати успішний початок шкільного життя на основі організації сучасних форм взаємодії між дошкільним закладом і початковою ланкою освіти у формуванні дошкільної зрілості випускника закладу дошкільної освіти.

 

  1. Забезпечувати методичний супровід зростання професійної майстерності педагогічних кадрів в організації освітнього процесу на основі використання практичних методів педагогічного впливу (експериментування, вирішення проблемних ситуацій та логічних задач, моделювання, розвивальних вправ, ігор тощо), поєднання колективних, групових, парних, індивідуальних форм взаємодії  в навчально-пізнавальній діяльності, побудови довірливих взаємин між педагогом та дітьми на принципах  ділового партнерства.

 

  1. Здійснювати подальшу освітню діяльність щодо протидії забрудненню навколишнього середовища, розвитку у дітей звичок і моделей поведінки, що відповідають сталому розвитку, оволодіння ними доступними навичками сприяння чистоті  довкілля.

Гострик /ентеробіоз/

Гострики живуть у дистальному відділі тонкої кишки, сліпій кишці і в початковому відділі ободової мишки. Самки після дозрівання в них яєць спускається в пряму кишку. Активно виповзають із заднього проходу, відкладають 10-15 яєць в пренатальних складках, на шкірі і гинуть. Відкладені яйця повністю дозрівають через 5 год.

Рух самок при відкладанні яєць подразнює шкіру і викликає сильний свербіж. Діти, розчухуючи шкіру, забруднюють руки, білизну, предмети вжитку, заносять яйця в рот. Із проковтнутих яєць в дванадцятипалій кишці виходить личинка, які після двох линьок стають зрілими. Живляться гострики вмістом кишечника. Тривалість життя паразита 2-4 тижні.

На Україні зараженість населення гостриками складає 5-6%. Переважно хворіють діти. Особливо часто зустрічається в дитячих колективах, де допускається порушення санітарного режиму.

Єдиним джерелом інвазії є тільки людина, хвора на ентеробіоз. Шлях зараження фекально-оральний, який реалізується харчовим, контактно-побутовим шляхом та за допомогою мух. Серед факторів передачі можуть мати значну роль харчові продукти, не підлягають термічній обробці, та продаються у роздрібній вуличній торгівлі.

Хворі втрачають сон, стають роздратованими, знижується їх працездатність. Особливо значні ці прояви у дітей. Вони стають плаксивими, погано сплять, худнуть, страждає пам’ять. Часто виникають кишкові розлади, часті, рідкі випорожнення з домішками слизу, кольки в животі. Із виповзанням гостриків в сечостатеві органи може розвинутись нічне нетримання сечі.

Діагноз ентеробіозу встановлюють на підставі анамнезу і лабораторних досліджень.

Загальні принципи лікування. Враховуючи, що тривалість життя гострика не перевищує 3-4 тижні, яйця його кишечнику не розвиваються, у дітей настає одужання, впродовж одного місяця, за умови відчутності повторного самозараження. З іншого боку, навіть успішна медикаментозна дегельмінтизація не приводить до одужання, якщо б лікування не поєднувалося з санітарно-гігієнічними заходами.

До таких правил гігієни відносяться:

– дотримання чистоти рух. Обов’язкове їх миття з милом після відвідування туалету та перед вживанням їжі; коротке обрізання нігтів раз у 5 днів;

– обов’язкове підмивання дитини водою з милом на ніч, вранці та після дефекції;

– спання в щільно прилягаючих до стегон трусиках, під які дитина увісні не змогла просунути пальці. Їх щоденно міняють, або принаймні, прасують гарячою праскою двічі на день;

– щоденне витрушування та прасування постільної і натільної білизни;

– приміщення, де перебуває дитина, повинно щоденно прибиратися пилососом, з наступним вологим протиранням;

– предмети особистого користування (дитячі іграшки, стільчики тощо) слід знезаражувати дезрозчинами чи крутим окропом;

Рубрика: Медики радять  Відгуки закриті

Літній період

             З 1 червня по 31 серпня дошкільний навчальний заклад  переходить на роботу в літній оздоровчий період.  Головна увага приділена безпеці життєдіяльності, загартуванню та зміцненню здоров’я дітей в літній період. Оздоровча робота у  дошкільному закладі  побудована, відповідно до  Інструктивно – методичних рекомендацій щодо організації фізкультурно – оздоровчої роботи  та Базової програми «Я у Світі».

Зміст оздоровчих заходів у дошкільному закладі включає наступне: забезпечення максимального перебування дітей на свіжому повітрі, дотримання санітарно – гігієнічних норм, профілактичну роботу, повноцінне, збалансоване харчування дітей, вітамінізацію, вживання соків та свіжих фруктів, овочів, загартування, проведення фізхвилинок, динамічних пауз, коригуючої   гімнастики. Щодня в кожній віковій групі організовується ранкова гімнастика, дві прогулянки зі спеціальним підбором рухливих ігор.

У кожному груповому приміщенні та на ігрових майданчиках обладнано куточки рухової активності. Дошкільний заклад достатньо укомплектований спеціалістами, які проводять цілеспрямовану роботу  з фізичного виховання та оздоровлення дітей:  вихователі, інструктор з фізичного виховання, медичні  сестри.

В підготовці до літнього оздоровчого періоду 2019 року силами батьків та працівників закладу було виготовлено 10 пісочниць для ігор з піском. Відремонтовано та пофарбовано все обладнання на ігрових майданчиках. Відремонтовано всі виводи полив очної системи для поливу території дошкільного закладу влітку.

Згідно наказу департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаського міськвиконкому «Про організацію літнього оздоровлення дітей в дошкільних навчальних закладах» за № 399 від 27.05.2018 року, витрати на харчування дітей в літній період було збільшено на 10% і складає  21,14 грн. – для садових груп та 13,88 грн. на одну дитину для груп ясельного віку. Заклад переводиться  на чотирьохразовий режим харчування. У щоденний раціон включається більше овочів, фруктів, соків. Меню, складене на час оздоровчого періоду різноманітне, збалансоване, відповідає віковим особливостям дітей дошкільного віку.  Порушень технології приготування їжі в 2011 році не виявлено, їжа готувалась якісно і вчасно видавалась на групи. При приготуванні компотів використовувались фрукти із свого саду: яблука, груші, абрикоси.

Стан захворюваності дітей у дошкільному закладі знаходиться на постійному контролі:   випадки захворювань дітей постійно аналізуються, виявляються  причини та намічаються шляхи щодо зменшення їх кількості.

Медично – профілактична робота   планується старшими медичними сестрами та лікарем відповідно до плану роботи закладу. В літній період 2018 року на базі дошкільного закладу було оздоровлено 110 дітей. Антропометричні дані показали, що за цей період діти підросли, зміцніли і набрали в вазі в середньому на 1,000 – 1,500кг.

Весь освітньо-виховний процес був максимально перенесений на свіже повітря. Для того, щоб зробити перебування дітей в дитсадку в літній період цікавим і невимушеним педагогічний колектив в цей період основну увагу приділяє інтегрованим заняттям в ігровій формі, дидактичним іграм, іграм-забавам, творчим майстерням, одночасно збільшивши час перебування дітей на свіжому повітрі і здійснюючи фізкультурно-оздоровчі заходи. При цьому застосовувався тематичний підхід до організації освітнього процесу. Для кожної групи був складений потижневий план заходів у якому на кожний день визначалась окрема тема. Дуже цікаво і змістовно проводились свята, розваги також ігри-атракціони, лялькові театри, свята загадок та відгадок,  малюнків на асфальті та ін. за участю батьків, педагогів і дітей..

Неодноразово дошкільний заклад відвідували актори Черкаського лялькового театру,  клуб «День народження», театр «Мульті-шоу». Цікаво і змістовно проходили розваги «В гостях у казки», «День Нептуна» з участю вихователів Фуркало О.М., Баранник С.А., Заболотної О.О., Доброволянської О.О., Нечаєвої Л.В.

Але поряд з позитивним виявлено і ряд недоліків, а саме:

–         недостатня робота з дітьми проводилась на квітниках та городах, частіше вихователі працювали самі, без участі дітей;

–         мало атрибутів використовувалось для організації самостійної рухової діяльності дітей: м’ячі, скакалки, самокати, велосипеди, обручі, бадмінтон та інше.

Виходячи з вищевказаного та керуючись Законом України «Про дошкільну освіту», Базовим  компонентом дошкільної освіти в Україні та з метою створення оптимальних умов для повноцінного розвитку дитини дошкільного віку,  колектив дошкільного закладу № 43 ставить перед собою  завдання:

Завдання педколективу

на літній оздоровчий період

  1. Забезпечити збереження та зміцнення психічного та фізичного здоров’я дітей через виховання гармонійних стосунків з природою.

Сприяти  повноцінному  фізичному  розвитку  і  вихованню

дошкільників шляхом  комплексного  використання основних

засобів фізичного виховання:

— фізичних вправ,

— кліматичного фактору,

— різних видів загартування,

— заходів з формування здорового способу життя,

  1. Продовжувати  роботу з дітьми з експериментально-дослідницької та пізнавально-пошукової  діяльності в природі. Забезпечити оптимальне співвідношення діяльнісного стану дитини з її відпочинком, інтенсивних форм зайнятості – з полегшеними.
  2. Створювати сприятливі умови для формування у дітей

позитивних моральних якостей та оптимістичного світогляду.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

               Червень.

4. Організаційно-педагогічна робота.

Зміст роботи

Форми викон.

Дата

Відпов.
4.1 

 

 

4.2.

 

4.3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.4.

Заходи взаємодії дошкільного закладу із загальноосвітнім закладом. 

Заходи взаємодії закладу з установами, організаціями.

План роботи з батьками.

1.Провести консультацію для батьків ”Як правильно загартовувати дітей влітку”.

2.Залучити батьків до ремонту обладнання на майданчиках.

3.Поповнити матеріальну базу груп іграшками для ігор з піском та водою, парасольками від сонця.

Свята, тематичні заняття, виставки,  розваги.

1.Провести свято: “Віддаємо земну кулю дітям.”

(до Дня захисту дітей).

2.Зелені свята.

3.Драматизація улюблених казок.

4.Провести конкурс малюнка на асфальті “Веселе та сонячне  літо”.

 

  

 

 

 

 

 

Консультація

 

 

Співпраця

 

 

        —//—

 Свято

       —//—

       —//—

     конкурс

  

 

 

 

 

 

      01.06.

 

 

По потребі

 

 

  До 01.06.

    01.06.

    3-я неділя

    2-а неділя

     4-а неділя

  

 

 

 

 

 

Лікар

 

 

Виховат.

 

 

Вихователі

Батьки

 

Муз.кер.

     —//—

     —//—

вихователі

 

5.Методична робота з кадрами.

Зміст роботи

Форми викон.

Дата

Відпов.
5.1. 

 

 

 

 

 

 

5.2.

 

5.3.

 

 

5.4.

5.5.

Підвищення педагогічної майстерності. 

1.День методичної інформації.

 

2.Консультація “Організація навчально-виховної роботи з дітьми  влітку».

Удосконалення професійної творчості.

Самоосвіта.

Ознайомлення з матеріалами фахових видань.

Педагогічні ради.

Курсова перепідготовка та атестація педагогічних працівників.

  

 

Огляд новинок

 

Консультування

 

 

 

 

    Ознайомлення

  

 

1-ий понеділок

2-ий понеділок

 

 

 

 

3-ій понеділок

 

  

 

Методист

 

Методист.

 

 

 

 

 

Методист

 

6. Вивчення стану організації життєдіяльності дітей.

Зміст роботи

Форми викон.

Дата

Відпов.
6. 1.Тримати на контролі питання охорони життя і здоров’я дітей: 

-загартування

-харчування

-дотримання санітарно – гігієнічних норм.

 

2.Контроль за підготовкою вихователя до робочого дня.

 

Попереджу-вальний 

 

 

 

 

—//—

Постійно 

 

 

 

 

 

постійно

Завідувач 

Методист

Медична сестра

 

 

методист

 

7.Робота методичного кабінету.

Зміст роботи

Форми викон.

Дата

Відпов.
7.1. 1.Підібрати матеріали для батьківських куточків. 

2.Організувати огляд педа-гогічних посібників по роботі з дітьми влітку.

3.Оформити куточок в допомогу вихователю до оздоровчого періоду.

 

Робота з літературою 

—//—

 

 

—//—

Протягом місяця 

—//—

 

 

—//—

Методист 

 

  Методист

  методист

 

8.Адміністративно-господарська діяльність.

Зміст роботи

Форми викон.

Дата

Відпов.
8. 1.Провести черговий інс-труктаж з працівниками дошкільного закладу  ОП та ТБ 

2.Контроль за дотриманням посадових інструкцій педпра-цівниками та обслуговуючим персоналом.

3.Контроль за станом приміщень та системою холодного і гарячого водопостачання.

 

4. Видати накази:

— Про комплектацію груп на червень місяць.

–про створення робочої групи по обліку дітей мікрорайону.

5. Придбати ліжка дитячі в групове приміщення №8

6. Замінити вхідні двері в садовий корпус

 

Інструктаж 

 

 

Контроль

 

 

 

—//—

 

 

 

Накази

 

 

 

 

 

Поповнення м/б

01.06. 

 

 

Постійно

 

 

 

—//—

 

 

 

Протягом місяця

 

 

 

 

Протягом міясяця

Завідувач 

 

 

Завгосп

 

 

 

Завгосп

 

 

 

Завідувач

 

 

 

 

 

Завідувач

       

                    9. Медична робота

Зміст роботи

Форми викон.

Дата

Відпов.
9.1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.4.

Організаційна робота. 

1.Оформлення документації на дітей, поступаючих в дитячий садок.

2.Контроль  за проходженням медоглядів працівниками.

3.Вести контроль за фізичним  розвитком дітей.

4.Зробити звіт-аналіз харчування за 6 місяців.

Лікувально-профілактична і оздоровча робота.

1.Проводити щеплення дітей згідно плану.

2.Слідкувати за збереженням продуктів харчування в коморі та на харчоблоці.

3.Контроль за проведенням загартовуючих заходів згідно рекомендацій лікаря.

4.Контроль за питним режимом.

Протиепідемічна робота.

1.Огляд дітей та працівників на педикульоз та коросту.

2.Ведення журналу “Здоров”я ”  на харчоблоці.

3.Оформити санітарний бюлетень для батьків: ”Профілактика гострих кишково-шлункових  захворювань.”

4.Контроль за маркуванням прибирального інвентаря.

Санітарно-освітня робота.

1.Заняття з нянями-санітарками, помічниками вихователя  по профілактиці кишкових захво-рювань.

2.Провести заняття з  вихова-телями і техперсоналом по  організації загартовування дітей.

 

  

Робота з документами

 

Контроль

 

—//—

 

Звіт

 

 

 

Щеплення

 

Контроль

 

 

—//—

 

 

—//—

 

Контроль

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сан просвіта

 

 

 

—//—

 

 

 

  

По мірі вступу

 

Постійно

 

—//—

 

30.06.

 

 

 

Згідно плану

 

Постійно

 

 

Постійно

 

 

Постійно

 

Постійно

 

—//—

 

До 10.06.

 

 

 

 

Постійно

 

 

До 10.06.

 

 

 

До05.06.

  

Медична сестра

 

Медична сестра

старша

 

 

 

Медична сестра

старша

 

 

 

 

 

 

Медична сестра

старша

Медична сестра

    старша

 

                                         Липень

4. Організаційно-педагогічна робота.

Зміст роботи

Форми викон.

Дата

Відпов.
4.1. 

 

 

4.2.

 

4.3.

 

 

 

 

4.4.

 

 

 

 

Заходи взаємодії дошкільного закладу із загальноосвітнім закладом. 

Заходи взаємодії закладу з установами, організаціями.

План роботи з батьками.

Організувати тематичну виставку дитячих робіт разом з батьками: “Подорож у світ природи”.

Свята, тематичні заняття, виставки,  розваги.

1.Провести свята, розваги:

-Івана-Купала

 

-Свято Здоров’я.

2. «В гостях у казки» – театралізоване дійство.

 

  

 

 

 

 

 

Виставка

 

 

 

 

 

 

Свято

 

Розваги

Театралізована діяльність

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Згідно календаря

   До 20.07.

До 25.07.

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Музичний керівник

Вихователі

вихователі

 

5.Методична робота з кадрами

Зміст роботи

Форми викон.

Дата

Відпов.
5.1. 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.2.

 

5.3.

 

 

5.4.

5.5.

Підвищення педагогічної майстерності. 

1.Огляд новинок методичної літератури та фахових видань.

2.Провести консультації для вихователів

– «Дітям  про природу влітку»;

– «Попередження дорожньо-транспортного травматизму»

Удосконалення професійної творчості.

Самоосвіта.

Обговорення новинок педагогічної літератури

Педагогічні ради.

Курсова перепідготовка та атестація педагогічних працівників.

  

 

Самоосвіта

 

—//—

 

 

 

 

 

 

 

Самоосвіта

  

 

2-ий понеділок

Протягом місяця

 

 

 

 

 

 

Протягом місяця

  

 

Методист

 

Методист

 

 

 

 

 

 

 

Методист

 

6. Вивчення стану організації життєдіяльності дітей.

Зміст роботи

Форми викон.

Дата

Відпов.
6. 1.Контроль за організацією загартування в літній період. 

 

2. Контроль за організацією проведення рухливих ігор на прогулянках.

 

Вибірковий 

 

 

—//—

Протягом місяця 

—//—

Методист 

 

 

—//—

 

7.Робота методичного кабінету.

Зміст роботи

Форми викон.

Дата

Відпов.
7. 1.Виготовлення посібників до нового навчального року. (картки для індивідуальних занять з дітьми). 

2.Розробити рекомендації по забазпеченню принципів інте-грації та системності при плану-ванні і здійсненні навчально- виховного процесу.

3.Розробити сітки для перевірки готовності груп до нового навчального року.

 

поповнення м/т бази 

 

 

рекомендації

 

 

 

 

сітки

Протягом місяця 

 

 

Протягом місяця

  —//—

Вихователі 

 

 

Методист

методист

 

 

 

 

8.Адміністративно-господарська діяльність.

Зміст роботи

Форми викон.

Дата

Відпов.
8. 

 

 

1.Контроль за дотриманням  санітарно-гігієнічних, протипо-жежних норм і правил техніки безпеки, вимог безпечної життє-діяльності дітей і працівників в літній період. 

2.Контроль за станом допо-міжних приміщень дошкільного закладу (овочесховище, комора, пральня, харчоблок).

3.Контроль за виконанням поса-дових обов’язків медпраців-никами.

4. Контроль за виконанням заходів по підготовці до нового навчального року.

5. Видати наказ про комплектацію груп дітьми на липень місяць.

6. Ремонт музичної зали.

7. Ремонт покрівлі.

Контроль 

 

 

 

 

 

Попереджу-вальний

 

 

—//—

 

 

 

  Вибірково

наказ

Постійно 

 

 

 

 

 

Постійно

 

 

 

—//—

 

 

 

—//—

 

 

01.07.

Протягом місяця

Завгосп 

 

 

 

 

 

Завідувач

 

 

 

Завідувач

 

 

 

Завгосп

 

 

Завідувач

Завгосп

Завідувач

 

 

9. Медична робота.

Зміст роботи

Форми викон.

Дата

Відпов.
9.1. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.3.

 

 

 

 

 

 

 

9.4.

Організаційна робота. 

1.Контроль за своєчасним проходженням медоглядів пра-цівниками  дошкільного закладу.

2.Контроль за дотриманням правил особистої гігієни.

3.Слідкувати за зберіганням продуктів згідно санітарних норм, дотримання термінів реалізації продуктів та використання продуктів харчування.

Лікувально-профілактична і оздоровча робота.

 

1.Проводити щеплення дітей згідно плану.

2.Контроль за виконанням ре-жимних моментів.

3.Забезпечення дошкільного зак-ладу перев’язочним матеріалом.

4.Контроль за дотриманням питного режиму.

Протиепідемічна робота.

1.Контроль за зберіганням та використанням дезінфікуючих та миючих засобів.

2.Контроль за проведенням ранкового прийому дітей.

3.Контроль за вологим приби-ранням груп.

Санітарно-освітня робота.

1. Проведення співбесід з бать-ками та співробітниками з метою покращення санітарно-гігієнічних знань.

2. Випуск санбюлетенів за тематикою:

– Попередження захворювань на туберкульоз.

– Попередження кишкових інфекцій.

 

  

Контроль

 

 

—//—

 

     —//—

  Контроль

   —//—

Сан. просвіта

   —//—

  

Постійно

 

 

—//—

 

 

—//—

 

 

 

 

 

 

 

Згідно плану

 

Постійно

 

—//—

 

Постійно

 

 

—//—

 

 

—//—

 

—//—

 

 

Постійно

 

 

 

До 20.07.

  

Медична сестра

старша

 

 

 

Медична сестра

старша

 

 

Медична сестра

   старша

 

Серпень.

4. Організаційно-педагогічна робота.

Зміст роботи

Форми викон.

Дата

Відпов.
4.1. 

 

 

4.2.

 

4.3.

4.4.

 

 

 

 

Заходи взаємодії дошкільного закладу із загальноосвітнім закладом. 

Заходи взаємодії закладу з установами, організаціями.

План роботи з батьками.

Свята, тематичні заняття, виставки,  розваги.

1.Організувати та провести свята:

-Обжинки.

– День незалежності України.

2.Конкурс дитячого малюнка на асфальті “Прощавай, літо”.

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

Свято

Свято

Конкурс

  

 

 

 

 

 

 

 

 

До 20.08.

23.08.

Протягом місяця

 

Вихователі

Муз керівники

Вихователі

 

5.Методична робота з кадрами.

Зміст роботи

Форми викон.

дата

Відпов.
5.1. 

 

 

 

 

 

5.2.

 

5.3.

5.4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.5.

Підвищення педагогічної майстерності. 

1.День методичної інформації.

2.Виготовити наочні посібники згідно рекомендацій фахових видань.

Удосконалення професійної творчості.

Самоосвіта.

Педагогічні ради.

Педрада:

n     Підведення підсумків літнього оздоровчого періоду. Звіт про оздоровлення дітей.

n      Готовність дошкільного закладу до нового навчального року. Наказ «Про результати огляду-конкурсу груп на кращу підготовку до нового навчального року».

n     Обговорення та затвердження плану роботи на 2012-2013 навчальний рік.

n     Аналіз соціального обсте-ження дітей мікрорайону.

n     Організаційні питання початку навчального року.

Курсова перепідготовка та атестація педагогічних працівників.

 

 

  

 

Самоосвіта

 

 

 

 

 

 

 

педрада

  

 

Протягом місяця

 

 

 

 

 

 

До 30.08.

  

 

Методист

 

 

 

 

 

 

 

Завідувач

 

 

 

6. Вивчення стану організації життєдіяльності дітей

Зміст роботи

Форми викон.

Дата

Відпов.
6. 1.Перевірка готовності груп до нового навчального року. 

2.Контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних норм.

3.Контроль за дотриманням режиму в групах.

 

До відома 

 

—//—

 

вибірковий

До 28.08. 

 

Постійно

 

—//—

Завідувач 

Медична сестра

старша

 

7.Робота методичного кабінету

 

Зміст роботи

Форми викон.

Дата

Відпов.
7. 1.Скласти сітки занять на новий навчальний рік. 

2.Скласти графіки роботи спеціалістів.

3.Підготовка до проведення Дня знань.

 

Робота з документацією 

—//—

 

—//—

До 25.08. 

 

—//—

 

До 20.08.

Методист 

 

—//—

 

—//—

 

8.Адміністративно-господарська діяльність.

Зміст роботи

Форми викон.

Дата

Відпов.
8.1. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Контроль за роботою працівників харчоблоку 

2.Контроль за виконанням наказів по дошкільному закладу та наказів управління освіти департаменту освіти та гумані-тарної політики виконкому Чер-каської міської ради.

— про харчування;

— про медичне обслуговування дошкільників.

(на виконання наказу МОЗ та МОН України від 30.08.05р. №432/496 «Про удосконалення організації методичного обслу-говування дітей у дошкільних навчальних закладах».)

 

3.Видати накази:

–Про комплектацію дітьми, педагогічним та обслуговуючим персоналом на серпень місяць.

–Про організований початок навчального року в ДНЗ.

–Про режим роботи дошкільного навчального закладу у поточному навчальному році.

— Про організацію навчально-виховної роботи в дошкільному навчальному закладі у поточному начальному році.

–Про виконання інструкції з організації охорони життя і здоров’я дітей дошкільного навчального закладу у поточному навчальному році.

–Про організацію фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової роботи у дошкільному навчальному закладі.

–Про організацію соціально-психологічної служби у поточному навчальному році.

–Про заходи з  попередження дитячого травматизму та організацію вивчення питань безпеки життєдіяльності з дітьми дошкільного навчального закладу у поточному навчальному році.

— Про здійснення інноваційної діяльності у  дошкільному навчальному році.

— Про створення комісії з перевірки готовності  дошкільного навчального закладу до нового навчального року та до роботи в осінньо-зимовий період.

— Про перспективність і наступність у роботі дошкільного навчального закладу і початкової школи.

— Про організацію роботи з охорони праці.

— Про призначення відповідальних осіб за пожежну безпеку.

— Про розподіл обов’язків посадових осіб та організацію роботи з охорони праці в дошкільному закладі.

— Про призначення відповідального за електрогосподарство в дошкільному закладі.

4. Провести профілактичні роботи в тепловому вузлі.

Вибірковий 

контроль

 

—//—

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Накази

 

 

–//–

Протягом місяця 

 

—//—

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01.08.

 

 

Протягом місяця

Медична сестра 

старша

Завідувач

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завідувач

 

 

–//–

 

 

                        

9. Медична робота

Зміст роботи

Форми викон.

Дата

Відпов.

9.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.2.

 

 

 

 

 

 

 

9.3.

 

 

 

 

 

 

 

9.4.

Організаційна робота. 

1.Провести аналіз зах-ворюваності за літні місяці.

2.Провести консультацію для вихователів на тему “Профілак-тика дитячого травматизму”

3.Прийом дітей-новачків до ДНЗ.

4.Контроль за проведенням загартовуючих заходів згідно рекомендацій лікаря.

Лікувально-профілактична і оздоровча робота.

1.Забезпечення ДНЗ стерильним матеріалом.

2.Контроль за виконанням ре-жиму дня.

3.Ведення бракеражних жур-налів сирої та готової продукції.

Протиепідемічна робота.

1.Огляд дітей та працівників на педикульоз та коросту.

2.Контроль за карантинними заходами під час виникнення інфекційних захворювань.

3.Своєчасний патронаж від-сутніх дітей.

Санітарно-освітня робота.

1. Проведення індивідуальних бесід з батьками про стан здоров’я дітей.

2. Випуск «Санбюлетенів»  за тематиками дитячих хвороб.

 

Аналіз

Консультація

Робота з паперами

Вибірковий контроль

Контроль

Контроль

–//–

Санітарна просвіта

31.08.

До 31.08.

Постійно

—//—

Постійно

–//–

Постійно

–//—

—//—

—//—

 

До 20.08.

  

Медична сестра

старша

 

 

–//–

 

 

 

 

 

 

Медична сестра старша

Лікар

 

 

 

Медична сестра

 

 

 

–//–

 

Медична сестра

старша