Архів за Лютий 2018

Пізнавальний розвиток дошкільників: консультація для батьків

Батьки скаржаться, що дитина не слухається, бешкетує, ставить сотні запитань у найнесприятливіший момент і хоче самостійно зашнурувати черевики, коли вони запізнюються на роботу. Усе це необхідно дошкільнику для пізнавального розвитку

 

Розвиток пізнавальної активності дітей молодшого дошкільного віку

  • Не обмежуйте пізнавальну активність трирічки.
  • Заохочуйте дитину до дослідження предметів.
  • Віддавайте в розпорядження дитині якнайбільше речей, матеріалів, з якими вона може робити все, що завгодно, — старі предмети домашнього вжитку, непотрібні речі, одяг, пластмасові пляшечки, обрізки паперу, тканини, природні матеріали тощо.
  • Стежте за тим, щоб речі для вжитку, гри і дослідження були безпечні для дитини.
  • Не залишайте без відповіді жодне запитання дитини.
  • Відповідайте на запитання дитини не так докладно, як радісно, з ентузіазмом і задоволенням, щоб стимулювати прагнення дитини цікавитися й надалі.
  • Пам’ятайте, що цікавість дитини не є проявом невихованості чи неслухняності.
  • Підтримуйте бажання дитини пізнавати навколишню дійсність, заохочуйте її до цього.
  • Використовуйте кожну нагоду, коли син чи донька виявляє своє здивування, пояснюйте невідому подію, де б ви не перебували, адже лише в такий спосіб пізнавальна потреба переросте в стійкий інтерес до довкілля.
  • Стежте за тим, як дитина сприймає довкілля, нові предмети, чи відчуває позитивні емоції, радість від пізнання.
  • Задовольняйте пізнавальні інтереси дитини: не обмежуйте її, а оберігайте і пояснюйте можливу небезпеку певних дій.
  • Допоможіть дитині набути власний досвід під час взаємодії з дорослими, аби вона переконалася, що до ваших порад варто дослухатися.

 

Розвиток пізнавальної активності дітей середнього дошкільного віку

  • Будьте терплячими до непосидючості чотирирічки.
  • Станьте партнером дитини, старшим товаришем, співрозмовником, провідним джерелом отримання інформації.
  • Не зупиняйте прояви допитливості фразами на кшталт: «Не сунь усюди свого носа», «Не кажи дурниць», «Сиди тут, і щоб я тебе не чув і не бачив».
  • Розвивайте пізнавальні інтереси дитини, запитуючи, чого вона хоче досягнути, й допомагаючи їй у цьому.
  • Розповідайте про предмет, явище, подію, які зацікавили її.
  • Зауважте, що дошкільник запам’ятовує те, що його цікавить: слова, образи предметів.
  • Це є основою в здобуванні знань.
  • Перевіряйте, чи формуються пізнавальні інтереси дитини, як це відбувається, коли ви заохочуєте дитину поговорити, розв’язати завдання, пограти, полагодити чи виготовити річ разом з вами.
  • Експериментуйте вдома із сином чи донькою, дитина цього віку вже може встановлювати зв’язки між зовнішніми й внутрішніми особливостями предметів.
  • Створіть середовище для розвитку пізнавальних інтересів.
  • Не будьте байдужими до інтересів дошкільника, а намагайтеся всіляко підтримати, поглибити і розширити їх. Запитуйте: «Чому ти так думаєш?», «Як ти про це дізнався?», «Чи потрібна тобі допомога?».

 

Розвиток пізнавальної активності дітей старшого дошкільного віку

  • Будь-яке використання матеріалів можливе лише за наявності гіперпосилання.
  • Не засмучуйтеся й не впадайте у відчай, якщо діяльність дитини в цей період життя схожа на бешкетування.
  • Спробуйте визначити, про що нове дитина хоче дізнатися, у чому саме потрібна ваша допомога.
  • Підтримуйте бажання дитини виділити істотні ознаки певного предмета.
  • Схвалюйте намагання дитини віднести предмет до тієї чи іншої категорії.
  • Допомагайте дитині узагальнювати й робити висновки.
  • Заохочуйте дошкільника самостійно знаходити розв’язання пізнавальної проблеми.
  • Запевняйте дитину, що вона здатна подолати труднощі, розвивайте її вольові можливості.
  • За потреби використовуйте власний приклад: «Я хотів дізнатися, довго шукав відповіді й урешті-решт — зрозумів».
  • Допоможіть дитині повірити у свої розумові і вольові можливості: «Лише наполегливі здобувають перемогу».
  • З’ясовуйте, що вона сама думає про певну ситуацію.
  • Давайте дитині можливість самостійно оцінити власну діяльність.
  • За нагоди дозволяйте доньці чи синові поспостерігати, порівняти, виділити, узагальнити, дослідити предмети вдома.
  • Ненав’язливо, у спокійній родинній атмосфері пропонуйте дитині спільно розв’язувати певні завдання.
  • Пам’ятайте, що завдання, над якими працює дошкільник, не мають бути простими, але й не занадто складними, — тоді діяльність принесе їй задоволення, радість від пізнання.
  • Запевніть дитину у вашій цілковитій підтримці — і вона почуватиметься впевнено.

Джерело: https://www.pedrada.com.ua/article/1904-pznavalniy-rozvitok-doshklnikv-konsultatsya-dlya-batkv?utm_source=letternews&utm_medium=letter&utm_campaign=letternews_rnvp_150218

Працівники «Морської хвилі» побували у краєзнавчому музеї

Цими вихідними працівники «Морської хвилі» відвідали Черкаський обласний краєзнавчий музей, який цього року святкує 100-річчя свого заснування.

Експозицімузей краєзнавчийя музею розміщена в 30 залах на площі 2800 м². Вона має розділи: природи краю, археології, етнографії, історії краю XIV — початку XX століття, історії краю від 1917 року і сучасність та велика зала вшанування пам’яті пророка України Т. Г. Шевченка, низка окремих зал, присвячених видатним землякам, вихідцям з Черкащини або відомим особам, чия діяльність пов’язана з «Шевченковим краєм» (поет Василь Симоненко, ботанік і селекціонер Володимир Симиренко, політик В’ячеслав Чорновіл.

Експозиція музею представляє широкий діапазон тематичних розділів, де гармонійно розподілені в історичній періодизації близько 12 тисяч експонатів. Фондова ж колекція музею становить понад 106 тисяч одиниць збереження основного та науково-допоміжного фондів.

Раритетами музею є колекція стародруків, ікон, етнографічна та археологічна колекції, оологічна колекція О. В. Носаченка. Музей володіє унікальною колекцією Шевченківських видань, яка налічує понад 330 музейних предметів, — це прижиттєві та посмертні видання творів Т. Г. Шевченка, переклади на мови народів світу, видані в різний час, в різних державах.

Серед унікальних експонатів чільне місце посідає колекція речей козацької доби. Це, перш за все, козацька зброя: пістолі, гармати різного калібру і розміру, порохівниці. В експозиції можна побачити абардажні піки, бойові сокири, рушниці, козацькі люльки. Та гордістю музею є двері від козацького куреня І-ої половини XVIII ст. із зображеною на них народною картиною «Козак Мамай».

Правила утримання, навчання та виховання дітей у дошкільному навчальному закладі

Дані правила складені на підставі законів України «Про освіту», «Про дошкільну  освіту»,  Положення  про  дошкільний  навчальний  заклад,   власного Статуту та інших нормативно-правових актів, що регламентують діяльність дошкільного навчального закладу і є обов’язковими до виконання батьками дітей та особами, що їх замінюють, працівниками закладу дошкільної освіти.

 

Згідно даних правил

1.   Заклад зараховує дитину на підставі документів:

–    заяви батьків або осіб, що їх замінюють;

–    свідоцтва про народження дитини;

–    медичної довідки про стан здоров’я дитини;

–    медичної довідки про епідемічне оточення.

2.   Заклад зобов’язується:

–    забезпечувати перебування  дитини в  закладі дошкільної освіти з 7.30 до 17.30 /8.00 – 18.00/

–       надавати дитині догляд, створювати безпечні умови перебування дитини в закладі, зміцнювати її фізичний і психічний стан, забезпечувати її інтелектуальний та особистісний розвиток, емоційний комфорт дитини;

–    здійснювати навчання і виховання дитини керуючись Базовим Компонентом дошкільної освіти та реалізувати згідно з Державною базовою програмою навчально-методичними посібниками, затвердженими МОН України;

–    Заклад може надавати додаткові освітні послуги, які не визначені Державною базовою програмою, лише на основі угоди між батьками або особами, що їх замінюють та дошкільним закладом в межах гранично допустимого навантаження дитини, визначеного МОН разом з МОЗ України.

3.   Заклад забезпечує:

–    індивідуальний підхід до Вашої дитини, комфорт, тепло, сімейний затишок, задоволення потреб в емоційно-особистому спілкуванні;

–    захист дитини від будь-яких форм експлуатації та дій, що шкодять її здоров’ю, а також від усіх форм фізичного та психічного насилля;

–    дотримання педагогічної етики, норм загальної моралі, поваги до гідності дитини та її батьків.

–    медичний догляд на безоплатній основі медичними працівниками, які входять до штату закладу та міської дитячої поліклініки ;

–    медичний персонал забезпечує лікувально-профілактичні заходи, в тому числі проведення обов’язкових медичних оглядів, контроль за станом здоров’я, фізичним розвитком дитини, організацію фізвиховання, дотримання санітарно-гігієнічних норм та правил, режимом та якістю харчування;

–    проведення обов’язкових медичних оглядів перед профілактичним щепленням;

–    надання невідкладної медичної допомоги на госпітальному етапі, організацію заходів для госпіталізації (у разі необхідності) та інформування про це батьків, або осіб, що їх замінюють.

4.    Батьки мають право:

–    обирати та бути обраними до органів громадського самоврядування закладу;

–    звертатися до відповідних органів управління освіти з питань розвитку,  виховання та навчання дітей;

–    брати участь в покращенні організації навчально-виховного процесу та зміцненні матеріальної та навчально-методичної бази закладу;

–    вносити добровільні благодійні внески по мірі потреб закладу та можливостей батьків для покращення харчування та матеріальної бази закладу для навчання та виховання дітей;

–    відмовлятися від запропонованих додаткових освітніх послуг.

5.   Збереження місця за дитиною відбувається:

–    у випадку хвороби, карантину, санаторного лікування з наданням відповідної довідки;

–    на час відпустки батьків чи осіб, що їх замінюють, на підставі заяви чи довідки;

–    на час літнього оздоровчого періоду (75 діб) на підставі заяви.

6.   Відрахування   дитини   з   дошкільного   закладу   відбувається:

–    за   бажанням батьків чи осіб, що їх замінюють:

–     на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини, що виключає можливість її перебування в дошкільному закладі;

–  у разі несплати без поважних причин батьками або особами, що їх замінюють, за харчування протягом двох місяців;

Не менш ніж за 10 календарних днів адміністрація дошкільного закладу зобов’язана повідомити батьків, або осіб, що їх замінюють, про відрахування дитини.

7.    Батьки або особи, що їх замінюють, зобов’язані:

–    виховувати у дітей любов до України, повагу до національних, історичних та культурних цінностей українського народу, дбайливе ставлення до довкілля;

–    забезпечувати умови для здобуття дітьми дошкільної освіти за будь-якої форми;

–    своєчасно (до 15 числа поточного місяця) вносити плату за харчування дитини;

–    своєчасно повідомляти працівників закладу про можливість відсутності або хворобу дитини;

–    слідкувати за станом здоров’я дитини, своєчасно повідомляти про хворобу сестру медичну старшу, вихователя групи, завідувача дошкільного закладу чи особу, яка на даний момент її замінює;

–    забезпечувати виконання санітарно-гігієнічних вимог, а саме: приводити дитину чистою, охайною, з коротко підстриженими нігтями та акуратною зачіскою;

–    з метою охорони безпеки життєдіяльності дитини не давати з собою в дошкільний навчальний заклад ліки, цукерки, печиво та інші продукти харчування; різноманітні прикраси, особливо хрестики, на шнурках та ланцюжках, сережки, дорогоцінні речі.

–    щоденно особисто передавати та забирати дитину у вихователя, не передовіряючи її малолітнім (до 16 років) дітям, або стороннім людям;

–    приводити та забирати дитину тільки у тверезому стані; на випадок порушення цієї умови, вихователь не має права віддавати дитину ;

–    не палити на території та в приміщенні закладу;

–    не заїжджати на територію дошкільного закладу власним транспортом;

–    попереджувати конфліктні ситуації з працівниками закладу та батьками або особами, що їх замінюють;

–    бути тактовним та толерантним з вихователями групи та іншими працівниками закладу;

–    дотримуватись режиму життя і діяльності дітей, режиму роботи дошкільного навчального закладу.

–    неухильно виконувати дані правила.