Літній період

             З 1 червня по 31 серпня дошкільний навчальний заклад  переходить на роботу в літній оздоровчий період.  Головна увага приділена безпеці життєдіяльності, загартуванню та зміцненню здоров’я дітей в літній період. Оздоровча робота у  дошкільному закладі  побудована, відповідно до  Інструктивно – методичних рекомендацій щодо організації фізкультурно – оздоровчої роботи  та Базової програми «Я у Світі».

Зміст оздоровчих заходів у дошкільному закладі включає наступне: забезпечення максимального перебування дітей на свіжому повітрі, дотримання санітарно – гігієнічних норм, профілактичну роботу, повноцінне, збалансоване харчування дітей, вітамінізацію, вживання соків та свіжих фруктів, овочів, загартування, проведення фізхвилинок, динамічних пауз, коригуючої   гімнастики. Щодня в кожній віковій групі організовується ранкова гімнастика, дві прогулянки зі спеціальним підбором рухливих ігор.

У кожному груповому приміщенні та на ігрових майданчиках обладнано куточки рухової активності. Дошкільний заклад достатньо укомплектований спеціалістами, які проводять цілеспрямовану роботу  з фізичного виховання та оздоровлення дітей:  вихователі, інструктор з фізичного виховання, медичні  сестри.

В підготовці до літнього оздоровчого періоду 2018 року силами батьків та працівників закладу було виготовлено 10 пісочниць для ігор з піском. Відремонтовано та пофарбовано все обладнання на ігрових майданчиках. Відремонтовано всі виводи полив очної системи для поливу території дошкільного закладу влітку.

Згідно наказу департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаського міськвиконкому «Про організацію літнього оздоровлення дітей в дошкільних навчальних закладах» за № 399 від 27.05.2018 року, витрати на харчування дітей в літній період було збільшено на 10% і складали  10,45 грн. – для садових груп, та 8,36 грн. на одну дитину для груп ясельного віку. Заклад переводиться  на чотирьохразовий режим харчування. У щоденний раціон включається більше овочів, фруктів, соків. Меню, складене на час оздоровчого періоду різноманітне, збалансоване, відповідає віковим особливостям дітей дошкільного віку.  Порушень технології приготування їжі в 2011 році не виявлено, їжа готувалась якісно і вчасно видавалась на групи. При приготуванні компотів використовувались фрукти із свого саду: яблука, груші, абрикоси.

Стан захворюваності дітей у дошкільному закладі знаходиться на постійному контролі:   випадки захворювань дітей постійно аналізуються, виявляються  причини та намічаються шляхи щодо зменшення їх кількості.

Медично – профілактична робота   планується старшими медичними сестрами та лікарем відповідно до плану роботи закладу. В літній період 2011 року на базі дошкільного закладу було оздоровлено 110 дітей. Антропометричні дані показали, що за цей період діти підросли, зміцніли і набрали в вазі в середньому на 1,000 – 1,500кг.

Весь освітньо-виховний процес був максимально перенесений на свіже повітря. Для того, щоб зробити перебування дітей в дитсадку в літній період цікавим і невимушеним педагогічний колектив в цей період основну увагу приділяє інтегрованим заняттям в ігровій формі, дидактичним іграм, іграм-забавам, творчим майстерням, одночасно збільшивши час перебування дітей на свіжому повітрі і здійснюючи фізкультурно-оздоровчі заходи. При цьому застосовувався тематичний підхід до організації освітнього процесу. Для кожної групи був складений потижневий план заходів у якому на кожний день визначалась окрема тема. Дуже цікаво і змістовно проводились свята, розваги також ігри-атракціони, лялькові театри, свята загадок та відгадок,  малюнків на асфальті та ін. за участю батьків, педагогів і дітей..

Неодноразово дошкільний заклад відвідували актори Черкаського лялькового театру,  клуб «День народження», театр «Мульті-шоу». Цікаво і змістовно проходили розваги «В гостях у казки», «День Нептуна» з участю вихователів Фуркало О.М., Баранник С.А., Заболотної О.О., Доброволянської О.О., Нечаєвої Л.В.

Але поряд з позитивним виявлено і ряд недоліків, а саме:

–         недостатня робота з дітьми проводилась на квітниках та городах, частіше вихователі працювали самі, без участі дітей;

–         мало атрибутів використовувалось для організації самостійної рухової діяльності дітей: м’ячі, скакалки, самокати, велосипеди, обручі, бадмінтон та інше.

Виходячи з вищевказаного та керуючись Законом України «Про дошкільну освіту», Базовим  компонентом дошкільної освіти в Україні та з метою створення оптимальних умов для повноцінного розвитку дитини дошкільного віку,  колектив дошкільного закладу № 43 ставить перед собою  завдання:

Завдання педколективу

на літній оздоровчий період

  1. Забезпечити збереження та зміцнення психічного та фізичного здоров’я дітей через виховання гармонійних стосунків з природою.

Сприяти  повноцінному  фізичному  розвитку  і  вихованню

дошкільників шляхом  комплексного  використання основних

засобів фізичного виховання:

— фізичних вправ,

— кліматичного фактору,

— різних видів загартування,

— заходів з формування здорового способу життя,

  1. Продовжувати  роботу з дітьми з експериментально-дослідницької та пізнавально-пошукової  діяльності в природі. Забезпечити оптимальне співвідношення діяльнісного стану дитини з її відпочинком, інтенсивних форм зайнятості – з полегшеними.
  2. Створювати сприятливі умови для формування у дітей

позитивних моральних якостей та оптимістичного світогляду.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

               Червень.

4. Організаційно-педагогічна робота.

Зміст роботи

Форми викон.

Дата

Відпов.
4.1

 

 

4.2.

 

4.3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.4.

Заходи взаємодії дошкільного закладу із загальноосвітнім закладом.

Заходи взаємодії закладу з установами, організаціями.

План роботи з батьками.

1.Провести консультацію для батьків ”Як правильно загартовувати дітей влітку”.

2.Залучити батьків до ремонту обладнання на майданчиках.

3.Поповнити матеріальну базу груп іграшками для ігор з піском та водою, парасольками від сонця.

Свята, тематичні заняття, виставки,  розваги.

1.Провести свято: “Віддаємо земну кулю дітям.”

(до Дня захисту дітей).

2.Зелені свята.

3.Драматизація улюблених казок.

4.Провести конкурс малюнка на асфальті “Веселе та сонячне  літо”.

 

 

 

 

 

 

 

Консультація

 

 

Співпраця

 

 

        —//—

 Свято

       —//—

       —//—

     конкурс

 

 

 

 

 

 

      01.06.

 

 

По потребі

 

 

  До 01.06.

    01.06.

    3-я неділя

    2-а неділя

     4-а неділя

 

 

 

 

 

 

Лікар

 

 

Виховат.

 

 

Вихователі

Батьки

 

Муз.кер.

     —//—

     —//—

вихователі

 

5.Методична робота з кадрами.

Зміст роботи

Форми викон.

Дата

Відпов.
5.1.

 

 

 

 

 

 

5.2.

 

5.3.

 

 

5.4.

5.5.

Підвищення педагогічної майстерності.

1.День методичної інформації.

 

2.Консультація “Організація навчально-виховної роботи з дітьми  влітку».

Удосконалення професійної творчості.

Самоосвіта.

Ознайомлення з матеріалами фахових видань.

Педагогічні ради.

Курсова перепідготовка та атестація педагогічних працівників.

 

 

Огляд новинок

 

Консультування

 

 

 

 

    Ознайомлення

 

 

1-ий понеділок

2-ий понеділок

 

 

 

 

3-ій понеділок

 

 

 

Методист

 

Методист.

 

 

 

 

 

Методист

 

6. Вивчення стану організації життєдіяльності дітей.

Зміст роботи

Форми викон.

Дата

Відпов.
6. 1.Тримати на контролі питання охорони життя і здоров’я дітей:

-загартування

-харчування

-дотримання санітарно – гігієнічних норм.

 

2.Контроль за підготовкою вихователя до робочого дня.

 

Попереджу-вальний

 

 

 

 

—//—

Постійно

 

 

 

 

 

постійно

Завідувач

Методист

Медична сестра

 

 

методист

 

7.Робота методичного кабінету.

Зміст роботи

Форми викон.

Дата

Відпов.
7.1. 1.Підібрати матеріали для батьківських куточків.

2.Організувати огляд педа-гогічних посібників по роботі з дітьми влітку.

3.Оформити куточок в допомогу вихователю до оздоровчого періоду.

 

Робота з літературою

—//—

 

 

—//—

Протягом місяця

—//—

 

 

—//—

Методист

 

  Методист

  методист

 

8.Адміністративно-господарська діяльність.

Зміст роботи

Форми викон.

Дата

Відпов.
8. 1.Провести черговий інс-труктаж з працівниками дошкільного закладу  ОП та ТБ

2.Контроль за дотриманням посадових інструкцій педпра-цівниками та обслуговуючим персоналом.

3.Контроль за станом приміщень та системою холодного і гарячого водопостачання.

 

4. Видати накази:

— Про комплектацію груп на червень місяць.

–про створення робочої групи по обліку дітей мікрорайону.

5. Придбати ліжка дитячі в групове приміщення №8

6. Замінити вхідні двері в садовий корпус

 

Інструктаж

 

 

Контроль

 

 

 

—//—

 

 

 

Накази

 

 

 

 

 

Поповнення м/б

01.06.

 

 

Постійно

 

 

 

—//—

 

 

 

Протягом місяця

 

 

 

 

Протягом міясяця

Завідувач

 

 

Завгосп

 

 

 

Завгосп

 

 

 

Завідувач

 

 

 

 

 

Завідувач

       

                    9. Медична робота

Зміст роботи

Форми викон.

Дата

Відпов.
9.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.4.

Організаційна робота.

1.Оформлення документації на дітей, поступаючих в дитячий садок.

2.Контроль  за проходженням медоглядів працівниками.

3.Вести контроль за фізичним  розвитком дітей.

4.Зробити звіт-аналіз харчування за 6 місяців.

Лікувально-профілактична і оздоровча робота.

1.Проводити щеплення дітей згідно плану.

2.Слідкувати за збереженням продуктів харчування в коморі та на харчоблоці.

3.Контроль за проведенням загартовуючих заходів згідно рекомендацій лікаря.

4.Контроль за питним режимом.

Протиепідемічна робота.

1.Огляд дітей та працівників на педикульоз та коросту.

2.Ведення журналу “Здоров”я ”  на харчоблоці.

3.Оформити санітарний бюлетень для батьків: ”Профілактика гострих кишково-шлункових  захворювань.”

4.Контроль за маркуванням прибирального інвентаря.

Санітарно-освітня робота.

1.Заняття з нянями-санітарками, помічниками вихователя  по профілактиці кишкових захво-рювань.

2.Провести заняття з  вихова-телями і техперсоналом по  організації загартовування дітей.

 

 

Робота з документами

 

Контроль

 

—//—

 

Звіт

 

 

 

Щеплення

 

Контроль

 

 

—//—

 

 

—//—

 

Контроль

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сан просвіта

 

 

 

—//—

 

 

 

 

По мірі вступу

 

Постійно

 

—//—

 

30.06.

 

 

 

Згідно плану

 

Постійно

 

 

Постійно

 

 

Постійно

 

Постійно

 

—//—

 

До 10.06.

 

 

 

 

Постійно

 

 

До 10.06.

 

 

 

До05.06.

 

Медична сестра

 

Медична сестра

старша

 

 

 

Медична сестра

старша

 

 

 

 

 

 

Медична сестра

старша

Медична сестра

    старша

 

                                         Липень

4. Організаційно-педагогічна робота.

Зміст роботи

Форми викон.

Дата

Відпов.
4.1.

 

 

4.2.

 

4.3.

 

 

 

 

4.4.

 

 

 

 

Заходи взаємодії дошкільного закладу із загальноосвітнім закладом.

Заходи взаємодії закладу з установами, організаціями.

План роботи з батьками.

Організувати тематичну виставку дитячих робіт разом з батьками: “Подорож у світ природи”.

Свята, тематичні заняття, виставки,  розваги.

1.Провести свята, розваги:

-Івана-Купала

 

-Свято Здоров’я.

2. «В гостях у казки» – театралізоване дійство.

 

 

 

 

 

 

 

Виставка

 

 

 

 

 

 

Свято

 

Розваги

Театралізована діяльність

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Згідно календаря

   До 20.07.

До 25.07.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Музичний керівник

Вихователі

вихователі

 

5.Методична робота з кадрами

Зміст роботи

Форми викон.

Дата

Відпов.
5.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

5.2.

 

5.3.

 

 

5.4.

5.5.

Підвищення педагогічної майстерності.

1.Огляд новинок методичної літератури та фахових видань.

2.Провести консультації для вихователів

– «Дітям  про природу влітку»;

– «Попередження дорожньо-транспортного травматизму»

Удосконалення професійної творчості.

Самоосвіта.

Обговорення новинок педагогічної літератури

Педагогічні ради.

Курсова перепідготовка та атестація педагогічних працівників.

 

 

Самоосвіта

 

—//—

 

 

 

 

 

 

 

Самоосвіта

 

 

2-ий понеділок

Протягом місяця

 

 

 

 

 

 

Протягом місяця

 

 

Методист

 

Методист

 

 

 

 

 

 

 

Методист

 

6. Вивчення стану організації життєдіяльності дітей.

Зміст роботи

Форми викон.

Дата

Відпов.
6. 1.Контроль за організацією загартування в літній період.

 

2. Контроль за організацією проведення рухливих ігор на прогулянках.

 

Вибірковий

 

 

—//—

Протягом місяця

—//—

Методист

 

 

—//—

 

7.Робота методичного кабінету.

Зміст роботи

Форми викон.

Дата

Відпов.
7. 1.Виготовлення посібників до нового навчального року. (картки для індивідуальних занять з дітьми).

2.Розробити рекомендації по забазпеченню принципів інте-грації та системності при плану-ванні і здійсненні навчально- виховного процесу.

3.Розробити сітки для перевірки готовності груп до нового навчального року.

 

поповнення м/т бази

 

 

рекомендації

 

 

 

 

сітки

Протягом місяця

 

 

Протягом місяця

  —//—

Вихователі

 

 

Методист

методист

 

 

 

 

8.Адміністративно-господарська діяльність.

Зміст роботи

Форми викон.

Дата

Відпов.
8.

 

 

1.Контроль за дотриманням  санітарно-гігієнічних, протипо-жежних норм і правил техніки безпеки, вимог безпечної життє-діяльності дітей і працівників в літній період.

2.Контроль за станом допо-міжних приміщень дошкільного закладу (овочесховище, комора, пральня, харчоблок).

3.Контроль за виконанням поса-дових обов’язків медпраців-никами.

4. Контроль за виконанням заходів по підготовці до нового навчального року.

5. Видати наказ про комплектацію груп дітьми на липень місяць.

6. Ремонт музичної зали.

7. Ремонт покрівлі.

Контроль

 

 

 

 

 

Попереджу-вальний

 

 

—//—

 

 

 

  Вибірково

наказ

Постійно

 

 

 

 

 

Постійно

 

 

 

—//—

 

 

 

—//—

 

 

01.07.

Протягом місяця

Завгосп

 

 

 

 

 

Завідувач

 

 

 

Завідувач

 

 

 

Завгосп

 

 

Завідувач

Завгосп

Завідувач

 

 

9. Медична робота.

Зміст роботи

Форми викон.

Дата

Відпов.
9.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.3.

 

 

 

 

 

 

 

9.4.

Організаційна робота.

1.Контроль за своєчасним проходженням медоглядів пра-цівниками  дошкільного закладу.

2.Контроль за дотриманням правил особистої гігієни.

3.Слідкувати за зберіганням продуктів згідно санітарних норм, дотримання термінів реалізації продуктів та використання продуктів харчування.

Лікувально-профілактична і оздоровча робота.

 

1.Проводити щеплення дітей згідно плану.

2.Контроль за виконанням ре-жимних моментів.

3.Забезпечення дошкільного зак-ладу перев’язочним матеріалом.

4.Контроль за дотриманням питного режиму.

Протиепідемічна робота.

1.Контроль за зберіганням та використанням дезінфікуючих та миючих засобів.

2.Контроль за проведенням ранкового прийому дітей.

3.Контроль за вологим приби-ранням груп.

Санітарно-освітня робота.

1. Проведення співбесід з бать-ками та співробітниками з метою покращення санітарно-гігієнічних знань.

2. Випуск санбюлетенів за тематикою:

– Попередження захворювань на туберкульоз.

– Попередження кишкових інфекцій.

 

 

Контроль

 

 

—//—

 

     —//—

  Контроль

   —//—

Сан. просвіта

   —//—

 

Постійно

 

 

—//—

 

 

—//—

 

 

 

 

 

 

 

Згідно плану

 

Постійно

 

—//—

 

Постійно

 

 

—//—

 

 

—//—

 

—//—

 

 

Постійно

 

 

 

До 20.07.

 

Медична сестра

старша

 

 

 

Медична сестра

старша

 

 

Медична сестра

   старша

 

Серпень.

4. Організаційно-педагогічна робота.

Зміст роботи

Форми викон.

Дата

Відпов.
4.1.

 

 

4.2.

 

4.3.

4.4.

 

 

 

 

Заходи взаємодії дошкільного закладу із загальноосвітнім закладом.

Заходи взаємодії закладу з установами, організаціями.

План роботи з батьками.

Свята, тематичні заняття, виставки,  розваги.

1.Організувати та провести свята:

-Обжинки.

– День незалежності України.

2.Конкурс дитячого малюнка на асфальті “Прощавай, літо”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Свято

Свято

Конкурс

 

 

 

 

 

 

 

 

 

До 20.08.

23.08.

Протягом місяця

 

Вихователі

Муз керівники

Вихователі

 

5.Методична робота з кадрами.

Зміст роботи

Форми викон.

дата

Відпов.
5.1.

 

 

 

 

 

5.2.

 

5.3.

5.4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.5.

Підвищення педагогічної майстерності.

1.День методичної інформації.

2.Виготовити наочні посібники згідно рекомендацій фахових видань.

Удосконалення професійної творчості.

Самоосвіта.

Педагогічні ради.

Педрада:

n     Підведення підсумків літнього оздоровчого періоду. Звіт про оздоровлення дітей.

n      Готовність дошкільного закладу до нового навчального року. Наказ «Про результати огляду-конкурсу груп на кращу підготовку до нового навчального року».

n     Обговорення та затвердження плану роботи на 2012-2013 навчальний рік.

n     Аналіз соціального обсте-ження дітей мікрорайону.

n     Організаційні питання початку навчального року.

Курсова перепідготовка та атестація педагогічних працівників.

 

 

 

 

Самоосвіта

 

 

 

 

 

 

 

педрада

 

 

Протягом місяця

 

 

 

 

 

 

До 30.08.

 

 

Методист

 

 

 

 

 

 

 

Завідувач

 

 

 

6. Вивчення стану організації життєдіяльності дітей

Зміст роботи

Форми викон.

Дата

Відпов.
6. 1.Перевірка готовності груп до нового навчального року.

2.Контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних норм.

3.Контроль за дотриманням режиму в групах.

 

До відома

 

—//—

 

вибірковий

До 28.08.

 

Постійно

 

—//—

Завідувач

Медична сестра

старша

 

7.Робота методичного кабінету

 

Зміст роботи

Форми викон.

Дата

Відпов.
7. 1.Скласти сітки занять на новий навчальний рік.

2.Скласти графіки роботи спеціалістів.

3.Підготовка до проведення Дня знань.

 

Робота з документацією

—//—

 

—//—

До 25.08.

 

—//—

 

До 20.08.

Методист

 

—//—

 

—//—

 

8.Адміністративно-господарська діяльність.

Зміст роботи

Форми викон.

Дата

Відпов.
8.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Контроль за роботою працівників харчоблоку

2.Контроль за виконанням наказів по дошкільному закладу та наказів управління освіти департаменту освіти та гумані-тарної політики виконкому Чер-каської міської ради.

— про харчування;

— про медичне обслуговування дошкільників.

(на виконання наказу МОЗ та МОН України від 30.08.05р. №432/496 «Про удосконалення організації методичного обслу-говування дітей у дошкільних навчальних закладах».)

 

3.Видати накази:

–Про комплектацію дітьми, педагогічним та обслуговуючим персоналом на серпень місяць.

–Про організований початок навчального року в ДНЗ.

–Про режим роботи дошкільного навчального закладу у поточному навчальному році.

— Про організацію навчально-виховної роботи в дошкільному навчальному закладі у поточному начальному році.

–Про виконання інструкції з організації охорони життя і здоров’я дітей дошкільного навчального закладу у поточному навчальному році.

–Про організацію фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової роботи у дошкільному навчальному закладі.

–Про організацію соціально-психологічної служби у поточному навчальному році.

–Про заходи з  попередження дитячого травматизму та організацію вивчення питань безпеки життєдіяльності з дітьми дошкільного навчального закладу у поточному навчальному році.

— Про здійснення інноваційної діяльності у  дошкільному навчальному році.

— Про створення комісії з перевірки готовності  дошкільного навчального закладу до нового навчального року та до роботи в осінньо-зимовий період.

— Про перспективність і наступність у роботі дошкільного навчального закладу і початкової школи.

— Про організацію роботи з охорони праці.

— Про призначення відповідальних осіб за пожежну безпеку.

— Про розподіл обов’язків посадових осіб та організацію роботи з охорони праці в дошкільному закладі.

— Про призначення відповідального за електрогосподарство в дошкільному закладі.

4. Провести профілактичні роботи в тепловому вузлі.

Вибірковий

контроль

 

—//—

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Накази

 

 

–//–

Протягом місяця

 

—//—

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01.08.

 

 

Протягом місяця

Медична сестра

старша

Завідувач

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завідувач

 

 

–//–

 

 

                        

9. Медична робота

Зміст роботи

Форми викон.

Дата

Відпов.

9.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.2.

 

 

 

 

 

 

 

9.3.

 

 

 

 

 

 

 

9.4.

Організаційна робота.

1.Провести аналіз зах-ворюваності за літні місяці.

2.Провести консультацію для вихователів на тему “Профілак-тика дитячого травматизму”

3.Прийом дітей-новачків до ДНЗ.

4.Контроль за проведенням загартовуючих заходів згідно рекомендацій лікаря.

Лікувально-профілактична і оздоровча робота.

1.Забезпечення ДНЗ стерильним матеріалом.

2.Контроль за виконанням ре-жиму дня.

3.Ведення бракеражних жур-налів сирої та готової продукції.

Протиепідемічна робота.

1.Огляд дітей та працівників на педикульоз та коросту.

2.Контроль за карантинними заходами під час виникнення інфекційних захворювань.

3.Своєчасний патронаж від-сутніх дітей.

Санітарно-освітня робота.

1. Проведення індивідуальних бесід з батьками про стан здоров’я дітей.

2. Випуск «Санбюлетенів»  за тематиками дитячих хвороб.

 

Аналіз

Консультація

Робота з паперами

Вибірковий контроль

Контроль

Контроль

–//–

Санітарна просвіта

31.08.

До 31.08.

Постійно

—//—

Постійно

–//–

Постійно

–//—

—//—

—//—

 

До 20.08.

 

Медична сестра

старша

 

 

–//–

 

 

 

 

 

 

Медична сестра старша

Лікар

 

 

 

Медична сестра

 

 

 

–//–

 

Медична сестра

старша

 

 

 

 

 

 

Рубрика: Uncategorized

Коментарі відсутні.