Архів автора

Пізнавальний розвиток дошкільників: консультація для батьків

Батьки скаржаться, що дитина не слухається, бешкетує, ставить сотні запитань у найнесприятливіший момент і хоче самостійно зашнурувати черевики, коли вони запізнюються на роботу. Усе це необхідно дошкільнику для пізнавального розвитку

 

Розвиток пізнавальної активності дітей молодшого дошкільного віку

  • Не обмежуйте пізнавальну активність трирічки.
  • Заохочуйте дитину до дослідження предметів.
  • Віддавайте в розпорядження дитині якнайбільше речей, матеріалів, з якими вона може робити все, що завгодно, — старі предмети домашнього вжитку, непотрібні речі, одяг, пластмасові пляшечки, обрізки паперу, тканини, природні матеріали тощо.
  • Стежте за тим, щоб речі для вжитку, гри і дослідження були безпечні для дитини.
  • Не залишайте без відповіді жодне запитання дитини.
  • Відповідайте на запитання дитини не так докладно, як радісно, з ентузіазмом і задоволенням, щоб стимулювати прагнення дитини цікавитися й надалі.
  • Пам’ятайте, що цікавість дитини не є проявом невихованості чи неслухняності.
  • Підтримуйте бажання дитини пізнавати навколишню дійсність, заохочуйте її до цього.
  • Використовуйте кожну нагоду, коли син чи донька виявляє своє здивування, пояснюйте невідому подію, де б ви не перебували, адже лише в такий спосіб пізнавальна потреба переросте в стійкий інтерес до довкілля.
  • Стежте за тим, як дитина сприймає довкілля, нові предмети, чи відчуває позитивні емоції, радість від пізнання.
  • Задовольняйте пізнавальні інтереси дитини: не обмежуйте її, а оберігайте і пояснюйте можливу небезпеку певних дій.
  • Допоможіть дитині набути власний досвід під час взаємодії з дорослими, аби вона переконалася, що до ваших порад варто дослухатися.

 

Розвиток пізнавальної активності дітей середнього дошкільного віку

  • Будьте терплячими до непосидючості чотирирічки.
  • Станьте партнером дитини, старшим товаришем, співрозмовником, провідним джерелом отримання інформації.
  • Не зупиняйте прояви допитливості фразами на кшталт: «Не сунь усюди свого носа», «Не кажи дурниць», «Сиди тут, і щоб я тебе не чув і не бачив».
  • Розвивайте пізнавальні інтереси дитини, запитуючи, чого вона хоче досягнути, й допомагаючи їй у цьому.
  • Розповідайте про предмет, явище, подію, які зацікавили її.
  • Зауважте, що дошкільник запам’ятовує те, що його цікавить: слова, образи предметів.
  • Це є основою в здобуванні знань.
  • Перевіряйте, чи формуються пізнавальні інтереси дитини, як це відбувається, коли ви заохочуєте дитину поговорити, розв’язати завдання, пограти, полагодити чи виготовити річ разом з вами.
  • Експериментуйте вдома із сином чи донькою, дитина цього віку вже може встановлювати зв’язки між зовнішніми й внутрішніми особливостями предметів.
  • Створіть середовище для розвитку пізнавальних інтересів.
  • Не будьте байдужими до інтересів дошкільника, а намагайтеся всіляко підтримати, поглибити і розширити їх. Запитуйте: «Чому ти так думаєш?», «Як ти про це дізнався?», «Чи потрібна тобі допомога?».

 

Розвиток пізнавальної активності дітей старшого дошкільного віку

  • Будь-яке використання матеріалів можливе лише за наявності гіперпосилання.
  • Не засмучуйтеся й не впадайте у відчай, якщо діяльність дитини в цей період життя схожа на бешкетування.
  • Спробуйте визначити, про що нове дитина хоче дізнатися, у чому саме потрібна ваша допомога.
  • Підтримуйте бажання дитини виділити істотні ознаки певного предмета.
  • Схвалюйте намагання дитини віднести предмет до тієї чи іншої категорії.
  • Допомагайте дитині узагальнювати й робити висновки.
  • Заохочуйте дошкільника самостійно знаходити розв’язання пізнавальної проблеми.
  • Запевняйте дитину, що вона здатна подолати труднощі, розвивайте її вольові можливості.
  • За потреби використовуйте власний приклад: «Я хотів дізнатися, довго шукав відповіді й урешті-решт — зрозумів».
  • Допоможіть дитині повірити у свої розумові і вольові можливості: «Лише наполегливі здобувають перемогу».
  • З’ясовуйте, що вона сама думає про певну ситуацію.
  • Давайте дитині можливість самостійно оцінити власну діяльність.
  • За нагоди дозволяйте доньці чи синові поспостерігати, порівняти, виділити, узагальнити, дослідити предмети вдома.
  • Ненав’язливо, у спокійній родинній атмосфері пропонуйте дитині спільно розв’язувати певні завдання.
  • Пам’ятайте, що завдання, над якими працює дошкільник, не мають бути простими, але й не занадто складними, — тоді діяльність принесе їй задоволення, радість від пізнання.
  • Запевніть дитину у вашій цілковитій підтримці — і вона почуватиметься впевнено.

Джерело: https://www.pedrada.com.ua/article/1904-pznavalniy-rozvitok-doshklnikv-konsultatsya-dlya-batkv?utm_source=letternews&utm_medium=letter&utm_campaign=letternews_rnvp_150218

Працівники «Морської хвилі» побували у краєзнавчому музеї

Цими вихідними працівники «Морської хвилі» відвідали Черкаський обласний краєзнавчий музей, який цього року святкує 100-річчя свого заснування.

Експозицімузей краєзнавчийя музею розміщена в 30 залах на площі 2800 м². Вона має розділи: природи краю, археології, етнографії, історії краю XIV — початку XX століття, історії краю від 1917 року і сучасність та велика зала вшанування пам’яті пророка України Т. Г. Шевченка, низка окремих зал, присвячених видатним землякам, вихідцям з Черкащини або відомим особам, чия діяльність пов’язана з «Шевченковим краєм» (поет Василь Симоненко, ботанік і селекціонер Володимир Симиренко, політик В’ячеслав Чорновіл.

Експозиція музею представляє широкий діапазон тематичних розділів, де гармонійно розподілені в історичній періодизації близько 12 тисяч експонатів. Фондова ж колекція музею становить понад 106 тисяч одиниць збереження основного та науково-допоміжного фондів.

Раритетами музею є колекція стародруків, ікон, етнографічна та археологічна колекції, оологічна колекція О. В. Носаченка. Музей володіє унікальною колекцією Шевченківських видань, яка налічує понад 330 музейних предметів, — це прижиттєві та посмертні видання творів Т. Г. Шевченка, переклади на мови народів світу, видані в різний час, в різних державах.

Серед унікальних експонатів чільне місце посідає колекція речей козацької доби. Це, перш за все, козацька зброя: пістолі, гармати різного калібру і розміру, порохівниці. В експозиції можна побачити абардажні піки, бойові сокири, рушниці, козацькі люльки. Та гордістю музею є двері від козацького куреня І-ої половини XVIII ст. із зображеною на них народною картиною «Козак Мамай».

Вихователі «Морської хвилі» відвідали музей Василя Симоненка та  виставки у художньому музеї

Днями вихователі ДНЗ №43 «Морська хвиля» для підвищення свого культурного та освітнього рівня відвідали дві виставки у Черкаському обласному художньому музеї.

Першою була  виставка «Японський стиль: кімоно та аксесуари» з нагоди святкування 25-ї річниці встановлення дипломатичних відносин між Японією та Україною та оголошення 2017 року Роком Японії в Україні Черкаський обласний художній музей презентував виставку кімоно та аксесуарів.

Виставка представляє японське вбрання ХХ ст. з приватних колекцій: чарівні фурісоде для маленьких дівчат та панянок, урочисті куротомесоде з гербами для найважливіших подій, кімоно гейші, вбрання для завзятої театралки, сукні для візитів та чайної церемонії, ткані та розписані пояси, шпильки для зачісок, віяла. Присутні мали  можливість ознайомитися з розмаїттям японського одягу та текстильних технік, культурою та етикетом кімоно. Виставка відбувається у межах проекту «Україна-Японія: мистецькі та дизайнерські діалоги», започаткованого Світланою Рибалко у 2003 р. Проект передбачає знайомство з художньою спадщиною Японії у загальноосвітньому контексті та як із джерелом натхнення і приводом для мистецьких рефлексій.  Ми мали чудову можливість доторкнутись до своєрідної і неповторної культури Японії, про яку  розповіла нам старший науковий співробітник музею Ірина Шамрай.

Друга виставка – це виставка гобеленів Олега Слєпцова, заслуженого архітектора України, академіка Української академії архітектури. Митець займається створенням гобеленів вже 15 років. Роботи автора були показані більш ніж на 40 виставках в Україні та за кордоном, зокрема в Оксфорді (Англія) та Кракові (Польща). Художні твори знаходяться у державних та приватних колекціях України та за кордоном. 
Основна тематика робіт – архітектурні пейзажі, храми, історичні міські ансамблі. Автор багато подорожує Україною та світом, надихаючись архітектурною спадщиною. Особливостями творів є висока майстерність, мальовничість, експериментальні колористичні і композиційні рішення з використанням новітніх комп’ютерних технологій. Гобелени Олега Слєпцова надзвичайно динамічні, випромінюють теплу енергетику і романтизм.

А згодом вихователі відвідали також і Черкаський літературно-меморіальний музей Василя́ Симоне́нка — музейна кімната «Робочий кабінет Василя Симоненка», присвячена життю і творчості українського поета Василя Андрійовича Симоненка, в приміщенні редакції газети «Черкаський край», де він працював, у місті Черкасах.

У приміщенні редакції колишньої газети «Черкаська правда» (нині «Черкаський край») від липня 1957 року по березень 1960 року працював Василь Симоненко. Музейну кімнату було відкрито 8 січня 1998 року до дня народження поета за рішенням Черкаської обласної державної адміністрації від 24 лютого 1997 року.

Експозиція розмістилась са́ме в колишньому кабінеті Василя Симоненка і розповідає про життєвий шлях та творчість поета і журналіста. Тут, зокрема, представлені фотографії, документи, листи, які він одержував і писав дописувачам, працюючи у відділі листів.

Експонуються також особисті речі поета, рукописи його творів, записник з робочими нотатками, заява про вступ до спілки письменників України, та фотографії, зроблені І. Ф. Осадчим, колегою-фотографом. В окремих вітринах виставлені твори В. Симоненка як мовою оригіналів, так і переклади. Тут також зібрані спогади про поета, його друзів та однодумців.

У музеї є особисті речі Василя Симоненка, передані його мамою — плащ, капелюх, ручка, книги. Тут же відтворено сам робочий кабінет, де представлені меморіальні предмети, якими користувався молодий журналіст, працюючи в редакції.

Інформація про надходження та використання благодійних внесків за період з 01.01.2017 по 31.12.2017 року по

Дошкільний навчальний заклад (ясла садок) комбінованого типу № 43 “Морська хвиля” Черкаської міської ради

  Надійшло
        грн.
Використано
Сума грн. Предмет закупівлі Постачальник
Залишок на 01.01.2017р. 919,78      
Надійшло за  січень-жовтень 2017 року 194,34      
Залишок на 01.01.2018р. 1114,12      

Повний звіт завантажте нижче

ДНЗ 43 звіт фінансовий за 2017 рік

Післяноворічні свята у «Морській хвилі»

В атмосферу доброго, яскравого, сповненого жартами та сюрпризами свята занурили присутніх вихователі та діти дошкільного навчального закладу (ясла-садок) комбінованого типу №43 «Морська хвиля». Діти та дорослі взяли участь у обрядовому дійстві “Водіння кози”, декламували вірші про зиму, долучалися до цікавих конкурсів та розваг, віншували присутніх колядками та щедрівками і не тільки.

 

IMG_0108 IMG_0083 IMG_0092