Архів за Листопад 2024
Лис 2024
Лис 2024
– Спокійне, тихе місце
Це не обов’язково має бути щось вишукане – достатньо зсунути пару стільців та накрити їх ковдрою. Це дозволить на деякий час сховатися від дратівних образів і звуків. Нехай дитина вам допомагає. Додайте кілька зручних подушок та м’яких іграшок, улюблену книгу тощо – усе, що перетворить це місце на справжній «центр релаксації». А як щодо заспокійливої музики?
– Купання та водні ігри
Бризкання, лежання у воді на спині, обливання різних іграшок, саме відчуття води, звук наповнення ванни і навіть запах піни для ванни чи кількох крапель ефірної олії (якщо в дитини немає алергії) можуть заспокоїти дитину! Іноді навіть ігри з плаваючими іграшками у великій ємності з теплою водою можуть мати заспокійливий ефект.
– Морські зірки та торнадо
Намалюйте зображення термометра. Внизу домалюйте морську зірку (чи будь-яку іншу спокійну істоту, про яку знає дитина), а у верхній частині – торнадо. Запитайте в дитини, на кого вона наразі схожа – на мирну морську зірку чи на шалене торнадо. Якщо дитина занадто збуджена, подумайте разом, як їй наблизитися до «стану» морської зірки. Наприклад, від зайвої енергії можна позбутися, кидаючи м’яча одне одному. Протягом дня намагайтеся кілька разів пограти в цю гру, допомагаючи дитині описати рівень своєї енергії. Наприклад, вранці ви можете сказати: «Можливо, ти сядеш зручненько і подивишся мультики?», «Впевнена, що ти зможеш піднятися сходами і збігти вниз п’ять разів, поки я готую сніданок» або “Спробуй п’ять разів пострибати, поприсідати та доторкнутися до підвіконня у кожній кімнаті”.
– Дихання животом разом з іграшками
Дитина лягає на спину і кладе на живіт улюблену м’яку іграшку. Запропонуйте їй глибоко вдихнути так, щоб іграшка піднялася, а потім видихнути, щоб іграшка опустилася.
– Гра «Замри»
Запустіть на телефоні чи комп’ютері якусь жваву мелодію або пісню. Запропонуйте дитині придумати під цю музику рухи чи танець (покажіть приклад). Через кілька хвилин зупиніть музику і скажіть: «Замри!» Дитина завмирає у смішній позі. Знову запустіть музику. Цю гру можна продовжувати доти, доки дитина отримує від неї задоволення.
– Мильні бульбашки
Пускання мильних бульбашок за допомогою власної руки у якості кільця для видування розвиває тактильні відчуття та заспокоює. Дитина може просто занурити руку у мильний розчин і видувати бульбашки крізь кулак або скласти вказівний та великий палець у формі літери «О». Експериментуйте!
– Квітка та свічка
Щоб навчити дитину глибоко дихати, розкажіть (і покажіть), що вдихати потрібно так, наче нюхаєш квітку, а видихати – наче задуваєш свічки на святковому торті (можливо, наймолодшим дітям це буде незрозуміло – з ними варто спробувати інші вправи).
– Написання смішної історії
Один із членів родини починає історію, інший продовжує, і так далі. Наприклад, мама починає: «Одного дня Петрик пішов на прогулянку, і першим, кого він побачив, був…» Потім тато продовжує: «Рожевий жираф!» Для дитини ця діяльність проста, але водночас смішна і захоплююча. Згодом можна разом намалювати ілюстрації до історії або продовжити її з іншими за допомогою Zoom чи FaceTime.
– Релаксація з йогою
Якщо ви знаєте прості пози йоги – залучайте до вправ дитину. Спробуйте найпростіші, прийнятні для дитини пози, щоб вгамувати емоції, і подивіться, що з цього вийде. Вправа “Лінива кішка прокидається“: уявіть, що ви – лінива кішка, яка щойно прокинулася після солодкого післяобіднього сну. Позіхніть. Скажіть «мяу». А тепер потягніться руками, ногами і спиною – повільно, як кішка. Розслабтеся.
– Написання листа
Залежно від віку дитини, запропонуйте таке заняття: «Давай напишемо листа бабусі про те, чим ми займалися сьогодні вранці. Потім надішлемо його поштою (або почитаємо по телефону)». Дитина може диктувати, а ви – записувати за нею. Що стосується старших дітей, які уже вміють писати, скажіть: «Чому б тобі не написати оповідання про те, що відбувалося сьогодні?» (записуйте за молодшими дітьми, а потім допоможіть їм намалювати малюнки до історії)
– Фото і відео спогади
Розслабляйтеся усією родиною, переглядаючи старі фотографії та відео. Поговоріть про тих, хто зображений на фото, згадайте, чим ви тоді займалися – будь-що, що може викликати у вас посмішку. Навіть дворічні малюки можуть впізнавати когось на фото! За допомогою цифрових засобів (Viber, WhatsApp, Skype, Duo, Zoom тощо) до цього заняття можна долучити тих, кого наразі немає поряд із вами.
– Пір’їна та статуя
Впродовж 10 секунд вдавайте, наче ви – пір’їна, що кружляє у повітрі. Раптово замріть і перетворіться на «статую». Не рухайтеся! Потім повільно розслабтеся і знову станьте пір’їною. Повторіть це кілька разів і закінчіть вправу у розслабленому стані – у формі «пір’їни». (Батьки – обійміть дитину!)
– Антистресові кульки
Візьміть кульку однією чи обома руками, стисніть і відпустіть. Проекспериментуйте зі своїми кульками. Адаптуйте вправу до себе – знайдіть найбільш прийнятну швидкість, силу та тривалість стискань.
– Черепаха
Вдайте, що ви – черепаха, яка неквапливо прямує своєю дорогою. О ні, починається дощ! Зігніться і сховайтеся під своїм «панциром» на десять секунд. Знову виглянуло сонечко – можете виходити зі своєї схованки і продовжити прогулянку. Повторіть вправу кілька разів і закінчіть її у розслабленому стані.
Лис 2024
В даній інфрмації Ви знайдете відповіді на запитання щодо щеплень дитячих хвороб: гепатит В, туберкульоз, дифтерія, кашлюк, правець, поліомієліт, хіб-інфекція (гемофільна інфекція), кір, краснуха, епідемічний паротит (свинка).
Скарлатина
Лис 2024
З 11.11.2024 до 15.11.2024 проведено Тиждень безпеки дорожнього руху в ДНЗ.
Мета: привернення уваги до надскладної ситуації з безпеки дорожнього руху в Україні, популяризація знань правил дорожнього руху серед дітей та їх батьків, активізація, урізноманітнення та розширення з ними роботи з попередження дитячого дорожньо-транспортного травматизму; проведення широкої роз’яснювальної та агітаційної роботи серед дітей та батьків щодо дотримання правил дорожнього руху, інформування учасників навчально-виховного процесу в рамках Тижня про негативні наслідки ДТП, формування у дошкільників ціннісного ставлення до власного життя і здоров’я.
Лис 2024
Як навчити дитину бути доброю
Виховання та прищеплювання загальнолюдських цінностей
Усі батьки та педагоги прагнуть виховати дітей турботливими, уважними та добрими. Тому дорослі докладають максимум зусиль, щоб малюки уміли відрізняти добро від зла, були справедливим та співчутливими. Ніхто не хоче, щоб діти росли жорстокими та нетерпимими до інших.
Як прищепити звичку робити великі та маленькі добрі справи щодня? Як навчити школярів проявляти щирість та великодушність? Пропонуємо декілька простих і водночас дієвих порад!
Привчіть позитивному мисленню
Добра людина – наче маленьке сонце, що зігріває своїм теплом та посмішкою тих, хто навкруги. Цього досягти неважко. Достатньо навчитися бути вдячним, радіти приємним дрібничкам навколо та бажати щастя іншим.
Звертайте увагу дітей на усе хороше, що є навколо. Світить лагідне сонечко; вчасно приїхав трамвай, що дозволило не запізнитися; смачна цукерка, якою поділився друг, – насправді приємних дрібничок навколо безліч. Головне – навчити дитину фокусуватися на хорошому та бути вдячним за це.
Прищеплюйте звичку щодня робити незначні добрі справи
Прибрати з дороги равлика, щоб його ненавмисно не розчавили; відкрити вікно для метелика, який випадково залетів до кімнати; погодувати безхатню кішку; допомогти сусідові та інше. Регулярні добрі справи допоможуть дитині виробити добру звичку допомагати іншим. Найдієвіший спосіб – виховувати дітей власним прикладом.
Ми, дорослі, правильно реагуючи на вчинки дітей щирою похвалою, можемо посприяти вихованню доброти. Вчасно сказані влучні слова здатні надихнути дитину на подальші добрі вчинки!
Частіше посміхайтесь!
У 2002 році у Швеції було проведено експеримент, який довів, що щира посмішка неодмінно викликає взаємну посмішку. У цьому випадку, коли дитина чи підліток дивиться на дорослого, який щиро посміхається, проти волі це викликає взаємну реакцію. Своєю чергою, відповідні м’язові скорочення миттєво подають сигнал мозку. Після чого в організмі починають вироблятися ендорфіни – речовини, які ще називають «гормонами щастя». Отже, це викликає приємні емоції та душевне тепло. Людина, яка відчуває позитивні емоції, більш схильна робити добрі справи безкорисно.
Навчіть радіти успіхам інших
Поясніть, що заздрість – погане почуття, воно руйнує людину із середини. Не варто порівнювати себе з іншими та жадати того, що мають інші. Адже ми ніколи не знаємо, через що кожній успішній особистості довелось пройти, щоб мати те, що вона має раз – скільки часу витратити на навчання чи тренування і чого, маючи щось, вона при цьому не має.
Високі оцінки, перемога в олімпіаді, відзнака у конкурсі та інше – для цього завжди потрібно докласти зусиль! Тож не варто заздрити! Якнайкраще порівнювати свої успіхи виключно із собою та цінувати не лише власні здобутки, а й щиро радіти перемогам інших. Адже для цієї перемоги потрібно було здолати складний шлях.
Розповідайте історії про добрі вчинки та разом переглядайте відповідні фільми і мультики
Це можуть бути випадки із власного життя чи з життя знайомих, обговорення сюжетів книг, перегляд анімацій та фільмів, головні герої яких роблять безкорисні добрі вчинки. Невимушені історії та приклади з життя інших дієвіше вплинуть на свідомість дитини чи підлітка, скорегувавши поведінку, на відміну від нудних лекцій та моралей.
Обов’язково обговорюйте з дитиною сюжет книги, фільму чи анімації, уважно вислуховуючи ставлення дитини до вчинків дійових осіб. А також допоможіть скласти чек-лист добрих фільмів чи книг, які варто переглянути чи прочитати відповідно до віку.
Розкажіть дітям про волонтерство
Поясніть школярам, хто такі волонтери і чому вони безоплатно і безкорисно допомагають іншим. Окрім того, добре завести звичку раз на місяць брати участь у волонтерській акції та на практиці показати, як це приємно та корисно допомагати іншим. Ви можете разом узяти участь в акції прибирання прибережної частини річки, віддавати іграшки та речі у дитячі будинки, допомагати центрам безхатніх тварин та інше. Головне, щоб дитина відчула та усвідомила, що проявляючи доброту, вона сама стає кращою та щасливішою!
Навчити дитину бути доброю і чуйною – надзвичайно важливо! Ймовірно, хтось скаже, що зараз більшість людей жорстокі та прагматичні, тому людині добрій і відкритій буде важче жити та пристосовуватись. Можливо, світ тому і жорстокий, що в ньому мало добрих людей? І це можна виправити власним прикладом!