Архів за Березень 2025

День відкритих дверей

У закладі дошкільної освіти пройшов День відкритих дверей, на якому були присутні бажаючі ознайомитися з умовами освітнього процесу у «Морській хвилі».

Присутні гості разом з адміністрацією закладу  в особі завідувача Світлани Перетятько та вихователя-методиста Світлани Баранник відвідали групові осередки, ознайомившись з харчуванням дітей та проходженням освітнього процесу, де була інформативна бесіда про українські традиційні страви та страви європейської кухні  в меню дошкільного закладу.

У 2024/2025 навчальному році у закладі відкрито групу інклюзивної освіти, тож присутні відвідали також групу, де перебувають діти з особливими освітніми потребами, і саме там наочно ознайомилися як організовано освітній процес, а потім була проведена екскурсія до ресурсної  кімнати та української світлиці.

Екскурсію по закладу продовжили до спортивної та музичної зали, де батьки стали активними учасниками занять.

Не оминули і харчоблок, який є основою забезпечення повноцінного збалансованого харчування. Саме тут гостям продемонстрували умови в яких готують їжу, провівши екскурсію холодним та гарячим цехами, показали в яких умовах зберігаються продукти харчування, акцентувавши увагу на якості та асортименті продуктів харчування та сировини, що надходить до закладу, дотриманні технології приготування страв, дотриманні санітарно-гігієнічних умов, наявності технологічного обладнання.

 Відвідали гості і пральню, побачили устаткування, що відповідає санітарно-гігієнічним стандартам, пральні машини  з різним навантаженням, дізналися про максимальну потребу в щоденному пранні білизни.

Практичний психолог Леся Ткаченко розповіла про організацію психологічної діяльності з дітьми раннього та передшкільного віку та супровід учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану, провівши з відвідувачами практичне заняття.

За тим відбувся огляд ігрових майданчиків та укриття, де були надані відповіді на всі запитання щодо організації життєдіяльності під час повітряних тривог.

За бажанням відвідувачі мали можливість залишитись на індивідуальні консультації спеціалістів та побачити втілення чотиритижневого меню під час прийому їжі дітьми в обідню та вечірню години.

Робота  закладу освіти у вечірні години була завершена творчими іграми.

Після проведення Дня відкритих дверей відвідувачі висловили свої позитивні враження.

Рубрика: Для Батьків  Відгуки закриті

Весняні свята

У закладі дошкільної освіти відбулися свята, присвячені приходу весни. Наші вихованці дивували своїми дзвінкими й радісними голосочками, майстерністю в танцях, декламуванням віршів та неперевершеним дитячим артистизмом.

 На святі звучали пісні та вірші про весну. Це була зустріч весни та вітання зі святом любих матусь  дуже мило, ніжно та емоційно. Святкові ранки принесли у заклад красу весни, ніжність квітів та сонячне тепло, а разом з цим і радість в серце всіх учасників дійства та гостей.

Рубрика: Uncategorized  Відгуки закриті

Поради батькам щодо взаємин з дитиною з особливими освітніми потребами

Дитина із особливими освітніми потребами потребує постійної батьківської підтримки. Підпорядкувати таку дитину загальноприйнятим правилам поведінки в суспільстві неможливо, тому треба навчитися взаємодіяти і спілкуватися з нею.

  • Пам’ятайте, що дитина не винна в тому, що вона особлива. Особливості такої поведінки в кожному конкретному випадку зумовлені певними причинами: проблемами під час вагітності матері, ускладненням під час пологів, психосоціальними причинами (стиль виховання в сім’ї).
  • Ніколи не жалійте дитину через те, що вона не така, як усі.
  • Даруйте дитині свою любов та увагу, однак не забувайте про інших членів родини, котрі її теж потребують.
  • Не дивлячись ні на що, зберігайте позитивне ставлення і уявлення про свою дитину.
  • Усвідомте, що виховання та навчання дитини з особливими освітніми потребами – це довготривалий, складний процес, що потребує Вашого уміння, терпіння, знання.
  • Навчіться давати інструкції: вони повинні бути короткими, не більше 3-4 слів. В іншому разі дитина просто «виключиться» і не почує Вас.
  • У повсякденному спілкуванні з дитиною із особливими освітніми потребами уникайте різких заперечень, тому що такі діти є імпульсивними і відразу ж відреагують на заборону непослухом або вербальною агресією. В цьому випадку треба говорити з дитиною спокійно і стримано, бажано дати можливість вибору для малюка.
  • Для підняття самооцінки, віри дитини в свої можливості – хваліть її за успіхи і досягнення, навіть самі незначні.
  • Якщо дитина втомилася – дайте їй невеликий відпочинок, або займіть її іншою діяльністю.
  • У взаєминах з дитиною не допускайте «вседозволеності», інакше дитина буде маніпулювати Вами. Чітко визначіть і обговоріть з дитиною, що можна, а що не можна робити вдома, в дошкільному закладі.
  • Разом з дитиною визначте систему заохочень і покарань за хорошу і погану поведінку. Визначіть систему правил поведінки дитини в групі дошкільного закладу, вдома. Просіть дитину вголос промовляти ці правила.
  • Старанно, своєчасно виконуйте побажання і завдання педагогів. Не нехтуйте порадами педагогів щодо необхідності консультування та лікування у лікарів–фахівців.
  • Намагайтеся щоденно закріплювати завдання, по можливості, в ігровій формі. Допомагайте дитині, але не виконуйте завдання за неї.
  • Не вимагайте від дитини більше, ніж вона може.

Пам’ятайте, що дитина коли-небудь подорослішає і їй доведеться жити самостійно. Готуйте її до самостійного життя. Говоріть з нею про майбутнє.

Консультація для батьків “Ґаджети: заборонити не можна дозволити”

З раннього віку дітей ваблять «екрани» — телебачення, ігрові приставки, ком­п’ю­тери, планшети і смартфони з роками неминуче займатимуть дедалі більше часу в їхньому дозвіллі. І що більше дитина тягнеться до нових технологій, то частіше дорослі замислюються, чи давати їй у руки ґаджет.

У деяких родинах дорослі забороняють дитині взаємодіяти з будь-якими ґаджетами. Інші ж, навпаки, всіляко підтримують інтерес дитини до ком­п’ю­терних ігор і не обмежують час взаємодії з екраном. Фахівці переконують, що жодний з цих варіантів не матиме користі для дитини. Натомість необхідно навчати дітей правильно використовувати ґаджети, аби не потрапити в залежність від них.

Зважуйте переваги та ризики

Переваги:

  • Комп’ютерні ігри здебільшого розвивають пізнавальні психічні процеси, швидкість реакції, дрібну моторику рук тощо. Зокрема, психологи рекомендують грати в розвивальні ігри, що тренують логічне та абстрактне мислення дітей. Адже в таких іграх дитині постійно доводиться роз­в’я­зу­вати різні складні завдання й виявляти кмітливість, щоб пройти черговий рівень.
  • Також корисні ігри, в яких потрібно відшукати заховані предмети. Вони тренують уважність, посидючість, креативне мислення.

Ризики:

  • Водночас ком­п’ю­терні ігри, у які грають дошкільники, здатні сформувати стійку психологічну залежність, призвести до дезадаптації та порушень у психіці дитини. Відбувається глибокий і тотальний процес входження дитини в гру, спостерігається психологічне злиття з ком­п’ю­тером. За якийсь час дитина втрачає зв’язок з реальним життям та поринає у віртуальний світ, де отримує гострі, яскраві враження.
  • Не можна також відкидати небезпеку ком­п’ю­терних ігор через певні сцени насильства, адже вони можуть травмувати дитячу психіку. Крім того, ком­п’ю­терні ігри в жанрі файтингу — де герої б’ються чи використовують зброю — можуть спричиняти сплески дитячої агресії в реальному житті.

Контролюйте взаємодію дитини з ґаджетом

Якщо не зловживати іграми з ґаджетами, то можна не лише уникнути шкідливого впливу на дитину, а й отримати від них певну користь.

Перш за все пам’ятайте, що час ігор з ґаджетами для дитини слід лімітувати. Діти швидко втомлюються від контакту з екраном, адже він вимагає значного зосередження уваги. Тому встановлюйте часові обмеження для ком­п’ю­терної гри відповідно до віку дитини. Заздалегідь повідомляйте дитині про те, що гру потрібно буде припинити. Покажіть, як зберегти незавершену гру, щоб можна було продовжити наступного разу з цього місця. Поясніть дитині доступно й переконливо, навіщо потрібні такі обмеження.

Діалог дорослого з дитиною — основа цифрової освіти дошкільників. Перш ніж ознайомити дитину із ґаджетом, обговоріть і встановіть для неї реалістичні правила, які потрібно неухильно виконувати й не змінювати. Нехай ці правила стануть головною умовою доступу до ґаджета.

Не карайте дитину забороною грати в ком­п’ю­терні ігри, і не заохочуйте її можливістю збільшити час таких ігор. Обидва ці підходи до виховання можуть спричинити некеровані емоційні реакції дитини, з якими буде складно впоратися.

Поєднуйте ком­п’ю­терні ігри з іншими видами діяльності дитини. Адже щоб опанувати базові життєві навички, дитині потрібно грати в рухливі ігри, слухати музику, танцювати, малювати, ліпити тощо. До того ж навіть найцікавіші та найкорисніші ком­п’ю­терні ігри не замінять дитині прогулянок на свіжому повітрі, спілкування з однолітками, творчого розвитку та фізичних навантажень — усього того, що так необхідно їй для повноцінного розвитку.

Обирайте ігри відповідно до віку дитини

Ігрова ком­п’ю­терна індустрія вже давно охопила різні вікові категорії. Сьогодні існує безліч ком­п’ю­терних ігор для дітей різного віку й вибрати якісну гру буває складно. Тому, перш ніж запропонувати дитині гру, слід оцінити, чи відповідає зміст гри віку дитини.

Ранній вік

Комп’ютерні ігри та цифрові пристрої, призначені для дітей раннього віку, зазвичай стимулюють зорове розпізнавання персонажів і предметів. Орієнтовно в 1,5 роки малюку вдається встановити зв’язок між натисканням на екран та анімацією на ньому. Тому в більшості ігор для дітей цього віку потрібно натиснути на певне зображення.

Діти віком до двох років емоційно реагують на появу яскравих картинок на екрані та із задоволенням досліджують звуки в грі. Проте їх мало цікавлять голоси, що закликають співати або повторювати слова. Їм більше подобається видобувати певний звук, натискаючи на відповідні зображення.

Діти 2—3 років вже активніше реагують на інструкції в грі, однак для цього їм потрібна допомога дорослих. Аби дитина сприймала команди ігор на повторення, дорослий має доповнити чи пояснити почуте дитиною.

Американські вчені довели, що малюки ліпше запам’ятовують слова, які промовляють батьки, а не ті, що вони почули в грі. Ба більше, науковці зазначили, що ігри, які не супроводжує дорослий, не мають розвивального ефекту, а лише забавляють дитину певний час.

Дошкільний вік

Правильно підібрані ком­п’ю­терні ігри сприяють розвитку в дитини мислення, уяви, пам’яті. Дітям дошкільного віку доцільно пропонувати різні за жанром ігри, наприклад:

навчальні ігри — допомагають дитині запам’ятати кольори, цифри, літери, назви тварин тощо;

  • пригоди та квести — сприяють розвитку в дитини кмітливості, адже для того щоб пройти гру, необхідно розв’язати низку головоломок;
  • ігри-стратегії — вчать дитину відповідальності за свої дії та формують уміння планувати їх наперед; розвивають уважність, здатність до аналізу, логічного мислення;
  • ігри-симулятори — дають дитині змогу відчути себе капітаном корабля, пілотом, гонщиком тощо.

 Дітям дошкільного віку пропонуйте як розважальні, так і нав­чальні ігри. Однак беріть до уваги, що навчальні ігри не забезпечують систематичного вивчення матеріалу. Тому можуть бути лише додатковим засобом навчання.

Отже, можемо впевнено сказати, що в дошкільному віці можна дозволяти грати дитині в ком­п’ю­терні ігри. Але цей процес мають конт­ролювати дорослі. Також ігри завжди мають відповідати віку дитини, а в пріоритеті має бути якість зображення та безпечність змісту.

Рубрика: Сторінка психолога  Відгуки закриті

Чотиритижневе весняне меню 2024/2025 навчальний рік

Рубрика: Для Батьків, Консультації з харчування  Відгуки закриті