Архів автора

Харчування дітей дошкільного віку (3-7 р.)

     Раціональне харчування дітей дошкільного віку має велике значення у формуванні здоров’я. У цей період продовжують вдосконалюватися функції шлунково-кишкового тракту (розміри шлунка, кишок, печінки, підшлункової залози). У цьому віці в дітей починається зміна молочних зубів на постійні.
Причиною розвитку захворювань дітей дошкільного віку може бути: порушення структури харчування і технології його приготування. Внаслідок чого виникають наступні захворювання: – хронічні захворювання шлунка, дванадцятипалої кишки, жовчовивідних шляхів. З’являються чинники ризику щодо формування дегенеративних хвороб аліментарного походження, такі, як ожиріння, порушення опорно-рухового апарату, карієс зубів.
З цією метою розроблено набір продуктів тваринного і рослинного походження.
Добова норма білка має складатися з білків тваринного не менше як на 65% і з білків рослинного походження 35%.
Основним джерелом білків тваринного походження є молоко, сир, м’ясо, м’ясні вироби, субпродукти, яйця, риба, в яких містяться мінеральні речовини, фосфор і кальцій, вітаміни – ретинол, токофероли, кальциферол і групи В. Вони легкозасвоювані, стимулюють апетит, справляють позитивний вплив на процеси травлення.
Білки рослинного походження є в злакових (борошно пшеничне, житнє), крупах і бобових. Але білків у них набагато менше, ніж вуглеводів.
Цукор і кондитерські вироби рекомендується вживати. Дуже корисним є мед. Він містить багато мінеральних речовин, вітамінів, органічних кислот, а також ферменти, які прискорюють травлення. Мед легше перетравлюється і повніше всмоктується, ніж цукор, тому рекомендовано ним замінити цукор.
Жири в харчуванні дітей дошкільного віку нормуються шляхом поєднання жирів тваринного і рослинного походження за рахунок чого підвищується їх біологічна цінність.
Важливо вводити сезонні овочі та фрукти, які містять вуглеводи, вітаміни, органічні кислоти і мінеральні речовини.
Дітям дошкільного віку не рекомендуються кулінарні вироби, тушковане, печене, гострі страви, копченості, гірчицю, хрін.
Добовий раціон їжі розподіляють таким чином:
сніданок складає 25% добової енергетичної цінності. Сюди входять: овочевий салат, каша (або картопля), яйця, сир твердий чи м’який, гарячий напій (кавовий, какао, чай);
обід складає 30-35% добової енергетичної цінності. Сюди входять: не менше ніж три страви: 1-ша – суп, 2-га – м’ясна чи рибна страва з гарніром, 3-тя – солодке питво (компот, сік чи кисіль);
підвечірок складає 15-20% добової енергетичної цінності. Це може бути молоко, кефір чи простокваша, фрукти, ягоди, зефір, печиво;
вечеря складає 20% добової енергетичної цінності. Обов’язково дають овочеву, круп’яну чи сирну страву і один із напоїв – молоко, кефір, чай або настій шипшини.
Інтервали між прийманням їжі тривають 3,5-4 години.

Прийом дітей у заклад дошкільної освіти

КМУ вніс зміни до Положення про заклад дошкільної освіти,

затверджене постановою від 12.03.2003 № 305 (далі — Положення). Воно викладене в редакції постанови КМУ від 27.01.2021 № 86.

Порядок зарахування

Директор зараховує дітей до державного (комунального) закладу дошкільної освіти протягом календарного року на вільні місця в порядку черговості надходження заяв про зарахування.

Як правило, групи нових дітей формують на початок нового навчального року. До кінця літнього періоду діти старших груп вибувають із закладу у зв’язку з вступом до першого класу. Дітей інших вікових груп переводять до нових. Директор керується нормою з Положення: переведення вихованців з однієї вікової групи до іншої в межах одного закладу дошкільної освіти та формування його новостворених груп здійснюють щороку наприкінці літнього періоду, але не пізніше 31 серпня (п. 11 Положення). Саме в цей період місць вивільнюється найбільше, і заклад дошкільної освіти  має можливість прийняти нових дітей. При цьому директор дотримується нової норми, якої не було в попередній редакції Положення. Ідеться про першочергове зарахування дітей.

Пунктом 10 Положення визначено, що першочергово до державних (комунальних) закладів дошкільної освіти зараховують дітей, які:

  • проживають на території обслуговування державного (комунального) закладу дошкільної освіти — в разі її встановлення його засновником;
  • є рідними або усиновленими братами та/або сестрами дітей, які вже здобувають дошкільну освіту в такому закладі дошкільної освіти;
  • є дітьми працівників такого закладу дошкільної освіти;
  • належать до категорії дітей з особливими освітніми потребами, що зумовлені порушеннями інтелектуального розвитку та/або сенсорними та фізичними порушеннями;
  • належать до категорії дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, які влаштовані під опіку, у прийомну сім’ю, дитячий будинок сімейного типу, патронатну сім’ю, а також усиновлених дітей;
  • перебувають у складних життєвих обставинах і на обліку в службах у справах дітей;
  • діти з числа внутрішньо переміщених осіб чи діти, які мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів.

Ці категорії дітей мають право на першочергове зарахування до закладів освіти відповідно до закону.

Документи, які подають батьки

Один із батьків або інший законний представник дитини особисто подають директору заяву про зарахування дитини. При зарахування дитини батьки ознайомлюються  з правилами, нормами та  особливостями освітнього процесу. А ще — з такими локальними документами закладу як:

Шаблон заяви можна завантажити (див. Додаток 1) та  вписати потрібну інформацію. Якщо батьки мають право на першочергове зарахування дитини до закладу, то в заяві про зарахування дитини батьки мають зазначити реквізити документа, що визначає це право (див. Додаток 2).

Окрім заяви, батьки повинні пред’явити директору оригінал документа, що підтверджує право на першочергове зарахування дитини. Якщо право на першочергове зарахування не підтверджено, дитину зараховують до закладу на загальних підставах.

До заяви про зарахування дитини до закладу дошкільної освіти один із батьків повинні додати:

Якщо немає висновку лікаря про те, що дитина може відвідувати заклад дошкільної освіти, це дає право директору закладу відмовити батькам у зарахуванні дитини до закладу.

Для зарахування дитини з особливими освітніми потребами до державного (комунального) закладу дошкільної освіти та утворення інклюзивних груп до заяви про зарахування батьки додають висновок інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини.

Для зарахування дитини з інвалідністю до державного (комунального) закладу дошкільної освіти до заяви про зарахування батьки додають:

  • копію індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю.

Якщо до заяви додають той чи той документ, то заява має містити інформацію про це.

Зразок заяви на зарахування

Завідувачу дошкільним навчальним закладом
(ясла-садок) комбінованого типу № 43 «Морська хвиля»
Черкаської міської ради
Перетятько Світлані Валеріївні
______________________________
(П.І.П. батьків або осіб, які їх замінюють)
що проживає за адресою:
_________________________________
конт. тел.
_______________________________

Заява

Прошу зарахувати в дошкільний заклад мою дитину: ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________
( П.І.П. дитини, дату народження вказати повністю


з «________» __________________ 20 __ року.

З Статутом дошкільного закладу, Правилами утримання, навчання і виховання дітей, режимом роботи дошкільного закладу ознайомлена(ний) та погоджуюсь і зобов’язуюсь сумлінно виконувати.

Місце роботи мами, займана посада :_________________________________________________________________ _______________________________ № контактних тел: _________________________________________________

Місце роботи батька, займана посада: ________________________________________________________________ _______________________________ № контактних тел: _________________________________________________

У випадку опікунства над дитиною :

Місце роботи опікуна, займана посада:_______________________________________________________________
_______________________________

№ контактних тел: _________________________________________________

В разі зміни місця проживання, роботи,контактного телефону зобов’язуюся письмово повідомити завідувача ДНЗ.

„____”________ 20 _ р.
________________________

Також Заяви в ДНЗ можна завантажити в електронному варіанті.

Персонал ДНЗ 43

 

Інформація про заклад

Структура та органи управління закладу освіти

Засновником (власником) Дошкільного навчального закладу (ясла-садок) комбінованого типу  № 43 «Морська хвиля» Черкаської міської ради є територіальна громада міста Черкаси в особі Черкаської міської ради.

Органом управління ДНЗ № 43 «Морська хвиля» є департамент  освіти і гуманітарної політики Черкаської міської ради (далі – Департамент) відповідно до повноважень, визначених Положенням  про департамент освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради.

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу № 43 «Морська хвиля» Черкаської міської ради – це навчальний заклад для дітей віком від 1,5 – 6 (7) років, заснований у 1967 році, належить до міської комунальної власності. З листопада 2008 р. його очолює Перетятько Світлана Валеріївна.

Програми розвитку дітей дошкільного віку

Заклад дошкільної  освіти працює відповідно Базового компоненту дошкільної освіти та Програми «Дитина», яка оновлена відповідно до Державного стандарту дошкільної освіти України та рекомендована МОН.

Це зображення має порожній атрибут alt; ім'я файлу базовий-компонент-дошкілної-освіти.jpg

Серед особливостей змісту освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина»:

  • гармонійний розвиток дитини;
  • гармонійне поєднання традиційних та нетрадиційних форм роботи;
  • інтеграція різних видів діяльності.

Режим роботи груп закладу: 8.00-18.00.

В ньому функціонує 11 груп, з них: 4 групи для дітей ясельного віку та 7 груп для дітей садового віку, в яких виховується більше 257 дошкільнят. Одна група працює з 7.30 до 18.00.

№ групиП.І.Б. вихователякількість
дітей
Група № 1 /ранній вік/ 2-3-й рік життяДоброволянська Олена Олександрівна
Нікітіна Наталія Іванівна
15
Група № 2 /ранній вік/ 3-й рік життяМаксіміхіна Інна Олександрівна Нікітіна Наталія Іванівна16
Група № 3 /ранній вік/ 3-й рік життяДунайська Оксана Миколаївна
Лесь Вікторія Віталіївна
13
Група № 4 /ранній вік/ 3-й рік життяМихайлик – Горенко Заряна Миколаївна
Овчаренко Наталія Миколаївна
16
Група № 5 /передшкільний вік/ 4-й рік життяСисенко Альона Миколаївна Баранник Світлана Анатоліївна29
Група № 6 /передшкільний вік/ 5-й рік життяЗаболотна Оксана Олександрівна Панасенко Тетяна Павлівна   28
Група № 7 /передшкільний вік/ 6-й рік життяКедик Неля Петрівна
Дунайська Оксана Миколаївна
 28
Група № 8 /передшкільний вік/ 6-й рік життяПопова Тетяна Миколаївна Ткаченко Наталія Володимирівна 29
Група № 9 /передшкільний вік/ 5-й рік життя Швидка Наталія Олександрівна Панасенко Тетяна Павлівна28
Група № 10 /передшкільний вік/ 4-й рік життя Нечаєва Людмила Василівна Ткаченко Наталія Володимирівна28
Група № 11 /передшкільний вік/ 5-й рік життя Крайсвітня Ірина Вікторівна Овчаренко Наталія Миколаївна24

Освітній процес реалізують кваліфіковані працівники, які здійснюють особистісно-орієнтований підхід до вихованців, забезпечують умови для розвитку їх природної обдарованості, активності, самостійності.

Педагогічними кадрами дошкільний заклад № 43 на 2020 – 2021 навчальний рік укомплектовано повністю – 22 особи: з них вихователів – 16 осіб.

П.І.Б. вихователяОсвітаСтажАтестаційна  категорія
1Доброволянська Олена ОлександрівнаНеповна вища23«спеціаліст»
2Дунайська Оксана МиколаївнаПовна вища10«спеціаліст другої  категорії»
3Заболотна Оксана ОлександрівнаПовна вища13«спеціаліст другої  категорії»
4Кедик Неля ПетрівнаНеповна вища10 «спеціаліст»
5Крайсвітня Ірина ВікторівнаПовна вища11«спеціаліст першої  категорії»
6Лесь Вікторія ВіталіївнаНеповна вища   4«спеціаліст»
7Максіміхіна Інна ОлександрівнаПовна вища 3«спеціаліст другої  категорії»
8Михайлик – Горенко Заряна МиколаївнаПовна вища 1 «спеціаліст»
9Нечаєва Людмила ВасилівнаНеповна вища34«спеціаліст», звання  «вихователь-методист»
10Нікітіна Наталія ІванівнаНеповна вища21«спеціаліст»
11Овчаренко Наталія МиколаївнаНеповна вища10    10«спеціаліст»
12Панасенко Тетяна ПавлівнаНеповна вища38«спеціаліст»
13Попова Тетяна МиколаївнаПовна вища24«спеціаліст першої  категорії»
14Сисенко Альона МиколаївнаНеповна вища12«спеціаліст»
15Ткаченко Наталія ВолодимирівнаПовна вища4«спеціаліст другої категорії»
16Швидка Наталія ОлександрівнаНеповна вища11«спеціаліст»
ОсвітаСтаж роботиАтестаційна категорія
Повна вища освіта–7 осібДо 5-ти років –  4 особи «Спеціаліст першої  категорії»  –  2 особи
«Початкове навчання » – 2 особиДо10-ти років – 3 особи «Спеціаліст другої категорії»  –  4 осіб
«Математика і фізика» 1 особаДо 20-ти років –  4 особи Звання «вихователь-методист» – 1 особа
«Українська мова і література » — 1 особаПісля 20-ти років – 5 осіб «Спеціаліст»  –  9 осіб
«Біологія» — 1особа
«Менеджмент » —1
Дошкільна освіта — 1 особа Неповна вища  9 осіб

      ПІП, посадаОсвітаСтаж роботиАтестаційна категорія
1Перетятько С.В.       (завідувач) Повна вища  29 р.«спеціаліст вищої категорії»
2Баранник С.А.    (вихователь-методист)Повна вища  30  р.  «спеціаліст вищої категорії»
3Нікітченко О.В.
(музичний керівник)
Повна вища   24 р.«спеціаліст першої  категорії»
4Ноздратенко Т.Б.
(інстр. з  фізкультури)
Повна вища  31р.«спеціаліст вищої  категорії»
5Ковальчук Л.М.
(практичний психолог)
Повна вища  2 р.«спеціаліст»
6Серебрякова М.Г.
(музичний керівник)
Неповна вища  27 р.«спеціаліст»

Нашими досягненнями є: високий рівень підготовки дітей до навчання в школі, розвиток фізичних можливостей дітей засобами ігрових видів спорту: хокею на траві, шашкових турнірів, баскетболу,  безкоштовна гурткова робота, неодноразові перемоги в міських та обласних виставках наочно-дидактичних посібників та ігрового матеріалу. Вихователі в своїй роботі використовують оздоровчі технології:  точковий масаж, пальчикова гімнастика, музикотерапія.У дошкільному закладі створено сучасні матеріально-технічні умови, кваліфіковані кадри забезпечують дітям високий рівень емоційно-особистісного, інтелектуального, фізичного, екологічного, художньо-естетичного розвитку дошкільників.

Рубрика: Інформація про заклад  Відгуки закриті

Після профілактичного щеплення

Після профілактичного щеплення «ДС»:

1.Контролювати температуру тіла дитини;

– в разі підвищення температури  та при больовому відчутті дати знеболюючі та жарознижуючі препарати / «парацетамол», «нурофен»…/

2. Перед сном дати дитині 1 пігулку «лоратадину» або «діазолін» по 1 т. 3 рази на день протягом трьох днів.

3. Ввечері  на місце ін’єкції покласти компрес:

– напівспиртовий /50% води + 50% спирту/

– розпарений лист капусти з медом

– покласти мазь «Бороплюс»

Рубрика: Медики радять  Відгуки закриті