Архів за Грудень 2017

Роль гаджетів в інтелектуальному розвитку дошкільників

IMG_0031

На базі дошкільного  навчального  закладу (ясла-садок) комбінованого типу №43 «Морська хвиля» відбувся  семінар для вихователів-методистів дошкільних навчальних закладів  «Координація взаємодії дошкільного навчального закладу, сім’ї, громадськості в реалізації завдань дошкільної освіти», участь в якому взяли не лише методисти дошкільних закладів міста, а й представники міського методичного кабінету і  лікар – педіатр першої категорії Лушнікова Наталія Прохорівна та лікар –психоневролог Черкаського неврологічного  диспансеру Гавриленко Дмитро Миколайович,  заступник директора школи усного рахунку «Соробан»   Кожушна Наталія Дмитрівна.

Особливу увагу на семінарі приділили ролі гаджетів в інтелектуальному розвитку дошкільників.

Чому обрали саме це питання? Технічний прогрес,  інтернет-технології також провокують залежність, яка вже давно стала частиною реального життя підлітків. На  планеті налічується більше 2 міліардів людей-геймерів. За попередніми підрахунками, якщо не боротися з цим злом, через 10 років в ігри буде грати половина планети.

Комп’ютерна залежність – це хвороба, яка нічим не відрізняється від алкоголізму та наркоманії. А може ще й гірше. Цю хворобу небезпідставно називають чумою 3-го тисячоліття.

–   – зауважила лікар – педіатр першої категорії Наталія Лушнікова.

Під час семінару фахівці окреслили коло питань на які необхідно звернути особливу увагу в  дошкільному віці.

–  Ми назвали тут лише деякі особливості та проблеми сучасних дітей. Але й цього достатньо, щоб зрозуміти: неможливо у вихованні сучасної дитини застосовувати підходи і методи, які були  актуальними 20, 30,  років тому. Кожне нове покоління унікальне, і кожна конкретна дитина неповторна, – зазначила вихователь-методист дошкільного  навчального  закладу (ясла-садок) комбінованого типу №43 «Морська хвиля» Ольга Вовк

А вихованці “Морської хвилі” продемонстрували свою майстерність, виконавши оригінальні танці.

Image-1

IMG_0034

Фінансовий звіт про використання коштів загального фонду згідно кошторисних призначень на 2017 рік по дошкільному навчальному закладу №43 “Морська хвиля”

Щоб ознайомитися із 

Фінансовим звітом про використання коштів загального фонду  згідно
кошторисних призначень на 2017 рік по дошкільному навчальному закладу №43 “Морська хвиля”
завантажте файл 
           

ДНЗ 43 (2)

ДИТЯЧІ СТРАХИ

Часто батьки стурбовані проявами дитячих страхів. Ці страхи характерні для певного віку і є показником повноцінного розвитку емоційної сфери дитини. Для здорового, нормально розвиненого малюка переляк і страх – природна реакція, що проявляється в процесі пізнання оточуючого світу. В дошкільному віці страхи виникають частіше, ніж у подальші роки. Для кожного віку характерні свої страхи.

·         У 3 роки з’являється страх перед покаранням

·         Від 3 до 5 років багато хто з дітей боїться казкових персонажів (частіше Бабу Ягу, Кощія, уявних „монстрів”), болю, неочікуваних звуків, води, транспорту, самотності, темряви і замкнутого простору.

·         У 6 років інколи з’являється страх смерті (власної та батьків), він проявляється не прямо, а в боязні нападів, пожеж, стихій.

Дошкільники дуже чуттєво реагують на конфлікти в родині – це посилює страхи. Нерідко страхи проявляються при хворобах когось із дорослих в сім’ї, операціях.

Перераховані страхи мають тимчасовий, перехідний, віковий характер, з ними не треба боротися, просто підтримуйте і заспокоюйте малюка, приймаючи таку особливість його психічного розвитку. Однак бувають інші страхи, що називаються невротичними. В їх основі – психічна травма, невміння дорослого впоратися з віковими проблемами дитини, жорстокість у відносинах, конфлікти у сім’ї, висока тривожність у батьків. Такі страхи самі не проходять, необхідна допомога спеціалістів (психолога, психотерапевта), зміна стилю виховання. Допомагають подолати страхи ігрові методики-корекції: малювання страхів; складання казкових історій з доброю кінцівкою і програвання їх у сім’ї.
Якщо в дитини неспокійний сон з жахіттями, їй важко засинати, у неї занижена самооцінка, це означає, що дитина чогось боїться.

Як уникнути виникнення й закріплення страхів:

·         Ніколи не зачиняйте малюка в темній незнайомій кімнаті.

·         Не залякуйте дитину (віддам чужій тітці, прийде Баба Яга і забере тебе, не підходь, собака вкусить тощо).

·         Перетворюйте злих героїв на добрих (вигадуйте казки – як Баба Яга стала хорошою, як павучок допоміг дівчинці вийти з лісу…).

·         Не перенавантажуйте фантазію дитини: іграшки мають відповідати віку, виключіть з дитячого перегляду агресивні фільми та мультфільми, обережно відбирайте книги для читання (у 3 роки дитина може злякатися вовка з „Червоної Шапочки”, а 2-річному малюкові ні до чого купувати робота зі зброєю чи крокодила з роззявленою пащею).

·         Заздалегідь готуйте дитину до садочка і школи.

·         Підвищуйте самооцінку малюка.
• Подолайте власні страхи (перед транспортом, ліфтом, собакою тощо) і не заражайте ними дітей.

·         Враховуйте, що більш за все схильні до розвитку страхів емоційно-чуттєві та  вразливі діти, а також діти, у яких дуже добре розвинена уява.

·         Заохочуйте розвиток самостійності, нехай малюк відчує, що він багато вміє, багато знає. 

Як допомогти дитині впоратися із страхом

У першу чергу, з’ясуйте його причину. Однак робити це треба лише тоді, коли ви дійсно впевнені, що дитина чогось боїться (неспокійний сон, страх темряви, занижена самооцінка). Одним із шляхів до розуміння причини страху малюка може бути його малюнок. Запропонуйте дитині зобразити якусь страшилку. Нехай розкаже, що це за страшилка, звідки узялася, що вона робить. Далі нехай домалює цій страшилці кумедну мордочку, „замкне” її у клітці, задобрить смачненьким або ж покрапає на малюнок водою, щоб він розплився, чи порве його. Так дитина бачитиме можливість впливати на свій страх.

Інші методи подолання страху дитини

·         Уявне тренування, або репетиціяУчіть малюка долати страх за допомогою ігор, програвання ситуацій (боїться лікаря – пограйте в лікарню; темряви – у розвідників), детально відпрацьовуючи різну поведінки. Якщо дитина боїться чогось реального, поясніть їй походження явища.

·         Доведення до абсурду. Запропонуйте дитині зображати тривогу, страх в абсолютно невідповідних ситуаціях. У результаті тривожність зменшується – малюк спостерігає свої емоції ніби збоку.

·         Виконання ролі. Дитині пропонують обрати будь-який приклад для наслідування – реальну людину або кіногероя – і намагатися діяти „як він”. Цей прийом дає малюку можливість, діючи ніби від імені свого героя, почуватися впевненіше у складних ситуаціях.

·         Приємний спогад. У тривожній для дитини ситуації запропонуйте згадати той момент, коли вона відчувала спокій.

·         Танець. Покращує психологічне самопочуття через самовираження в експресивних рухах, усвідомлення мови власного тіла.

·         Терапевтичні метафориДіти люблять фантазувати. Скористайтеся цим – нехай малюк складе казку, в якій він сильний та сміливий. Так дитина ідентифікуватиме себе з героєм, який відчуває ті ж труднощі, що й вона, і з успіхом долає їх. Вдала терапевтична метафора досягає свого ефекту найбільш точним викладенням проблеми малюка, але воно має бути не надто прямим, аби не викликати в дитини почуття незручності, сорому чи спротиву.

·         Іграшка-захисникНа ніч покладіть у ліжечко улюблену іграшку дитини. Може згодитися іграшкова зброя, вона допоможе малюку відчувати себе впевненіше (дасть змогу „захищатися”). 

Подолання страхів потребує підтримки батьків. За страхи не можна карати, сварити чи соромити. Будьте терплячі до дитини і пам’ятайте, що ваше завдання – витіснити з її душі страх. Залишати його там не можна, бо у майбутньому це може призвести до проблем (неврози, підвищена тривожність, роздратованість, некомунікабельність). Виростити щасливу дитину – цілком у ваших силах.

Аналіз відвідування дітьми навчального закладу

АНАЛІЗ  ФАКТИЧНОГО ВІДВІДУВАННЯ ДІТЕЙ В ДНЗ №  43

                                «МОРСЬКА ХВИЛЯ»  ЗА   ЖОВТЕНЬ 2017 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

 

№ групи,

тип групи

Показники                                                  2017 рік
                                               X місяць
1 (ясла) Дітей за списком 23
К-сть робочих днів 21
Фактично дітоднів 297
План дітоднів до списку 483
% відвідувавання (до списку) 61
 

 

2 (ясла)

Дітей за списком 21
К-сть робочих днів 21
Фактично дітоднів 271
План дітоднів до списку 441
% відвідувавання (до списку) 61
 

 

3 (ясла)

Дітей за списком 22
К-сть робочих днів 21
Фактично дітоднів 249
План дітоднів до списку 462
% відвідувавання (до списку) 54
 

 

4 (ясла)

Дітей за списком 20
К-сть робочих днів 21
Фактично дітоднів 227
План дітоднів до списку 420
% відвідувавання (до списку) 54
 

 

5 (сад)

Дітей за списком 26
К-сть робочих днів 21
Фактично дітоднів 374
План дітоднів до списку 546
% відвідувавання (до списку) 68
 

 

6 (сад)

Дітей за списком 29
К-сть робочих днів 21
Фактично дітоднів 439
План дітоднів до списку 609
% відвідувавання (до списку) 72
7 (сад) Дітей за списком 30
К-сть робочих днів 21
Фактично дітоднів 491
План дітоднів до списку 630
% відвідувавання (до списку) 78
8 (сад) Дітей за списком 28
К-сть робочих днів 21
Фактично дітоднів 468
План дітоднів до списку 588
% відвідувавання (до списку) 80
9 (сад) Дітей за списком 30
К-сть робочих днів 21
Фактично дітоднів 401
План дітоднів до списку 630
% відвідувавання (до списку) 64
10 (сад) Дітей за списком 25
К-сть робочих днів 21
Фактично дітоднів 356
План дітоднів до списку 525
% відвідувавання (до списку) 68
11 (сад) Дітей за списком 28
К-сть робочих днів 21
Фактично дітоднів 382
План дітоднів до списку 588
% відвідувавання (до списку) 65

 

 

 

 

Всього

по ДНЗ

 (за 9-ий місяць)

За 9 місяць 2017 р : По  ДНЗ : ясла: сад:
Дітей за списком 282 86 196
К-сть робочих днів 21 21 21
Фактично дітоднів 3955 1044 2911
План дітоднів до списку 5922 1806 4116
% відвідувавання (до списку) 67 58 71

 

 

Завідувач ______________  /_______________/    С/м старша    ____________ /_________________ /      

 

Як вберегтися від застуди та інших хвороб

Настав зимовий період і саме він несе загрозу гострих респіраторних захворювань. Як себе поводити при виникненні такої хвороби читайте нижче за посиланням

Гострі респіраторні вірусні захворювання

А ще для ознайомлення 

Наказ МОЗ 1095 від 31.12.09 про щеплення 

Глисти у дітей

короста