Архів за Березень 2023

Пам’ятка для населення щодо екстренних ситуацій

Управління цивільного захисту Черкаської обласної державної адміністрації інформує щодо порядку дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій техногенного, природного, соціального характеру та подій, а також правил безпечної поведінки населення.

П А М’ Я Т К А

порядок дій населення у разі оголошення евакуації

Як підготуватися до евакуації

Отримавши інформацію про надзвичайну ситуацію та початок евакуації, населення зобов’язане підготувати себе та житло до евакуації,негайно залишити свої квартири і власні будинки.

Підготувати себе – це означає взяти:

– документи (паспорт, військовий квиток, документ про освіту, трудову книжку або пенсійне посвідчення, свідоцтво про народження) цінності і гроші;

– аптечку з необхідними ліками;

– продукти харчування і воду з розрахунку на 3 доби (потрібно брати продукти, що не швидко псуються, зручно зберігаються і не потребують тривалого готування перед вживанням – консерви, концентрати, галети, сухарі, печиво. Воду доцільно зберігати у флязі).

Із речей береться найбільш необхідне: 

  •  одяг (необхідно взяти теплі (вовняні) речі, натільну білизну навіть якщо евакуація провадиться влітку);
  •  взуття (зручне, за сезоном);
  •  предмети першої необхідності.

Усі речі і продукти харчування повинні бути запаковані у «тривожну валізу» так щоб її зручніше було нести.

На кожен мішок, рюкзак прикріпіть етикетку з вказівкою прізвища, імені, по батькові, адресу постійного місця проживання i кінцевого пункту евакуації. На бирці для дитячих речей, крім того, вкажіть рік народження дитини.

Дітям дошкільного віку вкладається в кишеню або пришивається
до одягу записка, де зазначається прізвище, ім’я, по батькові, рік народження, домашня адреса, а також ім’я та по батькові матері
і батька.

Підготувати житло – це означає, що залишаючи квартиру
чи будинок необхідно:

вимкнути всі електричні та нагрівальні прилади, відімкнути електричний струм; перекрити газ, воду; закрити кватирки, вікна і вхідні двері.

Вийти на збірні евакуаційні пункти і пункти посадки на автотранспорт, або у безпечні зони, вказані в повідомленні.

Екстрена валіза

Екстрена валізаце узагальнене визначення базового набору речей, необхідного кожній цивільній людині, щоб вижити в будь-якій екстремальній ситуації.

Телефони першої необхідності

З питань оповіщення та інформування, евакуації, укриття
в захисних спорудах населення м. Черкаси

(0472) 36-01-57; 36-01-58 – Управління цивільного захисту Департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради

З питань оповіщення та інформування, евакуації, укриття
в захисних спорудах населення районів Черкаської області

(0472) 63-64-61 – Управління цивільного захисту Черкаської обласної державної адміністрації

101– служба порятунку, 103- швидка допомога

102– поліція, 104- аварійна служба газу

Рубрика: Uncategorized, Корисні поради  Відгуки закриті

Виховуємо у дітей любов до Батьківщини

​1. Говоріть із дітьми про Батьківщину.

Дехто з батьків вважає, що про Батьківщину говорити з дошкільниками зайве або ще зарано. Однак цінність сімейних бесід і розмов саме в тому, що відбуваються вони найчастіше у безпосередній і довірливій атмосфері. І тоді розумне і влучне слово батька або матері, дідуся чи бабусі про Батьківщину глибоко входить у свідомість та серце малюків.

2.  Відзначайте загальнонаціональне свято — День Незалежності України.

Доцільно започаткувати сімейну традицію щорічного святкування загальнонаціонального свята – Дня Незалежності України: побувати на святкових заходах, що проводять у рідному місті, за можливості брати в них участь, переглянути запис військового параду чи святкового концерту.

3.  Говоріть про патріотичні справи батьків, розмірковуйте над минулим своєї Батьківщини.

Розповіді й бесіди-спогади про патріотичні справи батьків, розмірковування над минулим своєї Батьківщини є водночас і уроками мужності для дітей, і передачею естафети від покоління до покоління. У такі хвилини діти почуваються єдиним цілим, невіддільним від героїчного минулого своїх предків.

4.  Подорожуйте з дітьми Батьківщиною.

Подорожуючи дорогами нашої країни, батьки й діти безпосередньо знайомляться з Батьківщиною, її культурним минулим і сьогоденням, відвідують меморіальні комплекси, які своєю емоційною силою впливу пробуджують у дітей скорботу про полеглих, любов і повагу до людей, які вибороли для них свободу і незалежність. За правильної позиції батьків такі подорожі можуть відіграти неоціненну роль у патріотичному вихованні дітей.

5.  Залучайте дітей до творів української літератури та мистецтва.

Прагніть, щоб за допомогою літератури і мистецтва дитина якомога раніше перейнялася долею героїчних людей. Після прочитання патріотичної літератури, розгляду репродукцій, фільмів, прослуховування музики, пісень, перегляду танців, вистав патріотичної тематики діти не залишаться байдужими.

6.  Будьте готові відповісти на запитання, навести приклади й докази, щоб переконати дітей в істинності або хибності їхніх суджень.

Дошкільний вік – це вік «чомусиків». Десятки запитань – найнесподіваніших і найрізноманітніших. І відразу ж свої міркування і висновки: правильні, неточні або помилкові. Тому батьки завжди мають бути готові відповісти, навести приклади й докази, щоб переконати дітей в істинності чи хибності їхніх суджень. Важливо, щоб у родині усвідомлювали позитивний і негативний впливи літератури, мистецтва, засобів інформації на патріотичне виховання дітей.

7.  Залучайте дітей до сімейних традицій, звичаїв, обрядів, свят.

Сімейні традиції, звичаї, обряди, свята є водночас важливими засобами зміцнення родинних зв’язків та національно-патріотичної свідомості різних поколінь. Так, родинні традиції є своєрідним засобом захищеності кожного члена родини, позитивного сприймання світу, створення неповторних дитячих спогадів, власного самоствердження у суспільстві.

8.  Виховуйте шанобливе ставлення до національних символів і святинь народу.

Саме у родинному середовищі дитина дізнається вперше про народні символи. Народними символами українців є батьківська хата, хліб, вишитий рушник, материнська пісня, верба і калина, сорочка, хрещатий барвінок, писанка і лелека. Всі вони наші давні обереги. Родина плекає любов та повагу до них.

Якщо за сімейним обіднім столом дитині показувати приклад бережного ставлення до хліба, то, безумовно, дитина і в дитячому садку, а потім у школі, в дорослому житті з повагою ставитиметься як до самого хліба, так і до людей, які його виростили, і до землі, на якій він виріс, до свого краю, народу.

Батьки формують у своїх дітей шанобливе ставлення державних символів: Гімну, Прапора, Герба України.

9.  Будьте взірцем для наслідування, відповідальними й обережними у своїх діях.

Щоб виховати патріотичні почуття у дітей, потрібно самим ними володіти. Діти копіюють усе підряд: і позитивне й негативне. Це зобов’язує батьків бути відповідальними, обережними у своїх діях. Чесність, правдивість, працьовитість, щедрість, скромність, совісність, розсудливість – це позитивні взірці для наслідування. Завдання батьків полягає в тому, щоб показати позитивний приклад, з якого дитина могла б переймати найкращі риси. Це забезпечить неперервність традицій від покоління до коління.

10. Розширюйте коло спілкування дитини з дорослими, однолітками, представниками інших національностей.

Розширюйте коло спілкування, обмінюйтеся досвідом із представниками інших сімей та родин, пізнавайте духовну спадщину та поширюйте свою. Спілкування дітей і дорослих із представниками людей інших країн, національних традицій, релігійних переконань, політичних поглядів, укладів життя та культури розвиває вміння поводитися природно, тактовно та гідно.

11.  Використовуйте різні форми взаємодії з дітьми.

Для національно-патріотичного виховання дітей у родині використовуйте такі форми взаємодії з дітьми: власні бесіди-спогади; подорожі рідною країною; створюйте сімейні літописи; залучайте дітей до трудових справ; використовуйте твори літератури і мистецтва; беріть участь у масових заходах з нагоди національних і державних свят; долучайтеся до співпраці з ЗДО, суспільними організаціями тощо.

Виставка дитячих малюнків «Слава українським військовим»

У закладі проходить виставка дитячих малюнків  «Слава українським військовим», в якій взяли участь діти передшкільного віку.

Метою патріотичного заходу є формування у молодого покоління високої патріотичної свідомості, почуття любові до власної землі, родини, держави, пошани до видатних історичних діячів, готовності до виконання громадянських та конституційних обов’язків. Страшні події, що відбуваються у нас  в Україні сьогодні, пробудили національно-патріотичні почуття в мільйонів громадян, виявили здатність українців жертвувати власним життям заради свободи Батьківщини, її щасливого майбутнього. А майбутнє України це – її підростаюче покоління, це наші діти, яких ми повинні виховувати патріотами і які мають бути вдячні нашим захисникам.


Рубрика: Uncategorized, Для Батьків, Методична робота  Відгуки закриті

День дитячої книги

Щороку 2 квітня уся всесвітня спільнота відзначає День дитячої книги. Це свято привертає увагу всіх дітей та їхніх батьків до надзвичайної важливості книжки в житті юних читачів. Адже саме вона відкриває малятам двері у великий та незнайомий світ, знайомить з невідомими раніше істотами, розкриває таємниці життя, сприяє становленню особистості. 

У закладі дошкільної освіти №43 «Морська хвиля» стало традиційним проведення Свята дитячої книги. 

     Мета заходу  це виховання у дітей поважного ставлення до книги, прищеплення любові до читання, як до ефективного інструменту духовного та інтелектуального розвитку дитини.

     Напередодні свята в групах були оформлені тематичні виставки книг та проведені бесіди про книгу, як джерело знань. У цей день створенню святкового настрою сприяли неймовірні моменти: цікаві ігри та прихід різних казкових героїв. 

Рубрика: Uncategorized  Відгуки закриті

Жорстоке поводження з дітьми: що це? Як впливає на здоров’я та розвиток особистості дитини?

Що це?

Найстрашнішими проявами насильства проти дітей вважаються побиття, сексуальні домагання, нанесення ушкоджень. Але крім них є маса інших чинників, які калічать вразливу дитячу душу. Приниження, зневага, знущання завдають ще не сформованій психіці дитини часом непоправні травми. Жорстоке поводження з дітьми має на увазі погане ставлення, яке допускають батьки, піклувальники, педагоги, – одним словом, всі ті особи, які до виховання дитини мають пряме відношення.

Жорстоке поводження з дітьми та його види

На практиці прийнято розрізняти кілька видів насильства над дітьми. Фізичне говорить за себе і має на увазі навмисне заподіяння тілесних ушкоджень. Сексуальне насильство зводиться до залучення дорослою людиною дитини в статеві стосунки або розбещення з її згоди або без неї. Економічне насильство, відповідно до закону, – це навмисне позбавлення одним членом сім’ї іншого члена сім’ї житла, їжі, одягу й іншого майна або засобів, на які потерпілий має передбачені законом права, що може призвести до його смерті, викликати порушення фізичного або психічного здоров’я. Психологічний вплив може спровокувати формування патологічних рис характеру і загальмувати розвиток дитини.

Крім цього, жорстоке поводження з дітьми може виявлятися у простому нехтуванні потребами дитини, тобто відсутності уваги, турботи, догляду та виховання дитини.

Причини жорстокого поводження з дітьми

Такі причини носять, насамперед, соціальне забарвлення. Наприклад, безробіття, низький достаток в сім’ї, алкоголізм, неповна сім’я, погані житлові умови, фізична перевтома, юний вік батьків та їх прагнення до розваг, народження іншої дитини.

Різні захворювання як наслідок жорстокого поводження

Незалежно від виду і характеру насильства в дітей можуть спостерігатися різні захворювання, що належать до психосоматичних: ожиріння чи, навпаки, різка втрата ваги, що обумовлено порушенням апетиту. Під час емоційного (психічного) насильства нерідко бувають шкірні висипання, алергійна патологія, виразка шлунка, під час сексуального насильства – непояснений (якщо ніяких захворювань органів черевної порожнини і малого таза не виявляється) біль внизу живота. Часто в дітей розвиваються такі нервово-психічні захворювання, як тики, заїкуватість, енурез (нетримання сечі), енкопрез (нетримання калу), деякі діти повторно потрапляють у відділення невідкладної допомоги з приводу випадкових травм, отруєнь.

Психічні особливості дітей, які постраждали від насильства

Практично всі діти, що постраждали від жорстокого поводження і зневажливого ставлення, пережили психічну травму, в результаті чого вони розвиваються з визначеними особистісними, емоційними і поведінковими особливостями, що негативно впливають на їхнє подальше життя.

Діти, що зазнали різного роду насильства, самі стають агресивними, що найчастіше виливається на більш слабких: молодших за віком дітей, на тварин. Часто їхня агресивність виявляється в грі, часом спалахи їхнього гніву не мають видимої причини.

Деякі з них, навпроти, надмірно пасивні, не можуть себе за­хистити. І в тому, і в іншому випадку порушується контакт, спілкування з однолітками. У занедбаних, емоційно депривованих дітей прагнення будь-яким шляхом привернути до себе увагу іноді виявляється у вигляді зухвалого, ексцентричного поводження.

Діти, що пережили сексуальне насильство, здобувають невластиві віку пізнання про сексуальні стосунки, що проявляється в їхній поведінці, в іграх з іншими дітьми чи з іграшками. Навіть маленькі діти, які не досягли шкільного віку, які постраждали від сексуального насильства, згодом самі можуть стати ініціаторами розпусних дій і втягувати в них велике число учасників.

Найбільш універсальною і важкою реакцією на будь-яке, а не тільки сексуальне насильство, є низька самооцінка, що сприяє збереженню і закріпленню психологічних порушень, пов’язаних з насильством. Особистість з низькою самооцінкою переживає почуття провини, сорому. Для неї характерна постійна переконаність у власній неповноцінності, у тому, що “ти гірший всіх”. Унаслідок цього дитині важко домогтися поваги оточуючих, успіху, спілкування її з однолітками ускладнені.

Серед цих дітей, спостерігаються часті депресії, навіть у дорослому віці. Це виявляється в приступах занепокоєння, безпричинної туги, почуття самотності, порушеннях сну. У старшому віці у підлітків, можуть спостерігатися спроби покінчити з собою чи завершені самогубства.

Почуваючи себе нещасливими, знедоленими, пристосовуючись до ненормальних умов існування, намагаючись знайти вихід з положення, що створилося, вони і самі можуть стати шантажистами. Це, зокрема, стосується сексуального насильства, коли в обмін на обіцянку зберігати таємницю і не ламати звичного сімейного життя, діти вимагають у дорослих ґвалтівників гроші, солодощі, подарунки.

Соціальні наслідки жорстокого поводження з дітьми

Можна виділити два наслідки, що виявляються одночасно: шкода для жертви і для суспільства.

Діти, що пережили будь-який вид насильства, відчувають труднощі соціалізації: у них порушені зв’язки з дорослими, немає відповідних навичок спілкування з однолітками, вони не мають достатнього рівня знань і ерудиції, щоб завоювати авторитет у школі тощо. Рішення своїх проблем діти – жертви насильства – часто знаходять у кримінальному, асоціальному середовищі, а це часто сполучено з формуванням у них пристрасті до алкоголю, наркотиків, вони починають красти і здійснювати інші протиправні дії.

Дівчинки нерідко починають займатися проституцією, у хлопчиків може порушуватися статева орієнтація. І ті й інші згодом відчувають труднощі у разі створення власної родини, вони не можуть дати своїм дітям досить тепла, оскільки не вирішені їхні власні емоційні проблеми.

Будь-який вид насильства формує у дітей і підлітків такі особистісні і поведінкові особливості, які роблять їх малопривабливими і навіть небезпечними для суспільства.

Що повинні знати батьки

Жорстокість простіше попередити, ніж вести з нею боротьбу. Профілактика жорстокого поводження з дітьми в основному полягає в роботі з батьками.

Є кілька порад для тих, хто хоче жити в любові і гармонії зі своєю дитиною:

– Запам’ятайте, що дитина – це особистість, хоч і маленька. Потрібно не тільки любити, але і поважати її.

– Процес виховання – це дорога, усіяна камінням, тому слід запастися терпінням. Не варто робити зі своєї дитини ідеальну. Не буває такого, щоб малюк все знав і вмів в рівній мірі добре.

– Хваліть його за те, що у нього виходить краще, ніж у інших, і не сваріть за те, що якісь речі не виходять.

– Ніколи не порівнюйте своїх дітей з іншими, сприймайте успіхи чужих просто як інформацію.

– Не шантажуйте дитину фразами типу: «Я для тебе старалася, а ти …». Це погана спроба присоромити ваше чадо. Багато дітей на таку заяву відповідають, що не просили їх народжувати. Якщо неприємна ситуація сталася за участі сторонніх, то не розпочинайте сварити дитину. Відведіть її додому і проведіть розмову без свідків.

– Не соромте її при чужих людях.

І головне – любіть свого малюка, частіше кажіть йому про це, пестіть і хваліть.

Це найкращий захист дітей від жорстокого поводження.

Пам’ятайте, діти – наше майбутнє і вони мають зростати в любові та повазі!!!

Рубрика: Uncategorized, Сторінка психолога  Відгуки закриті