Архів за Лютий 2018

Інформація про надходження та використання благодійних внесків за період з 01.01.2018 по 31.01.2018 року

Фінансовий звіт про використані кошти ДНЗ №43 у 2017 році

Інформація про надходження та використання благодійних внесків за період з 01.01.2018 по 31.01.2018 року
Дошкільний навчальний заклад (ясла садок) комбінованого типу № 43 “Морська хвиля” Черкаської міської ради
назва закладу
 
Надійшло
грн.
Використано
Сума грн. Предмет закупівлі Постачальник
Залишок на 01.01.2017р. 1114,12      
Надійшло за січень 2018 року        
Залишок на 01.02.2018р. 1114,12      
         

Пізнавальний розвиток дошкільників: консультація для батьків

Батьки скаржаться, що дитина не слухається, бешкетує, ставить сотні запитань у найнесприятливіший момент і хоче самостійно зашнурувати черевики, коли вони запізнюються на роботу. Усе це необхідно дошкільнику для пізнавального розвитку

 

Розвиток пізнавальної активності дітей молодшого дошкільного віку

  • Не обмежуйте пізнавальну активність трирічки.
  • Заохочуйте дитину до дослідження предметів.
  • Віддавайте в розпорядження дитині якнайбільше речей, матеріалів, з якими вона може робити все, що завгодно, — старі предмети домашнього вжитку, непотрібні речі, одяг, пластмасові пляшечки, обрізки паперу, тканини, природні матеріали тощо.
  • Стежте за тим, щоб речі для вжитку, гри і дослідження були безпечні для дитини.
  • Не залишайте без відповіді жодне запитання дитини.
  • Відповідайте на запитання дитини не так докладно, як радісно, з ентузіазмом і задоволенням, щоб стимулювати прагнення дитини цікавитися й надалі.
  • Пам’ятайте, що цікавість дитини не є проявом невихованості чи неслухняності.
  • Підтримуйте бажання дитини пізнавати навколишню дійсність, заохочуйте її до цього.
  • Використовуйте кожну нагоду, коли син чи донька виявляє своє здивування, пояснюйте невідому подію, де б ви не перебували, адже лише в такий спосіб пізнавальна потреба переросте в стійкий інтерес до довкілля.
  • Стежте за тим, як дитина сприймає довкілля, нові предмети, чи відчуває позитивні емоції, радість від пізнання.
  • Задовольняйте пізнавальні інтереси дитини: не обмежуйте її, а оберігайте і пояснюйте можливу небезпеку певних дій.
  • Допоможіть дитині набути власний досвід під час взаємодії з дорослими, аби вона переконалася, що до ваших порад варто дослухатися.

 

Розвиток пізнавальної активності дітей середнього дошкільного віку

  • Будьте терплячими до непосидючості чотирирічки.
  • Станьте партнером дитини, старшим товаришем, співрозмовником, провідним джерелом отримання інформації.
  • Не зупиняйте прояви допитливості фразами на кшталт: «Не сунь усюди свого носа», «Не кажи дурниць», «Сиди тут, і щоб я тебе не чув і не бачив».
  • Розвивайте пізнавальні інтереси дитини, запитуючи, чого вона хоче досягнути, й допомагаючи їй у цьому.
  • Розповідайте про предмет, явище, подію, які зацікавили її.
  • Зауважте, що дошкільник запам’ятовує те, що його цікавить: слова, образи предметів.
  • Це є основою в здобуванні знань.
  • Перевіряйте, чи формуються пізнавальні інтереси дитини, як це відбувається, коли ви заохочуєте дитину поговорити, розв’язати завдання, пограти, полагодити чи виготовити річ разом з вами.
  • Експериментуйте вдома із сином чи донькою, дитина цього віку вже може встановлювати зв’язки між зовнішніми й внутрішніми особливостями предметів.
  • Створіть середовище для розвитку пізнавальних інтересів.
  • Не будьте байдужими до інтересів дошкільника, а намагайтеся всіляко підтримати, поглибити і розширити їх. Запитуйте: «Чому ти так думаєш?», «Як ти про це дізнався?», «Чи потрібна тобі допомога?».

 

Розвиток пізнавальної активності дітей старшого дошкільного віку

  • Будь-яке використання матеріалів можливе лише за наявності гіперпосилання.
  • Не засмучуйтеся й не впадайте у відчай, якщо діяльність дитини в цей період життя схожа на бешкетування.
  • Спробуйте визначити, про що нове дитина хоче дізнатися, у чому саме потрібна ваша допомога.
  • Підтримуйте бажання дитини виділити істотні ознаки певного предмета.
  • Схвалюйте намагання дитини віднести предмет до тієї чи іншої категорії.
  • Допомагайте дитині узагальнювати й робити висновки.
  • Заохочуйте дошкільника самостійно знаходити розв’язання пізнавальної проблеми.
  • Запевняйте дитину, що вона здатна подолати труднощі, розвивайте її вольові можливості.
  • За потреби використовуйте власний приклад: «Я хотів дізнатися, довго шукав відповіді й урешті-решт — зрозумів».
  • Допоможіть дитині повірити у свої розумові і вольові можливості: «Лише наполегливі здобувають перемогу».
  • З’ясовуйте, що вона сама думає про певну ситуацію.
  • Давайте дитині можливість самостійно оцінити власну діяльність.
  • За нагоди дозволяйте доньці чи синові поспостерігати, порівняти, виділити, узагальнити, дослідити предмети вдома.
  • Ненав’язливо, у спокійній родинній атмосфері пропонуйте дитині спільно розв’язувати певні завдання.
  • Пам’ятайте, що завдання, над якими працює дошкільник, не мають бути простими, але й не занадто складними, — тоді діяльність принесе їй задоволення, радість від пізнання.
  • Запевніть дитину у вашій цілковитій підтримці — і вона почуватиметься впевнено.

Джерело: https://www.pedrada.com.ua/article/1904-pznavalniy-rozvitok-doshklnikv-konsultatsya-dlya-batkv?utm_source=letternews&utm_medium=letter&utm_campaign=letternews_rnvp_150218

Працівники «Морської хвилі» побували у краєзнавчому музеї

Цими вихідними працівники «Морської хвилі» відвідали Черкаський обласний краєзнавчий музей, який цього року святкує 100-річчя свого заснування.

Експозицімузей краєзнавчийя музею розміщена в 30 залах на площі 2800 м². Вона має розділи: природи краю, археології, етнографії, історії краю XIV — початку XX століття, історії краю від 1917 року і сучасність та велика зала вшанування пам’яті пророка України Т. Г. Шевченка, низка окремих зал, присвячених видатним землякам, вихідцям з Черкащини або відомим особам, чия діяльність пов’язана з «Шевченковим краєм» (поет Василь Симоненко, ботанік і селекціонер Володимир Симиренко, політик В’ячеслав Чорновіл.

Експозиція музею представляє широкий діапазон тематичних розділів, де гармонійно розподілені в історичній періодизації близько 12 тисяч експонатів. Фондова ж колекція музею становить понад 106 тисяч одиниць збереження основного та науково-допоміжного фондів.

Раритетами музею є колекція стародруків, ікон, етнографічна та археологічна колекції, оологічна колекція О. В. Носаченка. Музей володіє унікальною колекцією Шевченківських видань, яка налічує понад 330 музейних предметів, — це прижиттєві та посмертні видання творів Т. Г. Шевченка, переклади на мови народів світу, видані в різний час, в різних державах.

Серед унікальних експонатів чільне місце посідає колекція речей козацької доби. Це, перш за все, козацька зброя: пістолі, гармати різного калібру і розміру, порохівниці. В експозиції можна побачити абардажні піки, бойові сокири, рушниці, козацькі люльки. Та гордістю музею є двері від козацького куреня І-ої половини XVIII ст. із зображеною на них народною картиною «Козак Мамай».

Правила утримання, навчання та виховання дітей у дошкільному навчальному закладі

Дані правила складені на підставі законів України «Про освіту», «Про дошкільну  освіту»,  Положення  про  дошкільний  навчальний  заклад,   власного Статуту та інших нормативно-правових актів, що регламентують діяльність дошкільного навчального закладу і є обов’язковими до виконання батьками дітей та особами, що їх замінюють, працівниками закладу дошкільної освіти.

 

Згідно даних правил

1.   Заклад зараховує дитину на підставі документів:

–    заяви батьків або осіб, що їх замінюють;

–    свідоцтва про народження дитини;

–    медичної довідки про стан здоров’я дитини;

–    медичної довідки про епідемічне оточення.

2.   Заклад зобов’язується:

–    забезпечувати перебування  дитини в  закладі дошкільної освіти з 7.30 до 17.30 /8.00 – 18.00/

–       надавати дитині догляд, створювати безпечні умови перебування дитини в закладі, зміцнювати її фізичний і психічний стан, забезпечувати її інтелектуальний та особистісний розвиток, емоційний комфорт дитини;

–    здійснювати навчання і виховання дитини керуючись Базовим Компонентом дошкільної освіти та реалізувати згідно з Державною базовою програмою навчально-методичними посібниками, затвердженими МОН України;

–    Заклад може надавати додаткові освітні послуги, які не визначені Державною базовою програмою, лише на основі угоди між батьками або особами, що їх замінюють та дошкільним закладом в межах гранично допустимого навантаження дитини, визначеного МОН разом з МОЗ України.

3.   Заклад забезпечує:

–    індивідуальний підхід до Вашої дитини, комфорт, тепло, сімейний затишок, задоволення потреб в емоційно-особистому спілкуванні;

–    захист дитини від будь-яких форм експлуатації та дій, що шкодять її здоров’ю, а також від усіх форм фізичного та психічного насилля;

–    дотримання педагогічної етики, норм загальної моралі, поваги до гідності дитини та її батьків.

–    медичний догляд на безоплатній основі медичними працівниками, які входять до штату закладу та міської дитячої поліклініки ;

–    медичний персонал забезпечує лікувально-профілактичні заходи, в тому числі проведення обов’язкових медичних оглядів, контроль за станом здоров’я, фізичним розвитком дитини, організацію фізвиховання, дотримання санітарно-гігієнічних норм та правил, режимом та якістю харчування;

–    проведення обов’язкових медичних оглядів перед профілактичним щепленням;

–    надання невідкладної медичної допомоги на госпітальному етапі, організацію заходів для госпіталізації (у разі необхідності) та інформування про це батьків, або осіб, що їх замінюють.

4.    Батьки мають право:

–    обирати та бути обраними до органів громадського самоврядування закладу;

–    звертатися до відповідних органів управління освіти з питань розвитку,  виховання та навчання дітей;

–    брати участь в покращенні організації навчально-виховного процесу та зміцненні матеріальної та навчально-методичної бази закладу;

–    вносити добровільні благодійні внески по мірі потреб закладу та можливостей батьків для покращення харчування та матеріальної бази закладу для навчання та виховання дітей;

–    відмовлятися від запропонованих додаткових освітніх послуг.

5.   Збереження місця за дитиною відбувається:

–    у випадку хвороби, карантину, санаторного лікування з наданням відповідної довідки;

–    на час відпустки батьків чи осіб, що їх замінюють, на підставі заяви чи довідки;

–    на час літнього оздоровчого періоду (75 діб) на підставі заяви.

6.   Відрахування   дитини   з   дошкільного   закладу   відбувається:

–    за   бажанням батьків чи осіб, що їх замінюють:

–     на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини, що виключає можливість її перебування в дошкільному закладі;

–  у разі несплати без поважних причин батьками або особами, що їх замінюють, за харчування протягом двох місяців;

Не менш ніж за 10 календарних днів адміністрація дошкільного закладу зобов’язана повідомити батьків, або осіб, що їх замінюють, про відрахування дитини.

7.    Батьки або особи, що їх замінюють, зобов’язані:

–    виховувати у дітей любов до України, повагу до національних, історичних та культурних цінностей українського народу, дбайливе ставлення до довкілля;

–    забезпечувати умови для здобуття дітьми дошкільної освіти за будь-якої форми;

–    своєчасно (до 15 числа поточного місяця) вносити плату за харчування дитини;

–    своєчасно повідомляти працівників закладу про можливість відсутності або хворобу дитини;

–    слідкувати за станом здоров’я дитини, своєчасно повідомляти про хворобу сестру медичну старшу, вихователя групи, завідувача дошкільного закладу чи особу, яка на даний момент її замінює;

–    забезпечувати виконання санітарно-гігієнічних вимог, а саме: приводити дитину чистою, охайною, з коротко підстриженими нігтями та акуратною зачіскою;

–    з метою охорони безпеки життєдіяльності дитини не давати з собою в дошкільний навчальний заклад ліки, цукерки, печиво та інші продукти харчування; різноманітні прикраси, особливо хрестики, на шнурках та ланцюжках, сережки, дорогоцінні речі.

–    щоденно особисто передавати та забирати дитину у вихователя, не передовіряючи її малолітнім (до 16 років) дітям, або стороннім людям;

–    приводити та забирати дитину тільки у тверезому стані; на випадок порушення цієї умови, вихователь не має права віддавати дитину ;

–    не палити на території та в приміщенні закладу;

–    не заїжджати на територію дошкільного закладу власним транспортом;

–    попереджувати конфліктні ситуації з працівниками закладу та батьками або особами, що їх замінюють;

–    бути тактовним та толерантним з вихователями групи та іншими працівниками закладу;

–    дотримуватись режиму життя і діяльності дітей, режиму роботи дошкільного навчального закладу.

–    неухильно виконувати дані правила.