Архів за Лютий 2018

Інформація про надходження та використання благодійних внесків за період з 01.01.2018 по 31.01.2018 року

Фінансовий звіт про використані кошти ДНЗ №43 у 2017 році

Інформація про надходження та використання благодійних внесків за період з 01.01.2018 по 31.01.2018 року
Дошкільний навчальний заклад (ясла садок) комбінованого типу № 43 “Морська хвиля” Черкаської міської ради
назва закладу
 
Надійшло
грн.
Використано
Сума грн. Предмет закупівлі Постачальник
Залишок на 01.01.2017р. 1114,12      
Надійшло за січень 2018 року        
Залишок на 01.02.2018р. 1114,12      
         

Пізнавальний розвиток дошкільників: консультація для батьків

Батьки скаржаться, що дитина не слухається, бешкетує, ставить сотні запитань у найнесприятливіший момент і хоче самостійно зашнурувати черевики, коли вони запізнюються на роботу. Усе це необхідно дошкільнику для пізнавального розвитку

 

Розвиток пізнавальної активності дітей молодшого дошкільного віку

  • Не обмежуйте пізнавальну активність трирічки.
  • Заохочуйте дитину до дослідження предметів.
  • Віддавайте в розпорядження дитині якнайбільше речей, матеріалів, з якими вона може робити все, що завгодно, — старі предмети домашнього вжитку, непотрібні речі, одяг, пластмасові пляшечки, обрізки паперу, тканини, природні матеріали тощо.
  • Стежте за тим, щоб речі для вжитку, гри і дослідження були безпечні для дитини.
  • Не залишайте без відповіді жодне запитання дитини.
  • Відповідайте на запитання дитини не так докладно, як радісно, з ентузіазмом і задоволенням, щоб стимулювати прагнення дитини цікавитися й надалі.
  • Пам’ятайте, що цікавість дитини не є проявом невихованості чи неслухняності.
  • Підтримуйте бажання дитини пізнавати навколишню дійсність, заохочуйте її до цього.
  • Використовуйте кожну нагоду, коли син чи донька виявляє своє здивування, пояснюйте невідому подію, де б ви не перебували, адже лише в такий спосіб пізнавальна потреба переросте в стійкий інтерес до довкілля.
  • Стежте за тим, як дитина сприймає довкілля, нові предмети, чи відчуває позитивні емоції, радість від пізнання.
  • Задовольняйте пізнавальні інтереси дитини: не обмежуйте її, а оберігайте і пояснюйте можливу небезпеку певних дій.
  • Допоможіть дитині набути власний досвід під час взаємодії з дорослими, аби вона переконалася, що до ваших порад варто дослухатися.

 

Розвиток пізнавальної активності дітей середнього дошкільного віку

  • Будьте терплячими до непосидючості чотирирічки.
  • Станьте партнером дитини, старшим товаришем, співрозмовником, провідним джерелом отримання інформації.
  • Не зупиняйте прояви допитливості фразами на кшталт: «Не сунь усюди свого носа», «Не кажи дурниць», «Сиди тут, і щоб я тебе не чув і не бачив».
  • Розвивайте пізнавальні інтереси дитини, запитуючи, чого вона хоче досягнути, й допомагаючи їй у цьому.
  • Розповідайте про предмет, явище, подію, які зацікавили її.
  • Зауважте, що дошкільник запам’ятовує те, що його цікавить: слова, образи предметів.
  • Це є основою в здобуванні знань.
  • Перевіряйте, чи формуються пізнавальні інтереси дитини, як це відбувається, коли ви заохочуєте дитину поговорити, розв’язати завдання, пограти, полагодити чи виготовити річ разом з вами.
  • Експериментуйте вдома із сином чи донькою, дитина цього віку вже може встановлювати зв’язки між зовнішніми й внутрішніми особливостями предметів.
  • Створіть середовище для розвитку пізнавальних інтересів.
  • Не будьте байдужими до інтересів дошкільника, а намагайтеся всіляко підтримати, поглибити і розширити їх. Запитуйте: «Чому ти так думаєш?», «Як ти про це дізнався?», «Чи потрібна тобі допомога?».

 

Розвиток пізнавальної активності дітей старшого дошкільного віку

  • Будь-яке використання матеріалів можливе лише за наявності гіперпосилання.
  • Не засмучуйтеся й не впадайте у відчай, якщо діяльність дитини в цей період життя схожа на бешкетування.
  • Спробуйте визначити, про що нове дитина хоче дізнатися, у чому саме потрібна ваша допомога.
  • Підтримуйте бажання дитини виділити істотні ознаки певного предмета.
  • Схвалюйте намагання дитини віднести предмет до тієї чи іншої категорії.
  • Допомагайте дитині узагальнювати й робити висновки.
  • Заохочуйте дошкільника самостійно знаходити розв’язання пізнавальної проблеми.
  • Запевняйте дитину, що вона здатна подолати труднощі, розвивайте її вольові можливості.
  • За потреби використовуйте власний приклад: «Я хотів дізнатися, довго шукав відповіді й урешті-решт — зрозумів».
  • Допоможіть дитині повірити у свої розумові і вольові можливості: «Лише наполегливі здобувають перемогу».
  • З’ясовуйте, що вона сама думає про певну ситуацію.
  • Давайте дитині можливість самостійно оцінити власну діяльність.
  • За нагоди дозволяйте доньці чи синові поспостерігати, порівняти, виділити, узагальнити, дослідити предмети вдома.
  • Ненав’язливо, у спокійній родинній атмосфері пропонуйте дитині спільно розв’язувати певні завдання.
  • Пам’ятайте, що завдання, над якими працює дошкільник, не мають бути простими, але й не занадто складними, — тоді діяльність принесе їй задоволення, радість від пізнання.
  • Запевніть дитину у вашій цілковитій підтримці — і вона почуватиметься впевнено.

Джерело: https://www.pedrada.com.ua/article/1904-pznavalniy-rozvitok-doshklnikv-konsultatsya-dlya-batkv?utm_source=letternews&utm_medium=letter&utm_campaign=letternews_rnvp_150218

Працівники «Морської хвилі» побували у краєзнавчому музеї

Цими вихідними працівники «Морської хвилі» відвідали Черкаський обласний краєзнавчий музей, який цього року святкує 100-річчя свого заснування.

Експозицімузей краєзнавчийя музею розміщена в 30 залах на площі 2800 м². Вона має розділи: природи краю, археології, етнографії, історії краю XIV — початку XX століття, історії краю від 1917 року і сучасність та велика зала вшанування пам’яті пророка України Т. Г. Шевченка, низка окремих зал, присвячених видатним землякам, вихідцям з Черкащини або відомим особам, чия діяльність пов’язана з «Шевченковим краєм» (поет Василь Симоненко, ботанік і селекціонер Володимир Симиренко, політик В’ячеслав Чорновіл.

Експозиція музею представляє широкий діапазон тематичних розділів, де гармонійно розподілені в історичній періодизації близько 12 тисяч експонатів. Фондова ж колекція музею становить понад 106 тисяч одиниць збереження основного та науково-допоміжного фондів.

Раритетами музею є колекція стародруків, ікон, етнографічна та археологічна колекції, оологічна колекція О. В. Носаченка. Музей володіє унікальною колекцією Шевченківських видань, яка налічує понад 330 музейних предметів, — це прижиттєві та посмертні видання творів Т. Г. Шевченка, переклади на мови народів світу, видані в різний час, в різних державах.

Серед унікальних експонатів чільне місце посідає колекція речей козацької доби. Це, перш за все, козацька зброя: пістолі, гармати різного калібру і розміру, порохівниці. В експозиції можна побачити абардажні піки, бойові сокири, рушниці, козацькі люльки. Та гордістю музею є двері від козацького куреня І-ої половини XVIII ст. із зображеною на них народною картиною «Козак Мамай».